Škoda Octavia Tour II | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Octavia je nejlevnější v historii. Stojí tolik, co před lety fabia

  • 410
Od prvního července stojí základní provedení Octavie Tour 254 900 korun. Škodovka bojuje proti stále levnější a kvalitnější konkurenci. Základní neleasingovou cenou se octavia dostává pod cenu Kie cee'd, která před lety spirálu zlevňování v této kategorii roztočila.

Octavia se přiblížila čtvrtmilionové hranici. Jen pro srovnání: když začátkem roku 2007 představovala automobilka tehdy novou fabii, dostala malá škodovka základní cenu 249 900 korun.

Akční model Trumf se začíná prodávat se začátkem prázdnin, nabídka má být časově omezena, automobilka ale prozatím neoznámila, kdy skončí.

Liftbacková Octavia Tour Trumf stojí nově 254 900 Kč, kombík je o třicet tisíc dražší. "Cenové zvýhodnění oproti standardní nabídce modelu Octavia Tour činí 14 600 korun," uvádí automobilka.

Základem je model vyráběný v letech 2004 až 2008, tedy octavia s menšími a ostřeji řezanými předními světly. "Kompletně přepracován byl interiér vozu, který je nyní totožný s aktuálním provedením modelu Octavia druhé generace," popisuje Petr Pečenka, vedoucí regionu Česká republika automobilky.

V základní výbavě má akční model Octavia Tour Trumf ABS, dva přední airbagy, centrální zamykání, autorádio se čtyřmi reproduktory a elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka. Lze volit mezi zážehovými agregáty 1,4 MPI/59 kW a 1,6 MPI/75 kW, pro obě varianty karoserie. Obě pohonné jednotky spolupracují s pětistupňovou manuální převodovkou a splňují emisní normu EU5.

Octavia Tour

Jak jezdí laciná škodovka čtěte zde

Výbavu je možné rozšířit o paket Trumf Plus. "Za cenu 15 000 Kč získá zákazník další prvky mimořádné výbavy v hodnotě přesahující částku 63 000 Kč," uvádí automobilka. Je v něm klimatizace, palubní počítač, elektrické ovládání oken vpředu, 15" kola z lehké slitiny a další čtyři reproduktory.

Octavia Tour se stává jedním z nejlevnějších aut své třídy. Ještě o deset tisíc lacinější je Opel Astra Classic III s benzinovým motorem 1,4 litru, oproti dvěma airbagům octavie má v základní výbavě ještě o dva vzduchové bezpečnostní vaky, ESP a elektricky ovládaná přední okna navíc. V porovnání s octavií chybí základní astře rádio.

Octavia je nejprodávanějším modelem mladoboleslavské automobilky. V současnosti firma chystá třetí generaci vozu, který by měl vyjet příští nebo přespříští rok.

9. listopadu 2010