Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Typická ojetina: stříbrný hatchback, který nehýří výkonem

aktualizováno 
Češi při koupi ojetin loni začali dávat přednost hatchbackům před provedením kombi. Klesl také výkon. Nejvíce prodávaných vozů bylo v kategorii do 69 kW, zatímco v roce 2014 to byly vozy od 86 do 100 kW. Vyplývá to ze statistiky sítě autobazarů AAA Auto.

Faceliftovaná Škoda Fabia | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Zatímco hatchback, tedy dvouprostorové auto s výklopnou zadní částí karoserie (typicky Škoda Fabia) si pořídilo 36 procent zákazníků, kombi jen necelých 28 procent. Typickými zástupci nejprodávanějších hatchbacků jsou například Škoda Fabia, Ford Focus, Opel Astra nebo Hyundai i30 a Kia cee ́d.

Může se hodit

Rozhodli jste se pro koupi ojetiny? Vybírejte z nabídek ojetých aut na Automodul.cz.

„Obliba slabších agregátů se pomalu stává trendem. Lidé daleko více hledí při výběru vozu na bezpečí a praktičnost automobilu spíše než na sílu pohonné jednotky vozu. Faktem také je, že současné slabší vozy v porovnání s automobily o stejném výkonu prodávanými například před 20 lety jsou v každodenním provozu díky lepším jízdním vlastnostem bezproblémově použitelné,“ uvedla generální ředitelka AAA Karolína Topolová.

Ford Focus ECOnetic
Opel Astra
Nový Hyundai i30

Prodejům dominovala auta s průměrným stářím kolem šesti let a manuální převodovkou, které dalo přednost 89 procent motoristů. Nejoblíbenější barvou byla stříbrná.

Z bezpečnostních prvků bylo loni nejvíce na vzestupu automatické denní svícení. Počet prodaných automobilů s touto funkcí byl oproti předloňskému roku více než dvojnásobný. Zvýšil se podíl prodávaných aut s ABS nebo stabilizačním systémem ESP.

Autoři: ,




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America
Autofotka týdne: vzácné ferrari a další dědečci řádili na klopené dráze

Na stařičký velodrom ve švýcarském Oerlikonu na předměstí Curychu pustí jednou ročně staré závodní stroje. Volný závod na oválné dráze s prudce klopenými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.