Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Každé čtvrté auto je ve skutečnosti starší. Přibývá stočených tachometrů

  12:30aktualizováno  12:30
Podíl ojetých aut se stočeným tachometrem na českém trhu v pololetí vzrostl meziročně o dva procentní body na 42 procent. Vozy mají podvodně snížený stav ujetých kilometrů v průměru o 100 000. Vyplývá to z údajů společnosti Cebia.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Stav najetých kilometrů uváděný při prodeji se u 48 procent aut pohybuje v rozmezí 100 000 až 200 000 kilometrů, průměrný udávaný stav tachometru byl v první polovině tohoto roku 159 000 km. Podle ředitele Cebie Martina Pajera je na trhu patrný vliv rostoucího počtu dovážených ojetých vozů, které jsou stáčeny zhruba o polovinu častěji než auta českého původu.

„Dlouhodobě sledujeme na vzorku prověřovaných vozidel míru jejich stáčení, které je nejen v ČR dlouhodobým problémem,“ komentuje Pajer. A volá po přijetí nového zákona, který by výslovně postihoval stáčení jako trestný čin. „Zároveň však upozorňujeme, že tímto krokem se problém stáčení nevyřeší ani nezlepší, stejně jako se takovou legislativou nevyřešil v žádné zemi. Problém je totiž v dokázání skutkové podstaty trestného činu tomu, kdo skutečně vozidlo stočil,“ dodal Pajer.

Vzrostl i podíl omlazených vozidel, a to na 24 procent. Znamená to, že téměř každé čtvrté vozidlo je ve skutečnosti průměrně starší o 1,8 roku, než tvrdí prodejce.

Autoři: ,




Nejčtenější

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Další z rubriky

Volvo ÖV4
VIDEO: Volvo slaví devadesát let, ze švédských krabic jsou dnes krasavci

Assar Gabrielsson, prodejce kuličkových ložisek švédského výrobce SKF, který byl dodavatelem pro autoprůmysl, viděl při sledování rozrůstajícího se nadšení pro...  celý článek

Museo Enzo Ferrari Modena
Nejslavnější automobilka slaví 70 let. První ferrari testoval sám Enzo

Je středa 12. března 1947, na dvorku malé fabriky v Maranellu se kolem čtvrté odpolední sešlo sedmnáct lidí. Konstruktéři a mechanici sledují, jak za volant...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.