Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Octavia by mohla dostat na konec kariéry větší svaly

  12:47aktualizováno  15:32
Jinak si nápis "performance kit" na zadním okně vysvětlit nelze. Zamaskovaná Škoda Octavia šplhá na Grossglockner, aby při čekání na novou generaci mohla být možná ještě o něco ostřejší.

Škoda Octavia při testování na Grossglockneru | foto: Zdeněk Beranpro iDNES.cz

Maskovanou Octavii Combi potkal o uplynulém víkendu ve stoupání na nejvyšší rakouskou horu Grossglockner čtenář iDNES.cz Zdeněk Beran. Jako doprovod octavie jel podobně maskovaný roomster.

Novou, třetí generaci octavií Škodovka právě vyvíjí. Tu stávající by měla nahradit nejpozději do dvou let. Současná veleúspěšná generace nejdůležitějšího škodováckého modelu se ale chce rozloučit s plnou parádou. Kromě připravované třetí generace octavie krouží testovací kilometry i ta dnešní.

Na maskovaném prototypu, který ulovili také fotografové serveru carsspyphotos.com, jsou vidět modifikace na náraznících, pod samolepkami matoucími oko diváka se možná ukrývají i úpravy grafiky světel.

Autošpioni i podle nápisu "performance kit", který vykukuje zpod maskování na zadním okně, usuzují, že na závěr kariéry by měla octavia dostat "balíček", který ji přiostřil. Zatím není jasné, co Škodovka chystá. Nabízejí se dva scénáře: "falešné svaly", anebo víc koní pro Octavii RS.

Škoda Roomster při testování na Grossglockneru

Octavii při testování doprovázel o tomto víkendu stejně maskovaný roomster.

Loni na tuningovém srazu u Wörthersee Škoda představila dva koncepty Fabia RS+ a Octavia RS+. Obě "pluska" pak vozila po dalších akcích a testovala reakce veřejnosti. Koncem tohoto týdne se tuningové speciály k rakouskému jezeru chystají znovu.

Fabia pak dostala letos speciální verzi Monte Carlo, ve které i malá škodovka s motorem 1,2 TSI může dostat "falešné svaly" v podobě prvků výbavy a ladění podvozku z nejrychlejší stoosmdesátikoňové verze RS.

Buď tedy pro oživení modelové řady dostane octavia podobně pojatou – v designu provedení RS laděnou – verzi, nebo se chystá ještě "připepřená" Octavia RS, kterou se stávající generace rozloučí. Podobně jako to třeba udělalo Audi s modelem A3, které pár měsíců před uvedením nové generace představilo zuřivou verzi RS3.

Škodovka by mohla mít připraveno něco podobného, ovšem v méně pompézním formátu. Dosavadní benzinová verze Octavie RS má dvousetkoňový přeplňovaný dvoulitr. Stejný motor dostává třeba VW Golf GTI, nebo Audi Q5, kde má ovšem výkon 211 koní. Právě těch jedenáct koní navíc teď možná maskovaná octavia trénuje.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.