Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ojetina za cenu nové octavie: žádný kompromis

aktualizováno 
Podívá -
li se motorista připravený na koupi nové Škody Octavia nejprodávanějších modelů za zhruba 400 tisíc až 550 tisíc korun na cenově srovnatelnou nabídku trhu ojetin, pravděpodobně alespoň na chvilku podlehne pokušení: za stejné peníze je k mání automobil o třídu, či dokonce o dvě lepší. Druhou stranou mince jsou větší náklady na provoz, servis a opravy prakticky u všech prestižních vozů. Zahraniční vozy uvedené cenové kategorie představují jen malý podíl na trhu ojetin. "Více se prodávají BMW řady 5 a Volkswageny Passat, zatímco zvláště Mercedes E se v bazarech vyskytuje sporadicky," říká Tomáš Pánek, šéf nákupu největšího tuzemského autobazaru AAA Auto Praha. Zájemce o mercedesy a BMW z let 1995 a 1996 by měl počítat s tím, že budou mít na kontě kolem 150 tisíc kilometrů. "Na první pohled je to dost, ale současně se musí brát v úvahu okolnost, že taková auta bez problémů vydrží 300 tisíc kilometrů a víc," pokračuje Pánek. Menší vozy, jako Volkswagen Passat či Opel Omega, budou ve zmíněné cenové kategorii ojetin mladší, zhruba dvouleté. "Šedesát tisíc až sedmdesát tisíc kilometrů v jejich případě mnoho neznamená. Taková starší auta mají ještě velkou perspektivu," konstatuje Tomáš Pánek. Rozhodne-li se zájemce koupit drahou ojetinu v ceně nové octavie, neměl by při výběru připustit kompromisy. "Doporučuji jen vozy zcela prokazatelného původu a s čitelnou minulostí. Měla by to být auta koupená jako nová v tuzemsku, nikoliv dovezená po haváriích či určité službě ze zahraničí," radí Tomáš Pánek. Samozřejmostí by měla být servisní knížka s doklady o péči, kterou auto dostávalo v kvalitním značkovém servisu.

Jeté vozy od 400 000 do 500 000 Kč

Vůz/typ rok výroby cena (Kč)

Audi A4 1.9 TDI kombi 1997 450 000
Audi A4 1.9 TDI kombi 1998 500 000
BMW 523 1996 520 000
Mercedes C 230 1997 430 000
Mercedes E 200 1995 550 000
Opel Omega MV6 1997 440 000
Volkswagen Passat 1.9 TDI 1998 480 000

Pramen: MF DNES


Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.