Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Octavia pro rok 1999 se v něčem zlepšila, ale i zhoršila

  21:38aktualizováno  21:38
- Nový modelový rok 1999, pod jehož označením sjíždějí Octavie z pásů automobilky již od srpna, přinesl několik změn v interiéru vozu. Některé Octavii výrazně vylepšily, jiné ji spíše neprospěly.
Nejočekávanější změnou bylo nové tvarování zadní části předních sedadel. Kritizovaný malý prostor pro kolena cestujících vzadu doznal díky vybrání stěny předních sedadel zlepšení, zběžné měření ukázalo, že přibylo něco okolo tří centimetrů. Vykrojená sedadla navíc dostala i praktické odkládací kapsy. Z předních sedadel však zmizely bederní opěrky, které automobilka přesunula ze standardní do mimořádné výbavy za doplatek 4600 korun.
Z úst nejednoho prodejce vozů Škoda je dnes možné zaslechnout, že Octavia v provedení GLX (u Combi) a SLX (u Combi i limuzíny) je od nového modelového roku spíše autem pro čtyři osoby. Uprostřed zadního sedadla se objevila loketní opěra s úložným prostorem. Ta sice zpříjemní jízdu dvojici pasažérů, po jejím zasunutí zpět do opěradla si však pátý cestující hodně pohodlí neužije. Robustní opěra vysunula střední část opěradla směrem dopředu a pátý pasažér nejen že sedí hodně zpřímeně, ale má i méně prostoru pro nohy.
Mnohem příjemnější je nově montovaná loketní opěrka mezi předními sedadly. Po té volali hlavně řidiči jezdící často dlouhé dálniční vzdálenosti. A konečně poslední významnou inovací je nový design palubní desky. Není nijak převratný, protože se hodně podobá koncernovým sourozencům Volkswagenu Passat a novému modelu Bora, stejně tak jakoby z oka vypadl jednomu z designérských modelů interiéru Octavie v mladoboleslavském muzeu. Tvarování a černé probarvení nové palubní desky však dodává Octavii luxusnější nádech než původní provedení, které i nadále zůstává ve výbavě LX a GLX.

Vykrojená přední sedadla dávají dvojici cestujících vzadu nejen více prostoru, ale nabízejí jim i odkládací kapsy.

Stará palubní deska vozů Škoda Octavia.

Nová palubní deska je elegantnější, ale zatím je určená pouze pro verzi SLX.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.