Škoda Octavia při testování na Grossglockneru

Škoda Octavia při testování na Grossglockneru | foto: Zdeněk Beranpro iDNES.cz

Škoda Octavia by mohla dostat na konec kariéry větší svaly

  • 118
Jinak si nápis "performance kit" na zadním okně vysvětlit nelze. Zamaskovaná Škoda Octavia šplhá na Grossglockner, aby při čekání na novou generaci mohla být možná ještě o něco ostřejší.

Maskovanou Octavii Combi potkal o uplynulém víkendu ve stoupání na nejvyšší rakouskou horu Grossglockner čtenář iDNES.cz Zdeněk Beran. Jako doprovod octavie jel podobně maskovaný roomster.

Novou, třetí generaci octavií Škodovka právě vyvíjí. Tu stávající by měla nahradit nejpozději do dvou let. Současná veleúspěšná generace nejdůležitějšího škodováckého modelu se ale chce rozloučit s plnou parádou. Kromě připravované třetí generace octavie krouží testovací kilometry i ta dnešní.

Na maskovaném prototypu, který ulovili také fotografové serveru carsspyphotos.com, jsou vidět modifikace na náraznících, pod samolepkami matoucími oko diváka se možná ukrývají i úpravy grafiky světel.

Autošpioni i podle nápisu "performance kit", který vykukuje zpod maskování na zadním okně, usuzují, že na závěr kariéry by měla octavia dostat "balíček", který ji přiostřil. Zatím není jasné, co Škodovka chystá. Nabízejí se dva scénáře: "falešné svaly", anebo víc koní pro Octavii RS.

Škoda Roomster při testování na Grossglockneru

Octavii při testování doprovázel o tomto víkendu stejně maskovaný roomster.

Loni na tuningovém srazu u Wörthersee Škoda představila dva koncepty Fabia RS+ a Octavia RS+. Obě "pluska" pak vozila po dalších akcích a testovala reakce veřejnosti. Koncem tohoto týdne se tuningové speciály k rakouskému jezeru chystají znovu.

Fabia pak dostala letos speciální verzi Monte Carlo, ve které i malá škodovka s motorem 1,2 TSI může dostat "falešné svaly" v podobě prvků výbavy a ladění podvozku z nejrychlejší stoosmdesátikoňové verze RS.

Buď tedy pro oživení modelové řady dostane octavia podobně pojatou – v designu provedení RS laděnou – verzi, nebo se chystá ještě "připepřená" Octavia RS, kterou se stávající generace rozloučí. Podobně jako to třeba udělalo Audi s modelem A3, které pár měsíců před uvedením nové generace představilo zuřivou verzi RS3.

Škodovka by mohla mít připraveno něco podobného, ovšem v méně pompézním formátu. Dosavadní benzinová verze Octavie RS má dvousetkoňový přeplňovaný dvoulitr. Stejný motor dostává třeba VW Golf GTI, nebo Audi Q5, kde má ovšem výkon 211 koní. Právě těch jedenáct koní navíc teď možná maskovaná octavia trénuje.