Ojetina za cenu nové octavie: žádný kompromis

Podívá -
li se motorista připravený na koupi nové Škody Octavia nejprodávanějších modelů za zhruba 400 tisíc až 550 tisíc korun na cenově srovnatelnou nabídku trhu ojetin, pravděpodobně alespoň na chvilku podlehne pokušení: za stejné peníze je k mání automobil o třídu, či dokonce o dvě lepší. Druhou stranou mince jsou větší náklady na provoz, servis a opravy prakticky u všech prestižních vozů. Zahraniční vozy uvedené cenové kategorie představují jen malý podíl na trhu ojetin. "Více se prodávají BMW řady 5 a Volkswageny Passat, zatímco zvláště Mercedes E se v bazarech vyskytuje sporadicky," říká Tomáš Pánek, šéf nákupu největšího tuzemského autobazaru AAA Auto Praha. Zájemce o mercedesy a BMW z let 1995 a 1996 by měl počítat s tím, že budou mít na kontě kolem 150 tisíc kilometrů. "Na první pohled je to dost, ale současně se musí brát v úvahu okolnost, že taková auta bez problémů vydrží 300 tisíc kilometrů a víc," pokračuje Pánek. Menší vozy, jako Volkswagen Passat či Opel Omega, budou ve zmíněné cenové kategorii ojetin mladší, zhruba dvouleté. "Šedesát tisíc až sedmdesát tisíc kilometrů v jejich případě mnoho neznamená. Taková starší auta mají ještě velkou perspektivu," konstatuje Tomáš Pánek. Rozhodne-li se zájemce koupit drahou ojetinu v ceně nové octavie, neměl by při výběru připustit kompromisy. "Doporučuji jen vozy zcela prokazatelného původu a s čitelnou minulostí. Měla by to být auta koupená jako nová v tuzemsku, nikoliv dovezená po haváriích či určité službě ze zahraničí," radí Tomáš Pánek. Samozřejmostí by měla být servisní knížka s doklady o péči, kterou auto dostávalo v kvalitním značkovém servisu.

Jeté vozy od 400 000 do 500 000 Kč

Vůz/typ rok výroby cena (Kč)

Audi A4 1.9 TDI kombi 1997 450 000
Audi A4 1.9 TDI kombi 1998 500 000
BMW 523 1996 520 000
Mercedes C 230 1997 430 000
Mercedes E 200 1995 550 000
Opel Omega MV6 1997 440 000
Volkswagen Passat 1.9 TDI 1998 480 000

Pramen: MF DNES