Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Octavia Tour je zpátky. Staronová laciná škodovka má cenu 283 tisíc

  10:35aktualizováno  11:01
Nezávisle na právě probíhajícím pařížském autosalonu se Škoda pochlubila novou lacinou octavií. Druhá generace jednoho z nejúspěšnějších modelů v historii značky vychází z předfaceliftové podoby stávající octavie. V Česku bude k mání jen benzinová verze, nafťák pouze mimo EU.

Nová Škoda Octavia Tour | foto: Skoda-auto.com

Nová Octavia Tour míří bez oficialit rovnou do prodeje. Automobilka ji ani nepředstavila na autosalonu v Paříži, kde včera uvedla koncept první elektrické škodovky. Objednávat ji můžou zájemci hned.

První Octavia Tour, kterých vzniklo 1,4 milionu, se z nabídky vytratila s létem. Nová generace vychází z aktuální "dospělé" octavie, ovšem v předfaceliftovém provedení s menšími předními lampami, které se vyrábělo v letech 2004 až 2008.

Stejně jako její předchůdce bude k mání v liftbackovém provedení i jako kombík.

Důležité je, že model splňuje přísnou ekonormu EU5, která byla příčinou konce první generace touru. Euro 5 začíná platit od Nového roku 2011 a uzpůsobení motorů ve starém modelu by bylo příliš nákladné.

V závislosti na konkrétním trhu škodovka nabídne pro nový tour tři motorizace, všechny s ručně řazenou pětistupňovou převodovkou. Na trzích EU dostanou benzínové motory 1,4 litru o výkonu 59 kW a 1,6 litru o výkonu 75 kW. Na trhy mimo EU se vedle zážehového agregátu 1,6 litru navíc dostane i vznětový motor 2,0 TDI se vstřikováním Common-Rail o výkonu 81 kW. "V České republice bude k dispozici výhradně motorizace 1,6," uvádí automobilka. Turbodiesel není v nabídce pravděpodobně hlavně proto, aby neubíral zákazníky "plnotučné" octavii.

V základní výbavě budou airbagy řidiče a spolujezdce, ABS, posilovač řízení, centrální zamykání, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Základní hatchbacková Octavia Tour stojí 282 500 Kč, kombík vyjde na 312 500. Je tedy levnější než "starý" tour, který stál 289 900 a kombík 319 900 Kč. Nyní prodávaná Octavia II startuje na 332 900 Kč, kombík je za 372 900.

"Uvedení Octavie Tour je logický krok. Je to alternativa pro zákazníky, kteří potřebují větší vůz než je fabia za cenu malého auta," říká Vítek Pelc z tiskového oddělení Škody Auto. Mladoboleslavská automobilka také dostala zbraň k boji se stále zlevňující korejskou konkurencí. S Octavií Tour dohnala Škodovka cenou i základní provedení koncernového příbuzného Seatu Leon nebo třeba i Ford Focus.

Nová Octavia Tour se začne vyrábět v Mladé Boleslavi ve druhém listopadovém týdnu. Její předchůdce skončí v polovině listopadu. Výrobní kapacita bude 50 vozů denně.

Nová Škoda Octavia Tour
Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.