Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vše o poplatcích na staré ojetiny

Zbyněk Veselý ze sdružení SOVA
velikost textu:
vydáno 19.11.2008 10:00
Zbyněk Veselý ze Sdružení na ochranu vlastníků automobilů odpovídá na otázky k novým poplatkům za převod starých aut.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 19. listopadu 2008 do 10:38

OTÁZKA: Dobrý den, nemyslíte si, že předložená zákonná úprava je prakticky likvidační pro některé veterány? Omlazení vozového parku se přeci děje spontánně s bohatnutím obyvatelstva... (vidět na českých silnicích škodu 100 je pomalu zázrak, a 120tek taky velmi rychle ubývá). Spíše než ekologickou regulaci to vidím jako novou daň naprosto nereflektující míru škodlivosti jednotlivých vozidel, vzhledem k míře využívání takových starých aut a k míře znečišťování moderními SUV. Tomáš Oždian
Zbyněk Veselý ze sdružení SOVA ODPOVĚĎ: Nová zákonná úprava se netýká registru veteránů. 19.11.2008 10:47
OTÁZKA: Týká se to také převodu zděděného auta? Díky Ralmex
Zbyněk Veselý ze sdružení SOVA ODPOVĚĎ: Již jsem odpovídal, podle mého názoru ano. 19.11.2008 10:47
OTÁZKA: Proč se poplatky netýkají starých nákladních vozů? Kryštof
Zbyněk Veselý ze sdružení SOVA ODPOVĚĎ: Samozřejmě týkají, zákon je z poplatků nevyjímá. Doporučuji si příslušný paragraf prostudovat, například na webu našeho sdružení www.sdruzeni-sova.cz 19.11.2008 10:49
OTÁZKA: V 10/08 mi zemřel ote. Po dědickém řízení vůz ŠKODA FAVORIT r.výroby 1990, který byl v TP zapsán na tatínka, dědí maminka. Zápis o dědickém řízení přijde až v lednu 2009. Bez tohoto zápisu nemůže maminka s autem manipulovat. Bude maminka platit 10.000Kč za přepis auta v 1/09 na svoje jméno? Rozmahelová
Zbyněk Veselý ze sdružení SOVA ODPOVĚĎ: Podle dikce zákona je tomu tak. 19.11.2008 10:50
OTÁZKA: Dobrý den, z vašich odpovědí jsem pochopil, že s novým poplatkem souhlasíte. Proč? Jak si mám Váš postoj vyložit, když jste Sdružení na ochranu vlastníků automobilů? Ferda
Zbyněk Veselý ze sdružení SOVA ODPOVĚĎ: To, že jsme sdružení na ochranu vlastníků automobilů ještě neznamená, že jsme sdružení hazardérů. Od samého začátku nám jde zejména o kultivaci trhu s ojetými vozy, a k tomu podle nás vede i omlazení vozového parku. Doufám, že v tom nové emisní poplatky pomohou. 19.11.2008 10:50
OTÁZKA: Dobrý den, jaký je Váš názor na poplatky u veteránů? Vždyť auta starší 30 let již veteráni jsou, ale hodně jich jezdí na klasických dokladech. Děkuji za odpověď. Kupčík
Zbyněk Veselý ze sdružení SOVA ODPOVĚĎ: Je asi třeba rozlišit veterány a přestárlá vozidla. Veteránů se poplatky netýkají. Přestárlá vozidla by měla skončit v ekologické likvidaci. 19.11.2008 10:51
OTÁZKA: Dobrý den, nějak jsem nepochopil jak má tento poplatek omezit autokriminalitu - zejména omlazování vozů. Mám dojem, že snaha vůz "omladit" a tedy platit nižší sazbu tohoto poplatku bude naopak mnohem větší... Radek
Zbyněk Veselý ze sdružení SOVA ODPOVĚĎ: Čím starší vůz, tím více je ho třeba "omladit", aby byl vůbec prodejný. Netvrdíme, že díky novému zákonu tento nešvar úplně zmizí, ale jedná se o další opatření, které ho může alespoň částečně omezit, protože nastoupí další možnost kontroly, tentokrát podle emisních norem. 19.11.2008 10:52
OTÁZKA: To radši budu uržovat stodvacítku v provozu než aby platil ekologickou likvidaci stodvacítky a dalších deset tisíc za ekologickou daň. Jako Sdružení na ochranu vlastníků automobilů by jste měli lobovat za zrušení této diskriminační daně. Ekologie je hezká věc, ale když leze do pěněz tak je něco špatně! michal
Zbyněk Veselý ze sdružení SOVA ODPOVĚĎ: Mnoho firem již dnes nabízí ekologickou likvidaci vozu zdarma. Podle mého názoru je jezdit se škodou 120 v dnešním provozu bezpečnostní hazard, nemluvě o emisích. 19.11.2008 10:54
OTÁZKA: jak, prosím, zjistím, jakou normu vozidlo splňuje? děkuji. michal
