Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dieselgate pomohla ojetinám s TDI, „cinklé“ diesely si lépe drží cenu

aktualizováno 
Vozy koncernu VW, jako jsou Passat, Golf nebo i předchozí generace Škody Octavia, si na evropském trhu s ojetinami drží svoje vysoké ceny. Nic na tom nemění ani aféra Dieselgate, při níž se provalilo, že koncernové turbodiesely splňují emisní normu Euro 5 jen v laboratoři.

Zavedenou značku TDI, kterou nosí turbodiesely koncernu VW, emisní aféra nepoškodila. | foto: Volkswagen

Z analýz vyplývá také to, že majitelé pravděpodobně nebudou mít nárok na odškodnění.

Výrazný pokles hodnoty auta je přitom jedním z důvodů, proč zákazníci VW v USA mají kromě odkupu auta nárok i na odškodnění ve výši pěti až deseti tisíc dolarů, které má pokrýt mimo jiné rozdíl mezi původně očekávanou zbytkovou cenou a skutečnou hodnotou, která je kvůli poškozené image vozu výrazně nižší. Zakládají se na tom i požadavky sdružení na ochranu spotřebitelů a eurokomisařky Elzbiety Bienkowské. Chtějí, aby podobné odškodnění dostali i evropští majitelé volkswagenů. Vždyť těch problematických se v Evropě prodalo 8,5 milionu z celkových jedenácti.

Ale z analýz společnosti Schwacke, která je součástí koncernu EurotaxGlass, specializovaného na oceňování aut, vyplývá, že volkswageny, škodovky nebo seaty s podvodnými diesely neztrácejí hodnotu více, než je obvyklé. Marketingový šéf Schwacke Christoph Ruhland již koncem roku 2015 prohlásil: „Není důvod k panice. Zatím nepozorujeme žádný negativní vliv na cenu ojetých osobních dieselových aut.“ Na Schwacke se odkazuje i dceřiná společnost německého koncernu Volkswagen Financial Services (VWFS), která se zabývá financováním nákupu koncernových automobilů (u nás jsme ji dříve znali jako Škofin).

VWFS loni odepsal 570 milionů eur (15,5 miliardy korun) právě v souvislosti s předpokládaným výrazným poklesem hodnoty vozů, na něž poskytl leasing. Očekával totiž, že kvůli skandálu poklesne zbytková cena o tři procenta více u dieselů a o jedno procento u benzinových verzí (v souvislosti s poškozením značky jako celku). Finanční ředitel VWFS Frank Fiedler začátkem tohoto měsíce prohlásil, že navzdory všem předpokladům zaznamenala jeho společnost opak. Koncernová auta si svoji cenu držela dokonce o něco lépe, než kdyby k žádné aféře nedošlo. Ke stejným závěrům došli odborníci ze Schwacke, cena vozů VW podle nich klesá o něco méně než u srovnatelných konkurentů. Pokud tento trend vydrží, bude si moci VWFS v příštích dvou letech připsat oněch 570 milionů eur zpět do zisku.

Ale vraťme se k odškodnému. Zákazníci by na ně podle názoru právníků měli právo jen v případě, že by své vozy mohli opět prodat jen s výraznou finanční ztrátou. Ale tu jim kauza zatím nezpůsobila, a pokud auto projde svolávací akcí, při níž je podvodný software odstraněn, mělo by se na trhu s ojetinami prodat za cenu, kterou mohli očekávat. Podle posledních zjištění s sebou úpravy softwaru navíc nenesou ani vyšší spotřebu paliva, takže spotřebitelé na celém skandálu nebudou tratit ani v tomto ohledu. Volkswagen má tedy evidentně dostatečné krytí, aby se v Evropě u soudů žalobám o odškodné ubránil.

Autoři:




Nejčtenější

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Další z rubriky

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.