Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Typická ojetina: stříbrný hatchback, který nehýří výkonem

aktualizováno 
Češi při koupi ojetin loni začali dávat přednost hatchbackům před provedením kombi. Klesl také výkon. Nejvíce prodávaných vozů bylo v kategorii do 69 kW, zatímco v roce 2014 to byly vozy od 86 do 100 kW. Vyplývá to ze statistiky sítě autobazarů AAA Auto.

Faceliftovaná Škoda Fabia | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Zatímco hatchback, tedy dvouprostorové auto s výklopnou zadní částí karoserie (typicky Škoda Fabia) si pořídilo 36 procent zákazníků, kombi jen necelých 28 procent. Typickými zástupci nejprodávanějších hatchbacků jsou například Škoda Fabia, Ford Focus, Opel Astra nebo Hyundai i30 a Kia cee ́d.

Může se hodit

Rozhodli jste se pro koupi ojetiny? Vybírejte z nabídek ojetých aut na Automodul.cz.

„Obliba slabších agregátů se pomalu stává trendem. Lidé daleko více hledí při výběru vozu na bezpečí a praktičnost automobilu spíše než na sílu pohonné jednotky vozu. Faktem také je, že současné slabší vozy v porovnání s automobily o stejném výkonu prodávanými například před 20 lety jsou v každodenním provozu díky lepším jízdním vlastnostem bezproblémově použitelné,“ uvedla generální ředitelka AAA Karolína Topolová.

Ford Focus ECOnetic
Opel Astra
Nový Hyundai i30

Prodejům dominovala auta s průměrným stářím kolem šesti let a manuální převodovkou, které dalo přednost 89 procent motoristů. Nejoblíbenější barvou byla stříbrná.

Z bezpečnostních prvků bylo loni nejvíce na vzestupu automatické denní svícení. Počet prodaných automobilů s touto funkcí byl oproti předloňskému roku více než dvojnásobný. Zvýšil se podíl prodávaných aut s ABS nebo stabilizačním systémem ESP.

Autoři: ,




Nejčtenější

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Legendární auta na srazu sprintovala i plavala Vltavou

Už pošestnácté patřila Praha nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz v modřanském Freestyle parku byl i přes nepřízeň počasí opět náramná podívaná. Tradičním...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Lancia Delta HF Integrale
Voltovy lancie v Česku osiřely. Fanatik legend rally tragicky zemřel

Postavou nevelký, soutěžáckým srdcem však velikán mezi nadšenci do světa rally a milovníky italské produkce zvláště. Na pohled nenápadný kouzelný dědeček, ve...  celý článek

auto odhalení
Převlékání auta nalepenou fólií

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

Další z rubriky

Kolorovaná fotografie ukazuje, že Eliška Junková jezdila se žlutou bugatti.
Prvorepubliková velmoc Bugatti: každý dvacátý kus měl české značky

Meziválečné Československo bylo v přepočtu na obyvatele doslova velmocí francouzské sportovní značky Bugatti. Ze tří tisíc “bugatek”, které se v alsaské...  celý článek

Classic Drive #1
OBRAZEM: Ruské monstrum a italská kráska měly rande na střeše

Sezona automobilových akcí se rozbíhá. Na rozehřátí a první kilometry se automobiloví nadšenci vydali na střechu parkoviště pražského obchodního centra Šestka...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.