Zbyněk Veselý ze sdružení SOVA ODPOVĚĎ: Nejpřesnější informace by vám měl podat příslušný obecní úřad pověřené obce, který bude vůz registrovat. Další teoretická možnost je požádat příslušné zastoupení značky, předpokládám ale, že to bude zpoplatněná služba. 19.11.2008 10:56
OTÁZKA: Dobry den, nezpusobi nove opatreni pouze to ze skorovraky typu S120 se budou dal prodavat a jenom neprepisovat ? Resp. jak ma tohle opatreni donutit cloveka ktery ma finance pouze na takovou "kvalitu" vozu aby si misto nej koupil neco s E3 za 50tisic ? Tomas
Zbyněk Veselý ze sdružení SOVA ODPOVĚĎ: Takové riziko tu samozřejmě je, ale je třeba upozornit na fakt, že pokud s "nepřepsaným" vozem někdo způsobí nehodu nebo přestupek, bude mít problémy "původní" majitel, který bude muset chodit na policii podávat vysvětlení. Nemluvě o riziku spojeném s případným trestním stíháním, pokud dojde například k úmrtí účastníka nehody. 19.11.2008 10:59
OTÁZKA: Mně tato další ekologická daň z dílny Zelených a jejich posluhů přijde stejně kontraproduktivní, jako přidávání biolihu do pohonných hmot. Jedná se zase jenom o to, jak oškubat oškubané. Co vymyslíte příště georgino
Zbyněk Veselý ze sdružení SOVA ODPOVĚĎ: Zákon nevymyslelo naše sdružení, podala ho skupina poslanců a prošel standardním legislativním procesem. Myslím, že do budoucna by jistě pomohlo např. zavedení kontrol originality a další zpřísnění STK, které vyřadí z provozu auta s právními problémy. Jako sdružení, zastupující majitele vozů nechceme zejména v bazarech kupovat "zajíce v pytli" a proto nám jde o to, aby byly ojetiny na trhu kvalitní. Jakékoliv opatření, které k tomu napomůže, je samozřejmě vítané. Takovou džungli na trhu ojetin nemá na západ od nás žádná jiná země. 19.11.2008 11:02
OTÁZKA: Dobrý den pane Veselý, od rodičů jsem dostal vůz škoda Felicia 1,9D r.v.2000. Stále jsem ho na ispektorátě nepřepsal. Zajímá mě, jaká je cena za přepis nyní a jaká by měla být po novém roce?. Díky za odpověď. S pozdravem, Langer Zdeněk Zdeněk Langer
Zbyněk Veselý ze sdružení SOVA ODPOVĚĎ: Je třeba si ověřit, jestli váš vůz má ve velkém TP zapsanou jednu z následujících norem R 83-05A nebo ES 98/69A, ES 1999/102A. Pokud ano, pak splňuje emisní normu EURO 3 a pak z něj poplatek nezaplatíte. Pokud splňuje pouze některou z norem R 83-03 B,C nebo R 83-04 B,C, nebo ES 94/12 nebo ES 96/44 nebo ES 96/69 nebo ES 98/77, pak splňuje pouze normu EURO 2 a zaplatíte poplatek 3000 Kč. 19.11.2008 11:07
OTÁZKA: Dobrý den, mám auto vyrobené v roce 1997 předělané na LPG. Jsou alternativni paliva nějak osvobozena od poplatku ? Ondra S.
Zbyněk Veselý ze sdružení SOVA ODPOVĚĎ: Zákon se netýká paliv, ale splňovaných norem Euro, bližší informace by vám měl podat příslušný obecní úřad pověřené obce, který bude váš vůz registrovat. 19.11.2008 11:09
OTÁZKA: Dobrý den, bude pro stanovení daně rozhodující rok výroby nebo splňovaná norma? Pro příklad : Mazda 323 4 bodové vstřikování, katalyzátor, tedy technika srovnatelná dejme tomu s feliicí. Budu za přihlášení platit stejně jako za třeba Favorita (karburátor bez kat.)? Díky za ospověď. Zdeněk Sláma
Zbyněk Veselý ze sdružení SOVA ODPOVĚĎ: Rozhodující je splňovaná norma. 19.11.2008 11:10
OTÁZKA: Zamezit dovozu ojetin jde zajistit jiným způsobem, než dřít peníze z lidí. Nemáte taky ten dojem? georgino
Zbyněk Veselý ze sdružení SOVA ODPOVĚĎ: Ano, v minulosti platilo pro dovozy omezení 8mi let věku, které se velmi osvědčilo. Česká republika ho bohužel musela po nátlaku EU zrušit a následně se stala vrakovištěm Evropy. Nyní hledají zákonodárci jiné cesty, jak vozový park zkvalitnit a přitom se nedostat s EU do rozporu. Očekávám, že do budoucna se budou objevovat další opatření, která by měla vést k tomu, aby průměrný věk vozů u nás klesl z cca 14 let na civilizovanou evropskou úroveň. 19.11.2008 11:13