Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Octavia druhé generace: novější, než se čekalo

  8:13aktualizováno  8:13
Sedm centimetrů délky navíc a nejméně sedm příštích let života české automobilky Škoda. Taková je octavia druhé generace, auto, které už čeká v Mladé Boleslavi na premiéru a má otevřít automobilce cestu k dalšímu rozkvětu.
Škoda Octavia II

Škoda Octavia II | foto: Škoda

"Uvedení nové octavie bude pro nás hlavní událostí roku," říká šéf automobilky Vratislav Kulhánek. Octavia II pro něj bude důležitou zbraní pro upevnění pozice jak na českém a západoevropském trhu, tak uvnitř koncernu Volkswagen.

Na obou frontách je horko: prodej aut ve světě roste jen málo a mateřský Volkswagen sám zažívá slabší období. Škodě se tak bude nové auto nyní náramně hodit. První neveřejnou premiéru si nová octavia odbyla včera. Začátkem března ji ukážou světu na autosalonu v Ženevě a v červnu se začne prodávat na českém trhu. Do konce roku by mohl být představen i kombík.

Délka vozu je 4572 mm, šířka 1769 mm a výška 1462 mm. Základní objem zavazadlového prostoru představuje 560 l.
Linie vozu se podobají dnešní octavii, která se i po sedmi letech prodává stejně dobře jako na začátku. Od roku 1996 se jí doma i ve světě prodal skoro milion. Zadání pro novinku znělo vyrobit znovu klasickou limuzínu, která si udrží svůj hlavní trumf, kdy na podvozku malého auta stojí auto velké. Přesto je octavia opravdu nová - možná víc, než se čekalo. Na první pohled upoutá daleko výraznější předek vozu. Kapota se vpředu sbíhá do lichoběžníku, celá maska je robustnější a špičatější a světla větší a protáhlejší.


Nová Škoda Octavia je delší a dražší

To vše dává zpředu mnohem robustnější dojem. Sedm centimetrů je znát, vůz zvenčí vypadá honosněji. Má víc místa na zadních sedadlech a také větší kufr. Zadní světla nové octavie zasahují víc do boku, což je novinka i v porovnání s fabií a superbem.

Až donedávna automobilka tajila veškeré informace o novém modelu a hodlala vše odkrýt až začátkem března při světové premiéře vozu na autosalonu ve švýcarské Ženevě. V posledních týdnech se ale v tisku objevily záběry ze zkoušek nového modelu a některé technické detaily.

Po konstrukční stránce je podle mluvčího automobilky Evžena Krauskopfa následovník octavie zcela nový model, který je širší i delší než současná octavie a má i větší zavazadlový prostor. Délka vozu je 4572 milimetrů, šířka 1769 milimetrů a výška 1462 milimetrů. Základní objem zavazadlového prostoru je 560 litrů. Nový model bude tedy o 65 milimetrů delší, o 38 milimetrů širší a bude mít o 32 litrů větší zavazadlový prostor než současný vůz.

INFOGRAFIKA nová Octavia: popis změn

Hodně se změnil interiér. Použité materiály jsou luxusnější a kvalitnější. Auto má nový volant a širší, výše posazený střední ovládací panel.

V nabídce budou čtyři benzinové a dva naftové motory. Pro pohon nového vozu Škoda Octavia jsou připraveny zážehové motory 1.4 MPI/55 kW a 1.6 MPI/75 kW. K dispozici budou také zážehové agregáty 1.6 FSI/85 kW a 2.0 FSI/110 kW s přímým vstřikováním paliva. Nabídku vznětových motorů tvoří dva moderní úsporné čtyřválce 1.9 TDI-PD/77 kW a 2.0 TDI-PD/103 kW.

Líbí se vám nová Škoda Octavia? Hlasujete ZDE
Neobvyklé je, že spolu s novou octavií se ještě rok bude vyrábět stará, byť od listopadu už zřejmě jen v omezené nabídce. Nový model se tedy pravděpodobně odliší cenou, která patrně překročí 400 tisíc korun (dnes octavia začíná na 380 tisících). Nové auto se začne vyrábět ve Vrchlabí, starou výrobní linku by Škoda ráda časem přesunula do Ruska či jinam na východ.


Nekonečný příběh Škody Octavia II. Díl druhý: Máme ji?

Nová octavia bude pro Škodu ledoborcem hlavně na západních trzích, kde je pro auto její kategorie nejvíce zákazníků, kde ale letos také přibude řada rivalů: nové verze astry a focusu, Citroën C4 či Peugeotu 407. Škoda naopak ujíždí těm, kteří by od ní čekali nejlevnější vozy. První octavia byla cestou, jak ve světě získat zpět ztracenou prestiž, a druhá má toto dílo završit. "Už nejsme levná značka," říká Kulhánek.

Následovník převzal název octavie, protože získal ve světě největší ohlas ve spektru škodováckých výrobků. Náběh nové octavie se připravuje v závodě Škody ve
Vrchlabí. Je ovšem pravděpodobné, že již letos se rozšíří výroba nového modelu i do Mladé Boleslavi.


Tapety na plochu

V současné době vyrábí Škoda modely octavia a fabia v Mladé Boleslavi, speciální modely odvozené od octavie ve Vrchlabí a vozy superb a fabia sedan v Kvasinách. Nejdelší budoucnost má před sebou teoreticky model superb, který začala firma uvádět na trhy v roce 2002. Fabia se začala vyrábět v roce 1999 a vedení firmy očekává, že její výroba vydrží zřejmě do roku 2006.

 

DALŠÍ INFORMACE: Škodovka řeší úkol jak pro chytrou horákyni

Další články o nové octavii:
Kauza Škoda: 11 octavií nachytáno pohromadě
Nová octavia bude prostornější
Škodovka zkouší tiché revoluce
Octavia 2004? Zvenčí žádná velká revoluce

Autoři: , ,




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.