Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


On-line rozhovor

´Pan Škoda´ Vratislav Kulhánek odpoví on-line

velikost textu:
vydáno 19.4.2006 9:50
Od chvíle, kdy do mladoboleslavské automobilky vstoupil německý koncern Volkswagen, uplynulo patnáct let. Předseda dozorčí rady automobilky Škoda Vratislav Kulhánek v on-line rozhovoru iDNES.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 19. dubna 2006 do 10:30

OTÁZKA: Dobrý den pane Kulhánku. Máme tři děti (5let + dvojčata 2,5roku). Rád bych se zeptal, kdy konečně Škodovka začne vyrábět nějaké MPV? Třeba na platformě Sharanu (Alhambry)? Jsem skalní fanda Škodovek a to nejen z ryzího vlastenectví, ale především pro jejich kvalitu, užitkovost a cenu. Vyzkoušel a přeměřil jsem všechny modely Škodovky, ale srdce mi krvácí, protože jsem musel nakonec koupit R Scénic, do kterého se tři dětské autosedačky pohodlně vejdou. Skutečně by byl takový model Škodovky na současném trhu nerentabilní? J.Z.
ODPOVĚĎ: Vzhledem k tomu, že na trhu je dostatek velkoprostorových vozů a byl by to další segment v produkci Škody auto nepočítáme ani perspektivně s MPV. 19.4.2006 9:59
OTÁZKA: Dobrý den, řekněte mi prosím svůj názor na upravená auta...obzvláště VW Golf všeho druhu..Díky Anna
ODPOVĚĎ: Nerozumím dost dobře co míníte pod pojmem upravená auta, zdali modely tipu GT nebo RS a nebo různé tuningové úpravy. Co se týče firemních úprav můj názor je jednoznačně pozitivní. Různé další úpravy mohou být problematické a to jak z estetického hlediska, tak i z hlediska bezpečnosti. Auto je dimenzováno na určitou sílu motoru a její překročení nemusí vždy dobře skončit. A všechny ostatní prvky respektují maximální bezpečnost posádky vozidla a zásah do nich může být kontraproduktivní. 19.4.2006 10:02
OTÁZKA: Dobrý den, znám Vás jako zastánce automobilového sportu. Škoda pro letošek uvolnila prostor pro tři soukromé týmy, které se účastní MS v rally. Jak byste zhodnotil jejich dosavadní působení? Mýlým se, když napíšu, že jsou výkony týmu Red Bull Škoda přinejlepším neuspokojivé? Miroslav Toman
ODPOVĚĎ: Je pravdou, že výkony Red Bull týmu Škoda nejsou prozatím optimální, ale nepochybuji o tom, že ještě v průběhu sezony se výrazně zlepší. Počítáme s těsnou spoluprací všech tří privátních týmů včetně podpory ze strany Škoda auto. 19.4.2006 10:03
OTÁZKA: Dobrý den. Uvažuje Škodovka, že se vrátí do vrcholového rally s vozem WRC nebo S1600? Děkuji za odpověď Karel
ODPOVĚĎ: Ano. Nicméně je to odvislé od toho jaký vůz vrcholové kategorie bude FIA definovat. Zcela jistě to nebude kategorie WRC. 19.4.2006 10:04
OTÁZKA: Dobrý den, pane Kulhánku, jak vidíte budoucnost Roomstera, svezl jste se v něm už? Simona
ODPOVĚĎ: V Roomstru jsem se samozřejmě svezl a z jízdy mám velice dobré pocity. Podle reakcí potenciálních zákazníků jak na autosalonu v Ženevě, tak i při jednotlivých prezentací v ČR mám dojem, že vůz na trhu bude úspěšný. 19.4.2006 10:06
