Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Octavia 2004? Zvenčí žádná velká revoluce

  12:07aktualizováno  12:07
Skončily dlouhé dohady o tom, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. Z fotografií nového vozu, které MF DNES získala, je patrné, že jeho design nepřináší žádnou revoluci. Drží se osvědčené "konzervativní" koncepce, kterou mladoboleslavské firmě určil mateřský koncern Volkswagen. Auto ctí stejnou filozofii jako dnes: jeho design a velikost se snaží vměstnat na pomezí dvou různých tříd.

Octavia druhé generace je postavena na koncernovém podvozku, společném s novým Volkswagenem Golf. Znamená to, že bude mít o sedm centimetrů větší vzdálenost mezi přední a zadní nápravou. Díky tomu by se měl nový model vyznačovat i větším prostorem pro nohy pasažérů na zadních sedadlech. Právě to byla jedna ze slabin, často kritizovaných u první verze octavie. Přestože se snímky nového vozu vyskytly už nyní, v prodejnách se podle zástupců automobilky Škoda objeví nejdříve v roce 2004. A to i přes fakt, že současná octavia jezdí po silnicích už šest let, což je přesně ta doba, po které by už měl nastoupit nový model. Zpoždění je dáno tím, že koncern Volkswagen nechce, aby nová škodovka konkurovala nejnovější verzi golfu, která se na trhu objeví příští rok. Navíc se "staré octavie" stále velice dobře prodávají.

Druhá verze Škody Octavia. Příchod tohoto modelu v roce 1996 se považuje za skutečný průlom ve spolupráci s VW, její první plod, model Felicia, považovali mnozí jen za vylepšení za komunismu vyvinutého favoritu.

Varianta kupé nové Škody Octavia, která se však nakonec vyrábět nebude. (22. srpna 2002)

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.