Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Octavia Combi se začala prodávat. Ceny startují na 365 tisících

  11:00aktualizováno  11:00
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Škoda odhalila v úterý 5. března na autosalonu v Ženevě novou Octavii Combi. S představením hned odstartoval prodej. Oproti liftbacku je u základního provedení za kombík příplatek 30 tisíc. Nejlevnější nová kombíková octavia tak startuje na 364 900 korunách. První auta vyrazí na silnice koncem dubna.

Může se hodit

Líbí se vám nová Škoda Octavia Combi? Kupte si jí přes Automodul.cz/Škoda Octavia.

Podoba nového kombíku z Mladé Boleslavi byla už známá, na Ženevu tak zbyla jediná hádanka: kolik bude stát. Příplatek za praktičtější verzi s větším kufrem je u základní verze 30 tisíc korun, což je o čtyři tisíce méně než u předchozí generace.

Ceny začínají na 364 900 korunách za model Škoda Octavia Combi 1,2 TSI/63 kW ve výbavě Active. U této základní výbavy je tedy příplatek za kombík vždy třicet tisíc korun. U vyšších výbav Ambition a Elegance jsou příplatky 35 tisíc korun.

Oficiální uvedení na český trh proběhne v květnu 2013. Ještě v průběhu letoška nabídku rozšíří také Octavia Combi 4×4 s pohonem všech kol, slibuje Škoda.

Premiéra Škody Octavie Combi na autosalonu v Ženevě.

Octavia Combi má pro úspěch značky Škoda na českém trhu klíčový význam. Dosud se v Česku prodalo téměř 145 tisíc kombi první a druhé generace, což je zhruba polovina všech prodejů řady Octavia. "Nová Octavia Combi půjde stejně úspěšnou cestou jako její předchůdkyně. Ceny zůstávají prakticky nezměněny," zdůrazňuje šéf českého zastoupení značky Petr Pečenka.

Dobře rostlá

Octavia Combi třetí generace povyrostla oproti své předchůdkyni o plných devět centimetrů do délky a o 4,5 centimetru do šířky. Prostor mezi nápravami (rozvor) je delší o 11 centimetrů. Kufr je ještě o pět litrů větší než u současného modelu, což znamená, že výsledných 610 litrů deklasuje všechny konkurenty nižší střední třídy (většinou mají kolem 500 litrů), ale i třídy střední.

První prohlídka

S novou Octavií Combi jsme mohli strávit jednu hodinu v malé předpremiéře. Naše dojmy si můžete přečíst ZDE.

Výrazně překonává třeba Ford Mondeo kombi, Hyundai i40 či Toyotu Avensis (tedy modely střední třídy), přestože ostatními rozměry (délka, rozvor) se octavia zastavila na horní hranici kompaktní třídy.

Fotogalerie

Po sklopení opěradel zadních sedadel se zavazadlový prostor zvětší až na 1 740 litrů. Kufr má novou dvojitou podlahu, podobnou bylo možné objednat už i do současné generace v nejvyšší výbavě Laurin & Klement. Pod podlahu se nyní třeba vejde roleta zavazadlového prostoru a příčníky střešního nosiče.

Kombíky v Česku převažují

Česká republika patří k trhům s mírně převažujícím podílem verzí combi. U Octavie druhé generace je v Česku poměr 60:40 ve prospěch karosářské varianty combi. "Očekáváme, že v případě modelu Octavia třetí generace se tento poměr nepatrně upraví, pravděpodobně na 45 procent provedení liftback a 55 procent provedení combi," říká Vítek Pelc ze Škody Auto.

Nová Škoda Octavia Combi na oficiálním videu


Autoři: ,




Nejčtenější

Výtvarník a konstruktér Vladimír Valenta startoval v roce 1967 s formulí...
Autofotka týdne: Výstaviště Brno oživuje zašlou tradici - závod formulí

Před padesáti lety se naposledy prohnaly brněnským výstavištěm formule československých závodníků. Tradiční městský závod, který žil ve stínu slavnějšího...  celý článek

Citroën C4 Cactus
Francie prozkoumá emise PSA: Citroën Cactus sedminásobně překročil limity

Koncerny Renault a PSA jsou ve Francii konfrontovány s podezřelými výsledky emisních testů. Podle britského serveru Autocar byly například modelu Citroën C4...  celý článek

Triumph Street Triple 765 RS
První jízda britského drsňáka: Triumph Street je nový od výfuku po ventilek

Jakkoli tradiční britský výrobce v posledních sezónách chrlil novinky jako na běžícím pásu, produktové řadě Street Triple se změny vždy vyhnuly. Snad v tom byl...  celý článek

Volkswagen Tiguan GTE
Svět si zamiloval SUV. Prodej nových aut táhnou díky pohodlí i bezpečí

Každé čtvrté auto, které si loni koupili zákazníci v Evropě, bylo z kategorie SUV. Segment aut, ve kterém se ukrývají malá auta s pár plasty, navíc dodávající...  celý článek

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.