OTÁZKA: Hezký den, nejprve bych rád pogratuloval k tomu, jak se Škodě-Auto daří. Nyní k dotazům: (1) Mohl byste nastínit jak se konfrontovaly designérské studie změn roomsteru od první studie k sériovému provedení s míněním "veřejnosti"? Nebojíte se, že se model designově posunul někam k felicii fun, tedy k něčemu, co spíš působí dojmem užitkového pick-upu (resp. VANu) než rodinného MPV? Mimochodem, můžete poodhalit zda se uvažuje i o nějakých užitkových verzích (odlišnějších než fabia combi a fabia praktik)? (2) Je reálná naděje, že se Škoda v dohledné době pustí do něčeho "sportovnějšího" - nemyslím teď velmi zdařilého yettiho "pro sportovce" o jehož výrobě nechci pochybvat, ale navázání na tradice felicie super, MBX, 110R, 130RS či rapidu? Do třetice: (3) Prosadí si Škoda verzi combi pro pokračovatele superbu? Mohlo by být úspěšné a spekuluje se, že za neexistencí superbu combi stojí německý "strach" z konkurence passatu...? A na závěr: (4) Zabývá se Škoda-Auto myšlenkou vstupu na trh v USA (předpisy pro homologaci vyžadují asi úplně "jiný vůz", ale je to jistě potencionálně široký trh)? Mnoho úspěchů do další práce, přeje Otík. Otík
ODPOVĚĎ: První studie Roomstru byla uvedena před třemi lety ve Frankfurtu. Od té doby samozřejmě proběhla řada změn s cílem ze studie se dopracovat vozu reálnému pro výrobu. Nemyslím, že došlo k posunu k Felicii fun nicméně Roomstr má dobré předpoklady, jak pro rodinný automobil, tak v budoucnosti pro užitkové auto. Na některé z dalších otázek je pro mě obtížné odpovědět, nicméně s verzemi RS uvažujeme i u nových modelů. Se vstupem na americký trh nepočítáme vzhledem k vysokým nákladům na získání tohoto trhu. Až na několik výjimek ani ostatní evropské značky na americkém trhu zastoupeny nejsou, ač se o to některé pokoušely. 19.4.2006 10:11
OTÁZKA: jak vlastně dopadl bývalý člen představenstva Schuster? Máte o něm nějaké zprávy? Bude potrestán? Dík a pěkný den! Jenda
ODPOVĚĎ: Pokud vím, vyšetřování probíhá, ale netýká se Škoda auto. 19.4.2006 10:12
OTÁZKA: Dobry den, bude Octavia II 2,0 TDI 4x4? Dekuji za odpoved, preji hezky den. Thomas
ODPOVĚĎ: S vysokou pravděpodobností. 19.4.2006 10:12
OTÁZKA: Dobrý den, jste spokojený se stávající modelovou řadou škodovky? Jaké auto byste ještě rád viděl v nabídce automobilky? Děkuji za odpověď. ferda
ODPOVĚĎ: Stávající tři modelové řady mě uspokojují pouze do určité míry, protože se domnívám a mnoho už se pro to udělalo, aby čtvrtou modelovou řadou byl vůz kategorie SUV. Má filozofie vychází z toho, že na dvou nohách se dá stát, na třech pevněji a na čtyřech jste neporazitelní. 19.4.2006 10:14
OTÁZKA: Dobrý den, proč je tolik Škodovek prodávaných na českém trhu obuto do nekvalitních pneu Matador, když tady je domácí výrobce Barum/Continental? Spousta z nás kupuje Škodovky mj. ze snahy podpořit domácí průmysl, tak proč se Škoda Auto také nesnaží v prvé řadě podpořit domácí subdodavatele? elf
ODPOVĚĎ: Není pravdou, že pneumatiky Matador jsou nekvalitní. Jsou minimálně stejné kvality a stejných parametrů jako produkty ostatních výrobců pneumatik. 19.4.2006 10:15
OTÁZKA: Jaký je váš názor na smysluplnost další účasti Škodovky ve WRC? Ari Vatanen
ODPOVĚĎ: Účast Škody auto v mistrovství světa v kategorii WRC pro rok 2006 má svůj smysl. Kromě reklamy je jako laboratoř, ale v dalších letech předpokládáme účast s jiným vozem, který bude vypsán FIA v nejvyšší kategorii. 19.4.2006 10:17
