Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda odhalila novou octavii. Prodej začne v únoru 2013

  13:23aktualizováno  16:17
V obnoveném škodováckém muzeu v Mladé Boleslavi se představila třetí novodobá generace Škody Octavia. Ze všech modelů tohoto jména má být nejnovější, největší, nejbezpečnější, nejekologičtější a nejprostornější.

Na premiéru dorazilo do Mladé Boleslavi 360 novinářů z celého světa. Přesně ve 14:00 jim šéf komunikace automobilky Peik van Bestenbostel odhalil červený liftback, který posléze doplnilo i stříbrné provedení.

Fotogalerie

Novou octavii pak představil šéf firmy Winfried Vahland. "Je to pro mě ikona," říká. "Má mimořádný význam pro vývoj značky. Je to bestseller. Milník pro naši společnost. Je to nejdůležitější prvek naší růstové strategie."

Vahland také přiznává, že automobilka má s octavií velké plány a chce ji dostat do desítky nejprodávanějších vozů světa. Více čtěte zde.

"Naším cílem bylo třetí generaci modelu Octavia zlepšit tak, aby splnila neustále rostoucí nároky našich zákazníků. A to se nám podle mého názoru povedlo, nová octavia je třída sama pro sebe," shrnuje.

Octavia už svými rozměry přerostla do kategorie výš, kde už je manažerský model Superb. "Žádný jiný automobil v daném segmentu nenabízí větší délku interiéru měřenou od pedálů po zadní opěradlo ani víc prostoru pro kolena a hlavy cestujících na zadních sedadlech," chlubí se Škoda. K tomu do kufru naloží zákazník až 590 litrů nákladu.

Předchozích dvou generací octavie se prodalo přes 4,5 milionu kusů tempem přes 400 tisíc ročně. S novinkou by Škoda ráda prodávala přes půl milionu aut ročně.

Vahland připomněl, že od roku 1996, od představení první novodobé octavie, model vždy rozměry přerůstal o třídu výš. Třetí generace octavie je dokonce lehčí než legendární první a přitom váží o 102 kilogramů méně než její předchůdkyně. A přesto je bezkonkurenčně největší.  Při sklopení sedaček a opěradla předního sedadla se do ní vejdou předměty až 2,4 metru dlouhé.

Nová Škoda Octavia

Vůz citelně narostl do délky a do šířky. Nový model je o 90 mm delší a o 45 mm širší. Zvětšilo se místo nad hlavou vpředu (+ 8 mm), šířka ve výši loktů vpředu (+ 39 mm) i šířka ve výši loktů vzadu (+ 26 mm). O 108 mm se prodloužil rozvor.

Nová octavia ctí tradici modelu, má liftbackovou karoserii, která ukrývá velký kufr, Škoda tak o octavii už tradičně říká, že nabízí "kus auta navíc". Petr Pečenka, šéf českého zastoupení Škody Auto pro iDNES.cz prozradil, že kombi se představí v první polovině příštího roku.

Může se hodit

Chcete si koupit nové auto a líbí se vám Škoda Octavia? Pořiďte si ji na Automodul.cz/Škoda Octavia.

Ploutev pro nové škodovky

"Je to mistrovské dílo Jozefa Kabaně a jeho týmu," dodal Vahland k designu nové octavie. Design ctí nový směr, který už je známý z rapidu. "Myslím, že je to nejhezčí octavia, která kdy existovala," dodává Frank Welsch, člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast technického vývoje.

Jozef Kabaň je vyznavačem čistého jednoduchého designu s dokonale vyváženými proporcemi. To se mu u nové octavie skvěle podařilo. Někomu dokonce může auto svou mohutností připomínat audi, však u něj Kabaň kdysi pracoval jako designér exteriérů.

"Snažili jsme se novou octavii vyrobit způsobem, o jakém jsme se přesvědčeni, že je správný. Tím, že se auto rozšířilo a prodloužilo, dostalo fantastické proporce, u kterých jsme dokázali vylepšit užitkovou vlastnost vozidla a čistota a lehkost nového designu mu dodává silný charakter," říká Josef Kabaň.

"Myslím, že těch dekorovaných aut už po světě jezdí opravdu hodně, my jsme spíše hledali vhodné spojení designu a racionality. Chceme, aby funkčnost auta a jeho technická stránka byla designem podporovaná, a ne aby se pro samovolný design hledala později nějaká složitá ospravedlnění."

Nejvýraznějším designovým prvkem nové octavie jsou světla. Přední s ostrými liniemi dávají autu přísný pohled, v zadních lampách nechybí tradiční velké C, které nyní připomíná krystalický výbrus, odkaz na řemeslné umění českých sklářů.

Vyváženosti proporcí nahrává prodloužení rozvoru, zkrácení předního převisu a také protažení sloupku C dozadu. Novým identifikačním prvkem škodovek má být stoupající linie oken v zadních dveřích, takzvaná "ploutev".

Vychytávky a rozmazlovadla

Nová octavia se posouvá o něco blíže superbu, a to jak rozměry, tak hlavně výbavou. Nabídkou asistenčních systémů dokonce největší škodu překonává. Octavia dostane širokou škálu bezpečnostních a komfortních systémů, jako je adaptivní tempomat, automatické rozsvěcení dálkových světel nebo systém, který při hrozící kolizi auto sám zastaví.

Dále škodovácká novinka dostane asistent udržující vůz v jízdním pruhu, multikolizní brzdu s automatickým zásahem brzd při nehodě, systém připravující prostor posádky na potenciální nehodu, hlídač rozpoznávající únavu řidiče nebo aktivní kapotu pro ochranu chodců.

Škoda Auto představila třetí generaci octavie

Rozmazlovací prvky obsahují třeba parkovací automat, který pomáhá při parkování do řady podélně stojících vozidel nebo mezi vozy zaparkované příčně, řidiči bude pomáhat také systém čtoucí dopravní značky podél silnice.

Novinkou pro octavii jsou panoramatická střecha nebo bezklíčkový systém odemykání a startování. Chybět nebude možnost volby různých jízdních režimů, které přenastavují chování vozu (reakce na plyn, řazení automatu...). Nová octavie bude chránit posádku při nehodě až devíti airbagy, poprvé se v octavii objevuje kolenní airbag řidiče (standard pro země EU) a boční airbagy vzadu. Do octavie se také dostává dotykový displej ovládající rádio, navigaci a další funkce. 

RS bude nejrychlejší octavií všech dob

Octavie dostane nové motory TSI a TDI, oblíbený turbodiesel bude i ve verzi greenline, která se chlubí spotřebou 3,4 l/100 km.  Nejslabším motorem pro octavii je benzinové 1,2 TSI s výkonem 63 kW, nejsilnější je pak benzinový 1,8 TSI/132 kW. Kromě manuální převodovky bude k mání také dvouspojkový automat DSG, plánována je navíc verze s pohonem všech kol.

Welsch také slíbil variantu s pohonem na zemní plyn (CNG). Potvrdil rovněž, že se představí verze RS, která bude nejrychlejší octavií všech dob.

"Do prodeje v Česku dorazí nová octavia v únoru. Cenu řekneme druhý týden v lednu," řekl pro iDNES.cz Petr Pečenka.





Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.