Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

´Pan Škoda´ Vratislav Kulhánek odpoví on-line

velikost textu:
vydáno 19.4.2006 9:50
Od chvíle, kdy do mladoboleslavské automobilky vstoupil německý koncern Volkswagen, uplynulo patnáct let. Předseda dozorčí rady automobilky Škoda Vratislav Kulhánek v on-line rozhovoru iDNES.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 19. dubna 2006 do 10:30

OTÁZKA: Jaký je Váš názor na přímé odvozování sériových vozů od studií (obecně)? Nezdá se Vám, že studie jsou od toho, aby byly "bláznivé" a předváděly nové nápady, dovednosti automobilky, atd. a když se pak rozhodne o jejich výrobě, musí se hodně slevit, auto zcivilizovat... Lidé jsou "namlsaní" ze studie a z konvenčního sériového modelu jsou pak zklamaní. U roomstera bych řekl, že mezi lidmi toto zklamání právě probíhá. Doufejme, že yetti moc změn nedozná! (Ano, není studie jako studie, třeba tudor byl spíš prototyp než studie, protože ten by se asi dal vyrábět bez do očí bijících změn - jde mi ale o ty odvážnější studie). Hodně zdaru, ve vývoji i odbytu!!! Martin
ODPOVĚĎ: Tudor byl spíš takzvaný showcar a nikdy se o výrobě neuvažovalo. U roomstera situace byla poněkud jiná, protože u studie se neprovádějí ekonomické propočty a schopnost realizovat sériovou výrobu. Nemyslím, že u roomstera dochází ke zklamání i když rozdíl proti studii tady nepopiratelně je. 19.4.2006 10:49
OTÁZKA: Dobrý den , slyšel jsem , že kromě hokeje a Škodovky máte ještě další manažerské funkce zajímalo by mne jak se to dá stihnout a jakým autem to stíháte Karel V
ODPOVĚĎ: Jde o víceméně čestné funkce, které nejsou časově náročné a nejsou manažerského charakteru. Stíhám vše vozidlem Octavia RS, pravda trochu výkonějším, než je sériový. 19.4.2006 10:50
OTÁZKA: Dobrý den chtěl jsem se zeptat od kdy je na vozech škoda pozinkovaná karoserie díky Tomáš
ODPOVĚĎ: Pozinkovaná karoserie je na všech vozech řady Octavia a Fabia a částečně na některých částech Felicií. 19.4.2006 10:51
OTÁZKA: Dobrý den. To je definitivní, že se Škoda nevrátí do WRC?? Myslím si že je to škoda. Když už tam nebude Armin a Metrich, tak by to mohlo fungovat daleko líp než předtím. On už Colin dokázal, že to půjde, jen chtít. Zed
ODPOVĚĎ: Kategorie WRC prakticky končí, bude nahrazena novou definicí FIA. Jakmile toto bude jasné Škoda počítá s účastí s odpovídajím vozem nejvyšší kategorie. 19.4.2006 10:53
OTÁZKA: Dobrý den, chci se zeptat, zda škoda neuvažuje o výrobě malého kupé na bázi dřívějších vozů R (130 atd.), takový vůz na trhu není a jeho obliba byla veliká (proč se nevracet k úspěšným modelů, dělá to každý). Takové malé dynamické auto za dobrou cenu by bylo hitem, stejně jako by byl Tudor. Děkuji JMX
ODPOVĚĎ: Na tuto otázku jsem již odpověděl. 19.4.2006 10:53
OTÁZKA: Dobry den pane prdsedo, zajimal by me vas nazor na pozici fotbaloveho tymu Mlade Boleslavi v ceske lize.Pred case jsem cetl Vasi reakci na dotaz zdali by bylo vhodne, aby se fotbaliste dostali do prvni ligy jako negativni.Zastavate stejny nazor?Je mozne ze pri stavajicim uspechu se Skoda Auto bude vetsi mirou podilet na podpore tymu?Preci jen logo Skody v lize mistru... Abel.Xavier
ODPOVĚĎ: Musím říct, že výkony fotbalistů Mladé Boleslavi mě vělmi překvapily, takže jsem svůj názor trochu pozměnil. Nicméně větší angažmá Škody auto ve fotbale je nepravděpodobné, protože v rámci koncernu VW je Škoda pověřená hokejem a cyklistikou. 19.4.2006 10:55
OTÁZKA: Dobrý den pane předsedo, velice oceňuji obrovský přínos německého majitele pro Škodu Auto. Přesto, jak hodně se musí škodovka podřídit "diktátu" koncernu, co se týče obměny jednotlivých modelů, jejich vybavení... Kdo měl konečné slovo, do jakého segmentu bude směřovat její čtvrtá modelová řada. Děkuji MM Miroslav M.
ODPOVĚĎ: Škodovka je relativně nezávislá a obměna modelových řad je samozřejmě konzultována v rámci koncernové strategie. Nejsem si vědom, za dobu mého působení, jakéhokoli přímého diktátu. Konečné slovo má pochopitelně koncern, ale většinou akceptuje argumentaci Škody auto. 19.4.2006 10:57
OTÁZKA: Dobrý den,chtěl bych se Vás zeptat, jak je to v současné době s Motorsportem. Zda-li probíhá nějaký vývoj Fábií WRC nebo jestli se pouze vyrábí 4 nové vozy této kategorie. A další dotaz, jestli se dočkáme ze strany ŠM nějakého pozitivního překvapení(může to být cokoliv :-). Děkuji a přeji hezký den. Viki
ODPOVĚĎ: Pozitivní překvapení samozřejmě přijde. Jedno v roce 2007, další v roce 2008. O situaci v Motosportu už jsem odpovídal. 19.4.2006 10:58
OTÁZKA: Dobry den. Jak vidite budoucnost ceske ekonomiky z pohledu roztoucich mzdovych nakladu? Kam az je mozne jit se mzdami, aby nezacali Nemecti manageri "remcat"? Kde vidite pricinu toho,ze ekonomice se sice v globalnich cislech HDP dari, ale lide to v penezenkach jaksi neciti? Je opravdu mozne dosahnout srovnatelnych platu jako na zapade? Nekteri uz je maji, napr. manageri, ale co normalni lide? Dekuji. Jan
ODPOVĚĎ: Nemyslím si, že i dramatičtější růst mezd by ohrožoval budoucnost ČR. Je třeba vidět, že to co je vyplaceno na mzdách je ještě dále zatíženo 35% dalších odvodů. Srovnatelné platy jako na západě je složitý pojem neboť jiné platy jsou v Německu a jiné v Řecku. Ale je jenom otázka času, kdy úroveň bude podobná. Nevěřte tomu, že manageři mají srovnatelné platy i když beze sporu jsou výjimky. 19.4.2006 11:01
OTÁZKA: Jak Vy osobně hodnotíte působení továrního týmu Škoda v MS v rallye v posledních dvou letech ve světle úspěchů soukromého (byť továrnou podporovaného) týmu CRT Kopecký? Jarda Rufer
ODPOVĚĎ: Na tuto otázku jsem již odpovídal. Děkuji všem za otázky a přeji hezký den. 19.4.2006 11:02