Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ojetý Ford Focus: spolehlivý fešák

  14:26aktualizováno  14:26
Uvažujete o koupi nového auta? Je ve vašem hledáčku i ojetý Ford Focus? Na co si dát při jeho nákupu pozor? Kde na voze najdete identifikační znaky a jakým motorům se vyhnout?

Ford Focus | foto: Ford

I. generace Fordu Focus se na trhu objevila v říjnu 1998 jako přímý konkurent VW Golf a Opelu Astra, které byly představeny ve stejný rok.

Svým designem připravil zákazníkům překvapení, protože do té doby podobné tvary ve stylu new edge nebyly známy.

Zpočátku to u některých zákazníků, spokojených s relativně spolehlivým ale tvarově konzervativním escortem, vyvolalo rozporuplné dojmy.

Nicméně po čase si všichni zvykli a dodnes jeho tvary vítězí právě při výběru ojetiny. V roce 1999 se nejen začal prodávat combi a sedan, ale Ford u svých focusů nabídl zákazníkům 12 letou záruku na karoserii.

Nejen svými tvary, ale i spolehlivostí , vnitřním prostorem a jízdními vlastnostmi si získává zákazníky dodnes. Při pravidelném servisu a šetrném zacházení najezdí Focus hodně kilometrů bez vážnějších závad.

Při koupi ojetiny je důležité se s vozem pořádně projet, slabostí bývají vůle v silentblocích zadní nápravy. Na všeobecně vysokou spolehlivost ukazuje i nadměrná obliba při nákupu firemních flotil, pokud by auto bylo často porouchané, firmy by ho nechtěly.

Navíc svým designem a prostorem nabídne komfort nejen rodině, která hlavně ocení dostupnost a nízké ceny náhradních dílů, ale ocení to i manažer při jízdě na delší služební cesty.

Možná i rozšířenost tohoto modelu přispěla k menší oblibě u zlodějů, i když pokud je Focus v černé barvě a na atraktivních kolech, je lepší parkovat na hlídaném parkovišti.

Samozřejmě se najdou i zákazníci, kteří tento model nemohou vystát, spíše je to ale dáno tím, že zakoupili nějaký opravený model z dovozu, kde například chybí airbagy a jsou zde pouze záslepky. Tím, že je focus rozšířen i v západní Evropě, je hodně i havarovaných vozů a právě "bezairbagové verze“ jsou hodně časté.

Je opravdu nutné dbát na to, aby při zkušebním startování zhasínaly kontrolky, které mají, a ne pouze jakési propojení jiných kontrolek. Je potřeba řádně prozkoumat volant  a část palubní desky, případně zajet do autorizovaného servisu a nechat si vozidlo "napíchnout" na diagnostiku.

U benzinových motorů je potřeba poslechnout motor – hlučné ventily. U dieselů je potřeba motor vyzkoušet ve všech možných režimech. 55kW turbodiesel s radiálním čerpadlem je asi nejhorší doporučitelná jednotka, z benzinových je asi nejhorší 1,4 16V – hlučná a slabá.

Nejvíce se dá doporučit 1,6 16V 74kW, o  které se dá říci, že je šitá na míru, ostatní benzinové verze jsou sice výkonnější, ale také oproti 1,6 daleko méně úsporné. Pokud diesel, tak TDCi 85kW. Zvláště pak combi s tímto motorem je ideální verze s nízkou spotřebou a slušným krouticím momentem.

VIN číslo karoserie najdeme vyražené na podlaze u spolujezdce, štítek je vyznačen pod oknem, pokud odkryjeme plastové okénko, nesmí být jakýkoliv zásah okolo čísla. V praxi se spíše setkáme s velkou opravou velké havárie než přímým zásahem do VINka, ale vyloučit se to nedá.

PLUSY MINUSY 

+  nadčasový a líbivý design

- často zanesený EGR ventil u diesel 
+ spolehlivost - ne zcela povedené dieselové provedení do doby, než se začal dávat commonrail
+ levné náhradní díly - uložení zadního stabilizátoru 
+ na svou třídu velmi dobré jízdní vlastnosti a dynamika 16V 1,6 - potíže s přesností palivoměru 
+ každý zákazník si vybere z karosářské varianty  
+ nížší povinné ručení u dieselu, jako jeden z mála do 1850ccm   

Historie

1998

v říjnu představen „revoluční“ design nového Ford Focus
1999 v nabídce se objevuje karosářská varianta combi a elegantní sedan
2001 facelift
2004 druhá generace Ford Focus II

Karosářské varianty

1998

3dv hatchback
1998 5dv hatchback
1999 5dv combi
1999 4dv sedan
Motory
benzinové naftové

1,4i 16V - 55kW

1,8TD -  55kW
1,6i 16V - 74 kW 1,8TDDi - 66kW  
1,8i 16V -  85 kW 1,8 TDCi - 74 nebo 85kW
2,0i 16V - 96 kW
2,016V ST -  127kW
2,016V Turbo RS -  158kW
 





Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.