Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dieselgate pomohla ojetinám s TDI, „cinklé“ diesely si lépe drží cenu

aktualizováno 
Vozy koncernu VW, jako jsou Passat, Golf nebo i předchozí generace Škody Octavia, si na evropském trhu s ojetinami drží svoje vysoké ceny. Nic na tom nemění ani aféra Dieselgate, při níž se provalilo, že koncernové turbodiesely splňují emisní normu Euro 5 jen v laboratoři.

Zavedenou značku TDI, kterou nosí turbodiesely koncernu VW, emisní aféra nepoškodila. | foto: Volkswagen

Z analýz vyplývá také to, že majitelé pravděpodobně nebudou mít nárok na odškodnění.

Výrazný pokles hodnoty auta je přitom jedním z důvodů, proč zákazníci VW v USA mají kromě odkupu auta nárok i na odškodnění ve výši pěti až deseti tisíc dolarů, které má pokrýt mimo jiné rozdíl mezi původně očekávanou zbytkovou cenou a skutečnou hodnotou, která je kvůli poškozené image vozu výrazně nižší. Zakládají se na tom i požadavky sdružení na ochranu spotřebitelů a eurokomisařky Elzbiety Bienkowské. Chtějí, aby podobné odškodnění dostali i evropští majitelé volkswagenů. Vždyť těch problematických se v Evropě prodalo 8,5 milionu z celkových jedenácti.

Ale z analýz společnosti Schwacke, která je součástí koncernu EurotaxGlass, specializovaného na oceňování aut, vyplývá, že volkswageny, škodovky nebo seaty s podvodnými diesely neztrácejí hodnotu více, než je obvyklé. Marketingový šéf Schwacke Christoph Ruhland již koncem roku 2015 prohlásil: „Není důvod k panice. Zatím nepozorujeme žádný negativní vliv na cenu ojetých osobních dieselových aut.“ Na Schwacke se odkazuje i dceřiná společnost německého koncernu Volkswagen Financial Services (VWFS), která se zabývá financováním nákupu koncernových automobilů (u nás jsme ji dříve znali jako Škofin).

VWFS loni odepsal 570 milionů eur (15,5 miliardy korun) právě v souvislosti s předpokládaným výrazným poklesem hodnoty vozů, na něž poskytl leasing. Očekával totiž, že kvůli skandálu poklesne zbytková cena o tři procenta více u dieselů a o jedno procento u benzinových verzí (v souvislosti s poškozením značky jako celku). Finanční ředitel VWFS Frank Fiedler začátkem tohoto měsíce prohlásil, že navzdory všem předpokladům zaznamenala jeho společnost opak. Koncernová auta si svoji cenu držela dokonce o něco lépe, než kdyby k žádné aféře nedošlo. Ke stejným závěrům došli odborníci ze Schwacke, cena vozů VW podle nich klesá o něco méně než u srovnatelných konkurentů. Pokud tento trend vydrží, bude si moci VWFS v příštích dvou letech připsat oněch 570 milionů eur zpět do zisku.

Ale vraťme se k odškodnému. Zákazníci by na ně podle názoru právníků měli právo jen v případě, že by své vozy mohli opět prodat jen s výraznou finanční ztrátou. Ale tu jim kauza zatím nezpůsobila, a pokud auto projde svolávací akcí, při níž je podvodný software odstraněn, mělo by se na trhu s ojetinami prodat za cenu, kterou mohli očekávat. Podle posledních zjištění s sebou úpravy softwaru navíc nenesou ani vyšší spotřebu paliva, takže spotřebitelé na celém skandálu nebudou tratit ani v tomto ohledu. Volkswagen má tedy evidentně dostatečné krytí, aby se v Evropě u soudů žalobám o odškodné ubránil.

Autoři:




Nejčtenější

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

BMW X3 xDrive30d 2011 ·...
BMW X3 xDrive30d 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 61 729 km, diesel
660 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.