Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ojetiny stále překonávají nová auta

  22:40aktualizováno  13. června 10:00
Dovoz ojetých osobních aut od ledna do května vzrostl o téměř 13 procent na 62.026 vozů.
Dovoz ojetých osobních aut od ledna do května vzrostl o téměř 13 procent na 62.026 vozů - ilustrační foto

Dovoz ojetých osobních aut od ledna do května vzrostl o téměř 13 procent na 62.026 vozů - ilustrační foto | foto: MF DNES

O 11.000 aut tak překonal prodej nových vozů, který ve stejném období naopak zaznamenal pokles o více než pět procent. Vyplývá to z informací Sdružení automobilového průmyslu.

Podle Sdružení na ochranu vlastníků automobilů lze v druhé polovině roku čekat ještě výraznější nárůst dovozu ojetin v souvislosti s uvolněním pravidel pro jejich import. Ministerstvo dopravy ani sdružení autoprůmyslu však výraznější nárůst kvůli nasycenosti trhu nepředpokládají.

Pokles prodeje osobních aut byl již tradičně způsoben přesunem části prodaných vozů do kategorie lehkých užitkových kvůli odpočtu DPH. Odbyt v této kategorii vzrostl o 34 procent na 18.247 aut. Dovoz ojetých vozů stoupl jen o 2,5 procenta na 2945 aut.

V případě, že by se k novým osobním vozům připočetly užitkové, které konstrukčně vycházejí z osobních, tedy osobní vozy vybavené pouze bezpečnostní přepážkou, byl by propad prodeje jen kolem 0,7 procenta na 55.500 aut.

Nejprodávanější značka Škoda zaznamenala v prvních pěti měsících pokles prodeje osobních a lehkých užitkových aut o 4,2 procenta na 25.364 vozů.

Podíl malých vozů z kolínské továrny TPCA na trhu osobních aut byl 0,89 procenta, což představuje 456 aut.

Prodej nákladních aut stoupl o čtvrtinu na 4236 vozů, zatímco odbyt ojetých aut klesl o desetinu na 1388 vozů. Prodej nových autobusů stoupl téměř o polovinu na 336 vozidel, dovoz ojetin se zvýšil o 16 procent na 59 vozidel.

Počet registrací nových motocyklů a mopedů se zvýšil o 30 procent na 7926 strojů. Dovoz motorek z druhé ruky ve stejném období stoupl o 28 procent na 5173 strojů.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.