Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Octavia RS s novou tváří se představí světu na autosalonu v Brně

aktualizováno 
V sobotu startuje největší česká motoristická událost letoška. Brněnský autosalon měl namále, nakonec se uskuteční, bude ale menší než v minulosti. Hlavním lákadlem bude světová premiéra omlazených Octavií RS a Scout a zajímavé akce pro veřejnost. Zlevnilo vstupné i parkovné. A dorazí i yeti z Mladé Boleslavi.

Facelift Škody Octavia RS | foto: Škoda Auto

Největší škodovácká novinka první poloviny letošního roku by se měla v Brně dozvědět svou cenu. Výroba sportovně-užitkového yetiho už běží, dealeři mají výrobní programy, ale prozatím nevědí, za kolik škodu do lehkého terénu prodávat. První test Škody Yeti čtěte ZDE

Pořadatelé autosalonu na brněnském výstavišti se letos, v době hospodářské krize, více zaměří na veřejnost než na budování image automobilových značek. Návštěvníky proto Veletrhy Brno hodlají přilákat nejen na řadu testovacích jízd a dalších praktických ukázek.

"Pochopitelně je naším cílem připravit motoristické veřejnosti přehlídku, na jakou byli zvyklí v minulých letech, přestože celý obor prochází hlubokou recesí," řekl novinářům ředitel veletrhu Jiří Čikl. Automobilky a jejich prodejci podle něj chtějí zaujmout návštěvníky i kvůli chystanému šrotovnému, které by mělo zvýšit zájem lidí o koupi nového vozu.

Kia n3

Kia n3

Podle dřívějších údajů veletrhy očekávají 120 000 až 130 000 návštěvníků, zatímco minule jich bylo 140 000. Lidé nyní za celodenní vstup zaplatí stovku, zatímco v minulosti to bylo 150 korun. Za parkovné dají rovněž stokorunu, což je o 80 korun méně než u předchozích ročníků.

Autosalon bude letos kvůli dopadům hospodářské krize na automobilový průmysl o čtyři dny kratší, než Veletrhy Brno původně plánovaly. Akce začne 5. června tiskovým dnem a potrvá do 11. června.

Tradiční výstava osobních automobilů se ale letos rozšíří o kategorii lehkých užitkových vozidel do 3,5 tuny. Na minulý autosalon v roce 2007 přijelo kolem 300 firem z deseti zemí. Letos je vystavovatelů kvůli krizi asi 180.

V hlavní roli škodovky

Veletrh nabídne podle pořadatelů několik světových novinek. Mladoboleslavská Škoda například představí omlazené modely Octavia RS a Octavia Scout. Poprvé se v Česku ukáže sportovně-užitkový yeti, který se již veřejnosti představil ve světové premiéře na autosalonu v Ženevě.

Poprvé v Česku bude k vidění i model automobilky Kia označovaný jako n3, který by měl na konci roku jít do výroby v nošovickém sesterském závodě Hyundaie. Volkswagen vystaví novou, pátou generaci řady Polo, Opel přiveze auto roku 2009 s označením Insignia. Novinky chystají i automobilky Audi, Seat, Hyundai i Ford. Dorazí i Renault, Volvo, Lada, Suzuki nebo Honda.

Nový Volkswagen Polo

Nový Volkswagen Polo

Boom střídá krize

Brněnský autosalon patří mezi sedm nejvýznamnějších světových veletrhů v oboru. Na jeho minulém ročníku v roce 2007 byl snad nejpoužívanějším slovem boom. Automobilky oznamovaly růsty prodejů a prezentovaly své obchodní plány na příští roky. Letos zřejmě bude všechno jinak. Boom vystřídala krize, rozčarování a obavy z dalšího vývoje.

Veletrhy Brno ovládají asi dvě třetiny tuzemského trhu, loni brněnský areál navštívil asi milion lidí a 11 000 vystavovatelů. Ročně má firma v kalendáři přes čtyři desítky akcí.

unikáty

Exotické automobilové značky, které míří do Brna

Arden, Artega, Aston Martin, Bitter, Corvette, Gumpert, Innotech, Kaipan, Lamborghini, Pagani, Radical, Spyker, Wiesmann, Yes

Autosalon Brno - vše důležité

Pátek 5. 6. (Autosalon Night – zahajovací večer veletrhu)
Výstaviště včetně expozic bude od 18:00 do 23:00 otevřeno pro veřejnost. Vstup a parkování u pavilonu P ZDARMA.

Pro veřejnost je od 6. 6. (sobota) do 10. 6. (středa) vstup do areálu denně od 9:00 do 18:00, 11. 6. (čtvrtek) v době od 9:00 do 17:00.

Dospělé vstupné 100 Kč, děti od 6 do 15 let, studenti a důchodci 50 Kč. Majitelé škodovek mají v neděli 7. června vstup zdarma. Speciální vstupné pro rodinu (2 dospělí a 2 děti) je 200 Kč. Celodenní parkování pro osobní automobil stojí 100 Kč.

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.