Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ojetá Škoda Felicia: Šikovné auto pro skromné

aktualizováno 
Škoda Felicia vyjela na silnice České republiky v roce 1994. Její výroba byla ukončena o sedm let později. Během této doby se stala nejprodávanějším novým autem.

Škoda Felicia Combi - Verze kombi je ideálním vozem pro menší rodinu, ale i nenáročného podnikatele, který ocení zavazadlový prostor. | foto: Škoda

Předvedení Škody Felicia se na konci roku 1994 stalo velkou domácí událostí. Po technické stránce však nová vlajková loď z Mladé Boleslavi, která se ve velkém začala prodávat až v roce 1995, velký pokrok vpřed neuskutečnila.

Příčinou bylo množství použitých technologií ze Škody Favorit. Spojení značky Škoda a příznivá cena však dokázaly své. Prodejní úspěch přišel okamžitě.

Až do nástupu Škody Fabia v roce 1999 neměla felicia na trhu s novými vozy prakticky žádného silného konkurenta.

Felicia je typickým představitelem malých vozů, díky svému prostornému interiéru může bez větších problémů zastávat funkci rodinného auta. Zejména ve spojení s kufrem ve verzi kombi. Až do nedávna patřila felicii první příčka prodejnosti mezi ojetinami, v únoru letošního roku ji však předstihla fabia ...VÍCE

Klady
* velký vnitřní prostor a kufr u verze kombi
* nízké ceny náhradních dílů a jejich snadná dostupnost
* minimum vážných závad 
* odolné motory

Lepší Škoda Favorit
Konstrukce vozu pocházející ze Škody Favorit však přinášela konkrétní problémy. Mezi ně patří vysoká hlučnost, horší ovladatelnost u modelů postrádajících posilovač řízení nebo nedostatečná antikorozní ochrana karoserie.

Narazit na ojetou felicii bez zrezivělých pátých dveří je proto téměř zázrak. Od nového modelu (1998) je ochrana proti korozi lepší. To ale bohužel neznamená, že se tento problém podařilo zcela odstranit.

Postupně se začalo zlepšovat jak technické vybavení, tak dílenské zpracování. Rozšiřovala se i nabídka motorů, případně bylo možné si objednat boční airbagy, posilovač řízení, klimatizaci či protiprokluzový systém. Co se týká vzhledu, výrazným zásahem byla modernizace v roce 1998, kdy se radikálně změnila čelní maska auta.

Ceny ojeté Škody Felicia v bazarech začínají na 35 tisících korun. Jde však o nejstarší modely, mnohdy v horším stavu. K této ceně stačí přihodit dalších 10 tisíc a domů můžete odjet s verzí kombi. V zásadě platí, že na kvalitní Škodu Felicii z roku 2000 s naftovým motorem o objemu 1,9 litru (47 kW) je potřeba 100 000 korun. Ve výbavě je posilovač řízení a dva airbagy.

 
Zápory
* koroze pátých dveří hlavně u modelů do roku 1998
* rychlá koroze výfuku
* netěsnost převodovky a následné úniky oleje
* vnitřní hlučnost 
* tuhé řízení bez posilovače
* u dieselového motoru bývá problém se startérem, který postupně slábne a studený motor už nedokáže patřičně roztočit 


Německá konkurence
Konkurenty Škody Felicie na trhu s ojetinami je Opel Astra a Ford Escort. Tyto vozy se pohybují v cenové hladině sto tisíc korun a nabízejí stejně jako jejich český protivník dostatek karosářských variant, širkou škálu motorů a ve srovnání s felicií většinou i bohatší výbavu.

Šikovné auto pro skromné
Škoda Felicia představuje rozumný kompromis pro nenáročné zákazníky, kteří se potřebují přepravit z bodu A do bodu B, upřednostňují nižší pořizovací cenu vozu i náhradních dílů a naopak oželí o něco horší zpracování, komfort a především pak image vozu.

Odvděčí se mu ovšem dosažitelnou cenou, rozumnou spolehlivostí a dostupností servisu i levných náhradních dílů. Felicia se díky své dostupnosti na trhu ojetin často stává prvním vozem mladých řidičů-nováčků. Verze kombi je ideálním vozem pro menší rodinu, ale i nenáročného podnikatele, který ocení zavazadlový prostor, a krátká verze je velmi oblíbená i u starších lidí.

Jaký je ideální model Škody Felicia
Ideálním modelem je vůz od roku 1998 s agregátem 1,3 MPi se čtyřbodovým vstřikováním a vyšší výbavou. Obecně je dobré pořídit si model s posilovačem řízení. Výbava u felicií bývá obvykle základní, ale pokud se povede sehnat některý z posledních vozů se dvěma airbagy a navíc s ABS a posilovačem řízení, je to sice na úkor přihrádky před spolujezdcem, ale určitě se to vyplatí.

 

 Ceny náhradních dílů

DÍL CENA 
Sdružená zadní svítilna 1645 Kč
Výfuk (zadní díl) 1168 Kč
Brzdové destičky
přední (sada)
619 Kč 
Přední blatník 2225 Kč 
Převodovka 25 161 Kč 
Čelní sklo 1782 Kč 
Alternátor 3391 Kč 
Rozvodový řemen 378 Kč 
Brzdový kotouč 424 Kč 
Poznámka: uvedené ceny jsou za originální náhradní díly


Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.