Octavia má nejužívanější podvozek

Bezmála dva miliony automobilů -
mimo jiných také více než 150 tisíc octavií vyrobil vloni koncern Volkswagen na jedné a téže společné podvozkové platformě. Ve srovnání se stejnými projekty konkurentů to bylo suverénně nejvíce. Výroba na shodné podvozkové skupině znamená, že auta různých značek a tvarů mají řadu společných dílů. Britský časopis Automotive World dál informoval, že druhá příčka ve výrobě technicky příbuzných aut pod různými kabáty patří americké skupině General Motors. Ta na shodné platformě v minulém roce dodala 1 278 000 v Americe oblíbených "trucků", jež Evropané nazývají velkými pick-upy. I třetí pozice v žebříčku patří americkým poloužitkovým autům, tentokrát pod značkou Ford. Čtvrtou nejužívanější platformu má Honda, která na ní dělá vozy Honda Civic, model CR-V a další. Přestože je stavba různých vozů na jednotné platformě velkým trendem, objevují se i zcela nové modely, které toto řešení nevyužívají. Jde o auta, která mají rozšířit nabídku značky do nové a většinou okrajové kategorie. Příkladem je Honda S2000 nebo Audi A2.



Témata: Audi, Ford, Honda, Volkswagen