Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Česku jsou desetitisíce dieselů s odstraněným filtrem pevných částic

  0:03aktualizováno  0:03
„V Česku jezdí několik desítek tisíc dieselových aut, která mají nelegálně odmontovaný filtr pevných částic,“ uvádí české zastoupení automobilky Ford. Tato auta pak neplní emisní normy ani homologaci.

Takovou, nebo velmi podobnou ikonu znají všichni majitelé turbodieselů vybavených filtrem pevných částic.

Filtry pevných částic mají odstraňovat saze ve výfukových plynech dieselových motorů. Po čase se zanášejí a je nutné je vyčistit, nebo vyměnit, ale výměna vyjde na desítky tisíc korun. Proto si šetřiví motoristé nechávají filtry odstranit specializovanými firmami, které své služby nabízí na internetu.

„Podle našeho odhadu jezdí dnes po českých silnicích více než 75 tisíc vozů Ford původně vybavených filtrem pevných částic. Bez DPF filtru je v praxi nemožné vyhovět přísným emisním limitům,“ uvedl servisní ředitel českého Fordu Martin Sládek.

Po odstranění filtru a přeprogramování továrního nastavení řídicí jednotky auto nesplňuje podmínky nutné pro homologaci a bez toho nesmí být provozováno na veřejných komunikacích.

Tuzemské odpovědné orgány jsou podle zástupců Fordu při kontrole dodržování ekologických předpisů a homologačních požadavků prakticky nečinné. „Neodborné vymontovávání DPF filtrů je velmi vážným problémem s negativními ekologickými dopady. Český Ford se ve spolupráci s ostatními importéry bude v rámci Svazu dovozců automobilů snažit intenzivně působit na orgány státní správy, abychom toto změnili,“ uvedl generální ředitel Fordu v ČR Jan Laube.

Značnému riziku se provozovatel vozidla s odstraněným filtrem vystavuje například v Německu či Rakousku. Tam policie přítomnost filtrů DPF ve voze pravidelně kontroluje a hříšníka v případě jejich absence čeká trest ve formě pokuty 1000 eur spojený se zákazem další jízdy.

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.