Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Odbyté dálnice mají už i v Německu. Tunely na dálnici do Drážďan netěsní

  12:03aktualizováno  12:03
Na saské dálnici A17, spojující Drážďany s Českem, vznikly vinou nekvalitní stavby škody za miliony eur. Píše deník Sächsische Zeitung, podle něhož mají padající náspy či netěsnící tunely za následek, že je německý tah navazující na českou dálnici D8 trvalým staveništěm.

Dálnice A17 | foto: deges.de

Hlavním problémem jsou podle listu dva netěsnící tunely u saské metropole, do nichž prosakuje z okolních skal voda, která ohrožuje jak samotné stavby, tak řidiče. Dölzschenský a coschützský tunel měří dohromady téměř 3,5 kilometru a do provozu byly uvedeny na konci roku 2004. Od té doby ale podle Sächsische Zeitung ze spár v betonu kape voda.

To se projevilo i během dvou posledních extrémních zim, kdy ze stropu tunelů visely rampouchy a vozovka v nich namrzala. Vytmelování netěsnících spár si už podle deníku vyžádalo dodatečné náklady ve výši deseti milionů eur (248 milionů Kč) a opakované omezení provozu v obou tunelech.

Příčinou těchto problémů jsou stavební vady. Podle mluvčího saského úřadu pro správu dálnic Burkharda Zscheischlera byla totiž při jejich budování značně poničena umělá izolace. Jelikož se ještě nepodařilo všechny spáry utěsnit, musí se podle něj řidiči i v budoucnu připravit na uzavírky v těchto úsecích, které jsou pro Čechy nejkratší spojnicí s Berlínem a severem Německa.

Vady na dálnici A17

Další fotky ZDE

Náklady na opravy by podle Zscheischlera měla nést stavební firma, která byla za stavbu odpovědná. Společnost Walter Bau ale zkrachovala a od roku 2005 je v insolvenčním řízení. Podle jeho správce nárokuje vůči ní téměř 13 000 věřitelů pohledávky ve výši 3,76 miliardy eur (přes 93 miliard Kč).

Netěsnící tunely ale nejsou podle Sächsische Zeitung jediným problémem saské A17. Řádně nefunguje ani technika, která v nich zajišťuje bezpečnost provozu. Lampy elektronických ukazatelů rychlosti často vypadávají a mnohem rychleji než obvykle se rozbíjejí. Kvůli padající náspům podél dálnice zase musí být rychlost v některých úsecích omezena na 100 kilometrů v hodině.

Dálnice A17 se začala budovat v roce 1998 a kompletně byla uvedena do provozu před čtyřmi roky. Měří necelých 45 kilometrů a její stavba stála podle údajů na internetu zhruba 646 milionů eur (16 miliard Kč). Na českých hranicích navazuje na nedokončenou dálnici D8, kde zbývá dobudovat asi šestnáctikilometrový úsek mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem. Nový ministr dopravy Vít Bárta označil nedávno její dostavbu za důležitou, peníze na ni ale neslíbil.

Autoři: ,




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.