Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Každé čtvrté auto je ve skutečnosti starší. Přibývá stočených tachometrů

  12:30aktualizováno  12:30
Podíl ojetých aut se stočeným tachometrem na českém trhu v pololetí vzrostl meziročně o dva procentní body na 42 procent. Vozy mají podvodně snížený stav ujetých kilometrů v průměru o 100 000. Vyplývá to z údajů společnosti Cebia.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Stav najetých kilometrů uváděný při prodeji se u 48 procent aut pohybuje v rozmezí 100 000 až 200 000 kilometrů, průměrný udávaný stav tachometru byl v první polovině tohoto roku 159 000 km. Podle ředitele Cebie Martina Pajera je na trhu patrný vliv rostoucího počtu dovážených ojetých vozů, které jsou stáčeny zhruba o polovinu častěji než auta českého původu.

„Dlouhodobě sledujeme na vzorku prověřovaných vozidel míru jejich stáčení, které je nejen v ČR dlouhodobým problémem,“ komentuje Pajer. A volá po přijetí nového zákona, který by výslovně postihoval stáčení jako trestný čin. „Zároveň však upozorňujeme, že tímto krokem se problém stáčení nevyřeší ani nezlepší, stejně jako se takovou legislativou nevyřešil v žádné zemi. Problém je totiž v dokázání skutkové podstaty trestného činu tomu, kdo skutečně vozidlo stočil,“ dodal Pajer.

Vzrostl i podíl omlazených vozidel, a to na 24 procent. Znamená to, že téměř každé čtvrté vozidlo je ve skutečnosti průměrně starší o 1,8 roku, než tvrdí prodejce.

Autoři: ,




Nejčtenější

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Další z rubriky

SdKfz 2 je také známé jako Kleines Kettenkraftrad HK 101 nebo Kettenkrad. Lehké...
Autofotka týdne: Motorka křížená s pásákem řidítka má, ale nepotřebuje je

SdKfz 2 je také známé jako Kleines Kettenkraftrad HK 101 nebo Kettenkrad. Lehké polopásové vozidlo zkonstruované a vyráběné firmou NSU v Neckarsulmu používal...  celý článek

Alfa Romeo Bertone 145 Sportut
Autofotka týdne: SUV mohla mít Alfa už před dvaceti lety

Italský autodesignér Nuccio Bertone zemřel před 20 lety, jen pár dní před zahájením ženevského autosalonu, který se koná tradičně začátkem března. Bertoneho...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.