Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Hulváti podjíždějí kolonu odstavným pruhem

  14:35aktualizováno  14:35
Řidiči si odstavným pruhem rádi zkracují cestu, když je zbrzdí kolona. Kromě toho, že to je velké hulvátsví, je to hlavně velmi nebezpečné. Do odstavného pruhu například uhýbají auta, když v zácpě pouštějí sanitku.

V dopravácké terminologii je to zpevněná krajnice, motoristé tomu říkají odstavný pruh. Sloužit má k odstavení nepojízdného auta a najíždějí do něj automobilisté v nesnázích, třeba vyměnit píchlou gumu. Na dálnicích má obvykle 2,5 metru, ale může mít až tři metry. Právě odstavné pruhy se rozšíří i na frekventované dálnici D1, jejíž rekonstrukce před několika dny odstartovala.

"Odstavný pruh je pro vozidla která jsou nepojízdná. Jízda v něm je zakázaná. Hrozí za to až dvoutisícová pokuta," uvádí Jan Pechout, koordinátor Besipu v Ústeckém kraji a instruktor bezpečné jízdy. "Stává se, že jím řidiči podjíždějí kolony a vymlouvají se, že budou po kilometru sjíždět. Často v něm jezdí i policisté, správci silnic a složky integrovaného záchranného systému. To ale také není správně," popisuje. Takové vozy mají totiž jezdit koridorem, který jim vytvoří auta mezi sebou (čtěte, jak pustit sanitku).

Na amatérském videu čtenáře iDNES.cz je vidět, jak si o uplynulém víkendu na dálnici D8 zkracovali tímto nepovoleným manévrem cestu řidiči u pražských Zdib.

Odstavným pruhem ujížděl začátkem března policii také sedmnáctiletý mladík, který vzal auto svému otci a po tragické nehodě, kdy naboural několik aut, ve voze uhořel (více o nehodě).





Nejčtenější

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Další z rubriky

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.