Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ojetina z ciziny se každému nevyplatí

aktualizováno 
-
Přísnější podmínky, které v dovozu jetých a havarovaných automobilů ze zahraničí platí od začátku roku, omezily v letošním prvním čtvrtletí přísun zmíněných vozidel do Česka na zhruba 15 tisíc kusů, tedy na polovinu stavu ze srovnatelného loňského období. "Původně se čekalo ještě méně dovozů," konstatuje ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek. Oproti loňskému prvnímu čtvrtletí ale značně - téměř pětinásobně - přibylo ojetin, oficiálně dovážených "na náhradní díly". Těch se do republiky dostalo přes tři tisícovky a lze čekat, že mnohé z nich zamíří do běžného silničního provozu na doklady aut v Česku buďto už vysloužilých nebo rozbitých. Největší pokles dovozů hlásí severní Čechy, tedy region, jehož dovozci a opraváři zásobili v minulosti zdejší silnice ojetinami z ciziny zvláště významnou měrou. "Odhaduji, že dovozy na severu Čech se snížily až o 70 procent," říká předseda Sdružení drobných dovozců, opravářů a prodejců motorových vozidel Jan Slawisch, který působí v Krupce a také s jetými vozy ze zahraničí obchoduje. Odborníci se shodují, že v době, kdy klasické ojetiny už jsou v západní Evropě obvykle dražší než v Česku, se nevyplatí uvažovat o dovozu staršího automobilu z ciziny člověku bez kontaktů a bez opravárenského zázemí (viz tabulka na str. 6.). "Pokud se něco v dovozu ještě vyplatí, tak to jsou auta těžce havarovaná či vozy před technickými prohlídkami - to vše nakupované ve větším množství, a proto se slevami," vysvětluje Peter Kolník, ředitel pražské společnosti Mobil Data, která se zabývá sběrem cen a informací o motorových vozidlech a v tuzemsku výhradně zastupuje švýcarskou firmu Eurotax. Od letoška lze dovézt jen ojetiny, které bezvýhradně splňují ekologické podmínky předpisu EURO II, tedy kvalitnější a dražší auta, vyrobená zpravidla od roku 1995. "Existuje pár typů ze začátku devadesátých let, které rovněž vyhoví - například některé Fordy Fiesta či Escort a něco z peugeotů. Nezasvěcení lidé by ale na to neměli spoléhat," radí Jan Slawisch.
Autor:


Témata: Ford


Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.