Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Typická ojetina: stříbrný hatchback, který nehýří výkonem

aktualizováno 
Češi při koupi ojetin loni začali dávat přednost hatchbackům před provedením kombi. Klesl také výkon. Nejvíce prodávaných vozů bylo v kategorii do 69 kW, zatímco v roce 2014 to byly vozy od 86 do 100 kW. Vyplývá to ze statistiky sítě autobazarů AAA Auto.

Faceliftovaná Škoda Fabia | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Zatímco hatchback, tedy dvouprostorové auto s výklopnou zadní částí karoserie (typicky Škoda Fabia) si pořídilo 36 procent zákazníků, kombi jen necelých 28 procent. Typickými zástupci nejprodávanějších hatchbacků jsou například Škoda Fabia, Ford Focus, Opel Astra nebo Hyundai i30 a Kia cee ́d.

Může se hodit

Rozhodli jste se pro koupi ojetiny? Vybírejte z nabídek ojetých aut na Automodul.cz.

„Obliba slabších agregátů se pomalu stává trendem. Lidé daleko více hledí při výběru vozu na bezpečí a praktičnost automobilu spíše než na sílu pohonné jednotky vozu. Faktem také je, že současné slabší vozy v porovnání s automobily o stejném výkonu prodávanými například před 20 lety jsou v každodenním provozu díky lepším jízdním vlastnostem bezproblémově použitelné,“ uvedla generální ředitelka AAA Karolína Topolová.

Ford Focus ECOnetic
Opel Astra
Nový Hyundai i30

Prodejům dominovala auta s průměrným stářím kolem šesti let a manuální převodovkou, které dalo přednost 89 procent motoristů. Nejoblíbenější barvou byla stříbrná.

Z bezpečnostních prvků bylo loni nejvíce na vzestupu automatické denní svícení. Počet prodaných automobilů s touto funkcí byl oproti předloňskému roku více než dvojnásobný. Zvýšil se podíl prodávaných aut s ABS nebo stabilizačním systémem ESP.

Autoři: ,




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Evropa popotahuje Česko za laxnost při trestání VW za dieselgate

Evropská komise oznámila, že otevře řízení pro nesplnění povinnosti proti sedmi členským státům v souvislosti s kauzou dieselgate, mezi hříšníky je i Česká...  celý článek

Volkswagen GTI Clubsport
Všechno nejlepší! Golf GTI slaví čtyřicátiny. Clubsport je vrchol

Volkswagen Golf GTI není nejrychlejší z hot-hatchů. Není ani nejvýkonnější a na papíře nevyniká superlativy. Jenže o to lepší je v praxi. Tak zábavné auto pro...  celý článek

Crashtest deformačních zón
VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.