Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Octavia RS Combi - příjemně silná i elegantní

  9:57aktualizováno  9:57
Rozšiřování nabídky z Mladé Boleslavi se dotklo i sportovní varianty běžné octavie, modelu RS, když se ukázala i jako kombi. Ukázalo se, že má pěkný interiér, moc dobré jízdní vlastnosti, velmi sympatický záběr benzinové osmnáctistovky s turbem a k tomu odpovídající spotřebu. V rámci redakčního zkoumání usedl za volant Octavie RS Combi i automobilový závodník Emil Triner.Napsali jsme dříve: Škoda Octavia RS kombi

Pozorně si seřídil volant i sedadlo, rozsvítil do deštivého dopoledne a... A klidně vyjel. Bez řevu motoru, bez hvízdání pneumatik."Já to auto znám. Nepotřebuju tady jezdit rallye, abych se přesvědčil o kvalitě," pravil sportovní jezdec a klidně se řadil do provozu. Nejvíc si Triner pochvaloval vnitřní uspořádání a design interiéru: "Moc dobře ergonomicky uspořádaný vnitřek, po ničem se nemusím zvlášť moc natahovat. I ty sedačky jsou hodně příjemné. Je cítit předpoklad, že se občas s tímhle autem pojede ostřeji, a tak jsou ušité boky sedáku trochu výš." Když se provoz mírně uvolnil, sešlápl Emil Triner pedál plynu přece jen o něco hlouběji. Turbo spustilo a akcelerace rostla. "Že má auto silnější motor a je ochotné vyrazit, to potěší každého. A tady je ten motor opravdu dobrý. Já vlastně ten samý mám v Seatu Leon, se kterým trénuji. V octavii se mi zdá možná o chlup pomalejší při rozjezdu, ale jednak je to auto úplně nové a jednak je Octavia Combi o něco těžší než leon," porovnává Triner. Chování vozu ve vysokých rychlostech závodník nechtěl zkoušet především kvůli počasí a provozu. Řekl: "Aby se nás někdo nelekl..."

Může se hodit

Prodej, koupě nebo převod leasingu nových   a ojetých automobilů Škoda Octavia              na našem serveru www.automodul.cz

Hned nato však bilancoval své zkušenosti s kombíky: "Já jsem měl dva a u obou se mi zdálo, že jsou o něco rychlejší než sedany nebo hatchbacky. Jako by měly lepší aerodynamiku. Slyšel jsem taky, že snad je Octavia Combi citlivější na boční vítr. Teď mi to ale tak vůbec nepřipadá. Je stabilní." Emil Triner během své zkušební jízdy v Octavii RS Combi dosáhl průměrné spotřeby 9 litrů naturalu na sto kilometrů. Když prý trénuje, vezme si tentýž motor 17-20 litrů. V mizerných povětrnostních podmínkách, ve kterých se zkušební jízda odbývala, si Triner pochvaloval elektronický systém stability. Například při rychlejším průjezdu kaluží se projeví, když ubere na výkonu přenášeném na jednotlivá kola, takže účinně eliminuje eventuální tendenci vozu přejít do smyku. "Cítím se bezpečněji. I když umím dost dobře jezdit i bez elektronické stability, přesto ESP vypínám jenom na tréninky," pravil Emil Triner.

Octavia RS Combi

motor 1.8 20V turbo

obsah motoru

1781

počet válců

 4

maximální výkon

 132 kW

maximální rychlost

 235 km/hod

zrychlení 0-100km/hod

 7,9 sec.

průměrná spotřeba

 8 l/100km

převodovka

pětistupňová manuální



Škoda Octavia RS Combi osloví jak dynamickou jízdou tak výrazným úložným prostorem. Dojet proto pěkně pod plynem k lesu a vytáhnout z kufru horské kolo není sen.

Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.