Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ojetý Ford Escort - oblíbený společník

aktualizováno  7. března 16:17
Za dobu své výroby se Ford Escort stal legendou. Automobil, původně s klasickou koncepcí byl v roce 1988 zcela přepracován a na silnice vyjel první Escort s pohonem předních kol.

HISTORIE MODELOVÉ ŘADY * MOTORY * KLADY A ZÁPORY * ZÁVADY


HISTORIE MODELOVÉ ŘADY
Původně pětidveřový hatchback se postupně začal vyrábět i jako čtyřdveřový sedan, pětidveřové kombi, třídveřový hatchback a kabriolet.

 Ve výrobě se objevila i užitková verze Van. Čtyřdveřový sedan se stupňovitou zádí byl na trh uveden pod označením Orion, které se změnilo v roce 1993, kdy byl přejmenován na Escort.

 Základní zavazadlový prostor vozu má objem od 380 do 490 litrů (dle modelu) a sklopením zadních sedadel jej zvětšíte až na 735 litrů (860 verze kombi). Výjimkou je kabriolet, ten má prostor pro zavazadla o objemu 322 litrů.

Koncem roku 1990 byla zahájena výroba nové typové řady se zaoblenou karosérií, o rok později byl proveden facelift karosérie a do automobilů se začaly montovat motory Zetec.

 V roce 1993 byla na trh uvedena verze RS2000 a varianta s pohonem všech kol. O dva roky později došlo k další úpravě vzhledu, automobil dostal užší mřížku chladiče a nové světlomety.

V roce 2001 byla ukončena výroba automobilu Ford Escort, vozu, který se svou oblibou a délkou výroby nesmazatelně zapsal do automobilových dějin.


MOTORY
Poslední řada automobilů byla vyráběna se čtyřmi zážehovými a dvěma vznětovými motory. Nejslabší zážehový agregát má objem 1,3 litru a výkon 44 kW (60 k). Silnější ,,čtrnáctistovka“ dosahuje výkonu 55 kW (75 k) a ,,šestnáctistovka“ disponuje výkonem 66 kW (90 k).

 

 

Ford Escort





Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America
Autofotka týdne: vzácné ferrari a další dědečci řádili na klopené dráze

Na stařičký velodrom ve švýcarském Oerlikonu na předměstí Curychu pustí jednou ročně staré závodní stroje. Volný závod na oválné dráze s prudce klopenými...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.