Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ojeté opely: čím menší, tím lepší

  9:00aktualizováno  13:15
Menší opely předčí své větší sourozence v kvalitě. Jestliže Opely Corsa, Agila nebo Meriva se ve statistikách německých stanic technické kontroly umísťují mezi spolehlivějšími auty, astry a vectry jsou spíše v průměru, avšak zafiry, omegy a frontery patří většinou mezi podprůměr.

Opel Meriva | foto: Opel

TÜV Report zároveň opely chválí, že se na technických prohlídkách v posledních letech ukazují v lepším světle než dříve. Nejlepším důkazem je úspěch Opelu Meriva, který v loňském roce žebříčkům TÜV kraloval v nejprestižnější kategorii aut starých maximálně tři roky.

Ani letos si malá meriva nevede špatně. Mezi 116 sledovanými modely do tří let stáří jí patří devátá příčka. Na 45. místě jsou pak společně Opely Corsa a Agila, vectra je 59., astra dosedla na 73. místo, zafira je až 86., frontera 92. a nejhorší z opelů je omega na 108. pozici.

Opel Agila

Malý Opel Corsa patří mezi žádané zboží v českých bazarech. TÜV konstatuje, že novější corsa vyráběná od roku 2000 do předloňska je odolnější než dřívější hodně zakulacený model. Aktuální corsu zatím statistiky nehodnotí.

Německé STK zpravidla na corsách vyráběných po roce 2000 kritizují problémy s výfuky nebo předními nápravami, starší model vyráběný do přelomu tisíciletí trápí koroze, úniky oleje a špatně fungující světla.

Mezi malé opely patří také agila, kterou TÜV označuje jako ne zrovna pěkné auto, ale zato odolné. Zájemcům o tuto ojetinu doporučuje zaměřit se při koupi na stav světel a předních brzd. Problematický totiž bývá jejich účinek spojený s opotřebovanými kotouči. 

Velmi kvalitním opelem je podle výsledků na technických kontrolách meriva. Vysoká karoserie zaručuje vnitřní prostor, meriva tak patří mezi malá auta s variabilním vnitřním prostorem. Jedinou kaňkou na kráse je nastupující únik olejů s rostoucím věkem.

Opel Astra

Větší Opel Astra patří v přehledech TÜV Reportu k průměrným autům. Statistiky nehodnotí zatím nejnovější astry. Na mušku si berou dva modely – astru, která se stále ještě dnes prodává pod názvem Classic 2, a ještě starší astru vyráběnou do roku 1998. Novější ze dvou sledovaných aut dokazuje zlepšení kvality opelů.

Opel Zafira

Zato minivan Zafira, který řadu konkurentů inspiroval v praktických do podlahy zajíždějících sedadlech ve třetí řadě, umí na technických kontrolách majitele rozesmutnět. Trable se týkají řízení, předních poloos, světlometů, brzdového vedení, kotoučů a také výfuku.

Mezi průměr sledovaných aut řadí statistiky Opely Vectra. TÜV Report tuto modelovou řadu označuje jako "nápadně nenápadnou". Nadprůměrně časté bývají nedostatky na poloosách. Horší je v těchto partiích dnes vyráběný model, když se srovná s předchozí generací vyráběnou do roku 2002. K ní zase často patří závady na výfuku, ruční brzdě, řízení a osvětlení. 

Problematické bývají části přední i zadní nápravy - hlavně spojovací tyče řízení a ramínka. Mnoho komponentů podvozku je totiž vyrobeno z choulostivější (ale lehčí) hliníkové slitiny, která zvlášť na rozbitých silnicích hodně trpí. O výměnu si tak některé díly říkají už při nájezdu kolem 100 tisíc kilometrů, ovšem dobrá zpráva pro české majitele těchto vozů je, že nejsou příliš drahé - ceny se pohybují v řádu jednotek tisíců (např. spojovačka 1200 Kč, ramínko 3000 Kč).

Opel Vectra

V dobrém stavu se technikům většinou neprezentuje ani Opel Omega. Rozložitý a prostorný sedan či kombík nedoporučuje TÜV kupovat, aniž by si zamýšlený vůz zájemce podrobně prohlédnul. Pravidelně se totiž objevují úniky oleje, na výměnu může být zadní náprava, řízení mívá vůli. Poškozené bývají ale také výfuk, blikače a ruční brzda.

Robustním a pevným dojmem působí také další velký opel, terénní frontera. TÜV však uvádí, že zdání klame. Vypadá jako silák, ale na STK mívá slabé výsledky. Do podprůměru fronteru odsouvají problémy s brzdami, unikajícím olejem a palivový systém je závadový stejně jako světla.

Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.