OTÁZKA: Co říkáte na úspěch Dacie? Kulíšek
ODPOVĚĎ: Dacia Logan je na určitých trzích velmi úspěšný automobil, nicméně se pohybuje v kategorii levných vozů se všemi atributy k tomu patřícími. 19.4.2006 10:18
OTÁZKA: Jsem fanda Škodovek a spokojený majitel fabie zajímal by mne názor na kvalitu dealerské/servisní sítě Škody Auto. Já sám ji pokládám za katastrofální a přijde mi jako malý zázrak, že prodejní čísla ŠA jsou pořád tak vysoká, když bylo prokázáno, že prodejní a zejména po-prodejní servis má velký vliv na to zda si zákazník zase koupí nebo nekoupí auto téže značky. Ať už to jsou arogantní, nevzdělaní a nevšímaví dealeři, kteří mají patrně ještě z dob Mototechny mylný pocit, že my jsme tady pro ně a ne naopak. Předražené servisní práce, často neopravené závady se kterými tam člověk přišel. Jak mám věřit někomu, kdo není schopen odstranit banální závadu na Felicii za 340,-Kč/hod že bude schopen kvalifikovaně odvést práci na high-tech motoru Superbu za 950,-Kč/hod? Konkrétní příklad výše uvedeného: Palace Hradec Králové, Verold HK nebo ROS Brno Čtenáři v každoročním hodnocení BBC Top Gear dávají „customer service“ Škody v Británii pět hvězdiček z pěti možných (holt když má někdo z minula škraloup na image, tak se asi musí snažit) u všech modelů škodovek, včetně Felicie; zajímalo by mne kolik hvězdiček by dostali u nás? Neprospěla by nějaká velká „čistka“ a po jejím skončení mít třeba o třetinu méně, ale skutečně kvalitních, ochotných, informovaných dealerů a servisů? Petr
ODPOVĚĎ: Máme v ČR více než 200 dealerů a většina z nich je na velmi dobré úrovni. Výjimky se samozřejmě vyskytují a pracovníci servisních služeb se snaží odhalovat závady. Systém hodnocení dealerů i servisů vede v případě neuspokojivých výsledků k sankcím. Samozřejmě i v autoservisech je mnoho pracovníků z bývalých mototechen a jejich přístup k zákazníkovi se těžko mění. Vaše poznámka o škraloupu podle mého názoru není na místě. 19.4.2006 10:22
OTÁZKA: Preji hezky den. Dotaz: Proc je u nas prumerne stari aut vetsi nez 10 let? Je to tim, ze nova auta jsou draha ? Petr
ODPOVĚĎ: Příčin je několik. Jednou z nich je vysoký počet starých vozů, které prakticky na silnici nevidíte, ale majitelé je neodhlašují. Druhou příčinou je, že z ročně prodaných v průměru 300.000 vozů je minimálně 50% dovezených ojetin. Co se týče ceny aut, domnívám se, že na trhu ojetých vozů je dostatek vozů Škoda vyrobených po roce 2000 za přijatelné ceny. Na okraj podotýkám, že stejné průměrné stáří vozů má např. Austrálie. 19.4.2006 10:24
OTÁZKA: Proč dovolí Škoda Auto, aby její NOVÁ auta prodávali takoví gauneři a podvodníci ve velkém jako je AAA Auto? Mizerných a neochotných dealerů, kteří vám akorát kazí pověst máte už snad víc než dost? zákazník
ODPOVĚĎ: Nesouhlasím s vaším názorem. I když připouštím, že v dealerské a servisní síti registrujeme řadu problémů na jejichž odstranění intenzivně pracujem. Na druhé straně se snažíme naši dealerskou a servisní síť co nejvíce přiblížit zákazníkovi. Pokud máte konkrétní informace o neseriózním přístupu jednotlivého dealera budu rád, když mě budete informovat. 19.4.2006 10:27

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.