Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ojetá Škoda Octavia - slušný výběr za vyšší cenu

aktualizováno  19. února 21:25
Octavia je první automobil značky Škoda, který byl postaven na koncernové bázi. Zájemci o ojetinu mají na výběr ze dvou karosářských variant a mnoha pohonných jednotek. Sportovně založení řidiči sáhnou po verzi RS, zatímco lidé žijící v horských oblastech upřednostní spíše variantu s pohonem všech kol.

HISTORIE MODELOVÉ ŘADY
Octavia se poprvé představila v roce 1996. Nejdříve se jednalo pouze o pětidveřový liftback, ale po dvou letech výroby se objevila i varianta kombi.

Později prošla ,,oktávka” drobnou úpravou vzhledu, přibyla verze 4x4 (pohon všech kol se samosvorným diferenciálem) a sportovně laděná varianta RS.

Náročnější zákazníci mohou sáhnout po verzi Laurin & Klement, která je k mání v obou karosářských verzích.

Automobil nabízí dostatek místa na předních sedadlech, ale jeho slabinou je malý prostor pro kolena a nad hlavami cestujících na zadních sedadlech.

Zpracování interiéru má slušnou úroveň, avšak palubní deska vozů z počátku výroby působí velmi chudě. Zavazadlový prostor má objem 528 litrů, po sklopení zadních sedadel 1 328 litrů.

Varianta kombi disponuje prostorem pro zavazadla o objemu 548 litrů a sklopením zadních sedadel se dá dosáhnout hodnoty 1 512 litrů.

MOTORY
Mezi pohonné jednotky Škody Octavia patří například agregát o objemu
1,4 litru s výkonem 44 kW (60 k), ten byl zařazen do nabídky v roce 1999. Od počátku výroby se montuje motor o zdvihovém objemu 1,6 litru s výkonem 55 kW (75 k) a další "šestnáctistovka" se zvýšeným výkonem na 74 kW (101 k). Dvacetiventilový agregát o objemu 1,8 litru s výkonem 92 kW (125 k) byl v roce 1999 nahrazen úspornějším dvoulitrovým motorem s výkonem 85 kW (115 k).

Od roku 1998 se do Octavie montuje také přeplňovaný zážehový agregát o objemu 1,8 litru, který nabízí výkon 110 kW (150 k). Sportovně laděná Octavia RS ukrývá pod kapotou tentýž motor, avšak se zvýšeným výkonem na 132 kW (180 k). Škoda Octavia může mít pod kapotou také jednu ze čtyř vznětových pohonných jednotek o objemu 1,9 litru. První nabízí výkon 50 kW (68 k), další tři jsou přeplňované a disponují výkonem 66 kW (90 k), 81 kW (110k) a 96 kW (130 k).

Poslední jmenovaný agregát se do Octavie montuje teprve krátce, proto budete vůz s tímto motorem hledat v nabídce autobazarů nejspíš marně. Ale za čas to bude nejsilnější dieselová Octavia na trhu ojetin.

KLADY A ZÁPORY
Mezi přednosti tohoto automobilu se řadí plně pozinkovaná karosérie, která účinně odolává korozi, úsporné vznětové motory a příznivé provozní náklady. K nedostatkům patří malý prostor na zadních sedadlech a špatný výhled dozadu. Za to mohou silné sloupky a vysoké víko zavazadelníku. Také je nutné zmínit zážehový dvacetiventilový motor o objemu 1,8 litru, který byl v nabídce do roku 1998. Vyznačuje se sportovními jízdními vlastnostmi, ale také vysokou spotřebou pohonných hmot.

ZÁVADY
K nejčastějším závadám patří únik oleje z motoru, většinou vinou netěsné olejové vany. Potíže bývají se spojkou, mohou se objevit také vyvlečená táhla řazení. Výjimkou nejsou praskající hadice chlazení a přepalující se pojistky palivového čerpadla.

Autoři:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.