ODPOVĚĎ:
Důkladně zkontrolujte technický průkaz i osvědčení o technickém průkazu. Je zcela nezbytné aby VIN, č. motoru, č. typu motoru, ale i barva vozu souhlasila s údaji uvedenými v technickém průkazu (dále jen TP). Dále je třeba zjistit, kde byl vůz prodán jako nový – zda v ČR nebo byl importován ze zahraničí. Tato skutečnost je také ve většině případech zapsána v TP, ale rozhodně se vyplatí vůz v zemi, ze které byl dovezen, prověřit (prolustrovat) firmou, která tyto služby poskytuje i se zárukou pravdivosti. Hlavně pokud se jedná o "rizikové" značky jako BMW, Mercedes, Audi, VW apod. Dále je nutno dbát zvýšené opatrnosti u vozů dovezených ze zemí bývalého "východního bloku" jako např. Rusko, Ukrajina, Bulharsko, Maďarsko apod., protože v těchto zemích se podle statistik vyskytuje největší procento zcizených vozidel.
Duplikát TP je vždy problém, zvláště pokud je vystaven za ztrátu nebo poškození původního TP. Stává se často, že je duplikát vystaven úmyslně, a to proto, aby nebyl poznat např. původ vozidla, počet předchozích majitelů, jestli vůz nebyl používán jako taxi či autoškola, apod. Dále není možno zjisti z duplikátu TP, zda byl vůz pořízen za hotové nebo leasing, či je leasing ukončen nebo na vozidle nevázne zástavní právo ve prospěch jiné osoby.
Vyžádejte si všechny klíče, servisní knížku a manuály. Ověřte si, jestli jste dostali všechny klíče, které předchozí majitel při prodeji vozu předal. Pokud je klíč pouze jeden, požadujte písemné prohlášení původního majitele, že si žádný nenechal. Nezapomeňte na klíče od bezpečnostních zařízení, např. od zámku převodovky!
22.1.2004 20:12