Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lék na odřeniny ze supermarketového parkoviště. Auto ránu ohlásí

aktualizováno 
Asi každý motorista si z parkovišť u supermarketů odvezl nějaký šrám na karoserii. Horší na tom je, že neobratný řidič, který upravil fasádu vedle zaparkovaného vozu, ujede. Poškozený si pak často až za několik dnů láme hlavu, kde ke škrábanci nebo promáčknutí přišel. S tím může být brzy konec.

Německá společnost Hella totiž aktuálně vyvíjí produkt nazvaný IDDS (Intelligent Damage Detection System), který dokáže rozpoznat sebemenší poškození karosérie. Systém by se měl skládat ze čtyř až dvanácti senzorů, jež pomocí speciálního algoritmu zpracují elektrické impulzy, způsobené tlakem konstrukce. Okamžitě také dokáže vyhodnotit intenzitu poškození, proto se dozvíte, zda trefil auto například kamínek od projíždějícího auta, nebo jste měli opravdu smůlu a parkovat pod tím divně ohnutým stromem, byla skutečně chyba.

Masakr na parkovišti

Sledujte titulní video, na kterém 92letý řidič ve Wisconsinu poničil během pár sekund několik aut při neobratném odjezdu z parkoviště. Podle policie byl řidič stižen náhlou fyzickou indispozicí.

IDDS se také bez problémů propojí s navigačním systémem vozu a všemi kamerami, kterými budou auta blízké budoucnosti obsypaná. K dispozici tak bude jasný důkaz toho, co a kde se stalo. To může samozřejmě pracovat i proti vám. Jestliže se nepodaří manévr s pronajatým vozem a způsobíte nějakou škodu, bude na vás čekat na parkovišti zástupce společnosti s pokutou za poškození, ještě než se stačíte vrátit. Na druhou stranu může nainstalovaný systém pomoci bezpečnějšímu provozu. Když bude nad řidičem viset hrozba jasného důkazu při poškození, rozmyslí si, zda řídit a parkovat opatrněji.

Pochopitelně se nabízí i spojení s osobními mobilními zařízeními. Majitel vozu tak bude moci díky zprávě na telefon nebo tablet reagovat v reálném čase a neobratného řidiče na parkovišti dostihnout, ještě než zmizí z místa nehody.

Hella se svým nápadem zaujala velké množství automobilek v čele s BMW. Na chytrou detekci škod si však zájemci budou muset chvíli počkat. První vozy vybavené systémem IDDS neopustí výrobní haly dříve než v roce 2018.

Autoři:




Nejčtenější

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Legendární auta na srazu sprintovala i plavala Vltavou

Už pošestnácté patřila Praha nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz v modřanském Freestyle parku byl i přes nepřízeň počasí opět náramná podívaná. Tradičním...  celý článek

Lancia Delta HF Integrale
Voltovy lancie v Česku osiřely. Fanatik legend rally tragicky zemřel

Postavou nevelký, soutěžáckým srdcem však velikán mezi nadšenci do světa rally a milovníky italské produkce zvláště. Na pohled nenápadný kouzelný dědeček, ve...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Toyota Yaris
Pokrok v mezích potřeby. Nová Toyota Yaris kašle na downsizing

Yaris je čtvrté nejprodávanější malé auto v Evropě, to v kusech znamená 200 tisíc aut ročně. Známý a oblíbený model tvoří čtvrtinu prodejů Toyoty v Evropě. Teď...  celý článek

Další z rubriky

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.