Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Od července bude možné dovážet i starší ojetiny

  19:14aktualizováno  19:14
Dovézt ojeté auto z ciziny by mělo být od 1. července snazší. Odpadne totiž limit pro jeho maximální stáří. Současně však bude muset mít doklad o registraci v členském státě EU.
Novelu zákona ocení také milovníci starých aut

Novelu zákona ocení také milovníci starých aut | foto: František DvořákiDNES.cz

Stávající předpisy, kdy mohla být importovaná auta stará nejvýše osm let (nebo musela mít evropskou homologaci, která se uděluje od roku 1993), nevyhovovaly požadavku Unie na volný pohyb zboží.

"Legislativu jsme tak měnili na její žádost,“ říká mluvčí ministerstva dopravy Marcela Žižková.

Zaplavení Česka množstvím ojetin na hranici životnosti ale podle ministerstva ani podle dovozců nehrozí. „Bazary jsou přeplněné, na českém trhu je dostatek automobilů všech typů,“ tvrdí Pavel Tunkl, tajemník Svazu dovozců automobilů.

"Myslím, že spotřebitelé nejsou natolik hloupí, aby si dováželi třeba dvacet let stará auta, do jejichž provozu by pak museli investovat mnohem víc peněz,“ dodává Tunkl.

Importu vraků by měl zabránit také fakt, že dovážené auto musí být v zemi původu typově schváleno podle podmínek, které v dané době platily v Česku. „Problémem je, že podmínky v jednotlivých zemích Unie byly poměrně odlišné a zatím chybí předpis, jak je srovnávat s českými,“ upozorňuje Tunkl.

Z novely zákona by mohli těžit také milovníci starých aut, která však nebyla považována za veterány. Nově by tak neměl být problém dovézt třeba třicet let starého pojízdného brouka.
Loni se do Česka dovezlo přes 140 tisíc ojetých aut.

Autoři:




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.