Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Hulváti podjíždějí kolonu odstavným pruhem

  14:35aktualizováno  14:35
Řidiči si odstavným pruhem rádi zkracují cestu, když je zbrzdí kolona. Kromě toho, že to je velké hulvátsví, je to hlavně velmi nebezpečné. Do odstavného pruhu například uhýbají auta, když v zácpě pouštějí sanitku.

V dopravácké terminologii je to zpevněná krajnice, motoristé tomu říkají odstavný pruh. Sloužit má k odstavení nepojízdného auta a najíždějí do něj automobilisté v nesnázích, třeba vyměnit píchlou gumu. Na dálnicích má obvykle 2,5 metru, ale může mít až tři metry. Právě odstavné pruhy se rozšíří i na frekventované dálnici D1, jejíž rekonstrukce před několika dny odstartovala.

"Odstavný pruh je pro vozidla která jsou nepojízdná. Jízda v něm je zakázaná. Hrozí za to až dvoutisícová pokuta," uvádí Jan Pechout, koordinátor Besipu v Ústeckém kraji a instruktor bezpečné jízdy. "Stává se, že jím řidiči podjíždějí kolony a vymlouvají se, že budou po kilometru sjíždět. Často v něm jezdí i policisté, správci silnic a složky integrovaného záchranného systému. To ale také není správně," popisuje. Takové vozy mají totiž jezdit koridorem, který jim vytvoří auta mezi sebou (čtěte, jak pustit sanitku).

Na amatérském videu čtenáře iDNES.cz je vidět, jak si o uplynulém víkendu na dálnici D8 zkracovali tímto nepovoleným manévrem cestu řidiči u pražských Zdib.

Odstavným pruhem ujížděl začátkem března policii také sedmnáctiletý mladík, který vzal auto svému otci a po tragické nehodě, kdy naboural několik aut, ve voze uhořel (více o nehodě).





Nejčtenější

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají děla roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili do...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Další z rubriky

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.