Ojetý Ford Focus: spolehlivý fešák

  14:26
Uvažujete o koupi nového auta? Je ve vašem hledáčku i ojetý Ford Focus? Na co si dát při jeho nákupu pozor? Kde na voze najdete identifikační znaky a jakým motorům se vyhnout?

Ford Focus | foto: Ford

I. generace Fordu Focus se na trhu objevila v říjnu 1998 jako přímý konkurent VW Golf a Opelu Astra, které byly představeny ve stejný rok.

Svým designem připravil zákazníkům překvapení, protože do té doby podobné tvary ve stylu new edge nebyly známy.

Zpočátku to u některých zákazníků, spokojených s relativně spolehlivým ale tvarově konzervativním escortem, vyvolalo rozporuplné dojmy.

Nicméně po čase si všichni zvykli a dodnes jeho tvary vítězí právě při výběru ojetiny. V roce 1999 se nejen začal prodávat combi a sedan, ale Ford u svých focusů nabídl zákazníkům 12 letou záruku na karoserii.

Nejen svými tvary, ale i spolehlivostí , vnitřním prostorem a jízdními vlastnostmi si získává zákazníky dodnes. Při pravidelném servisu a šetrném zacházení najezdí Focus hodně kilometrů bez vážnějších závad.

Při koupi ojetiny je důležité se s vozem pořádně projet, slabostí bývají vůle v silentblocích zadní nápravy. Na všeobecně vysokou spolehlivost ukazuje i nadměrná obliba při nákupu firemních flotil, pokud by auto bylo často porouchané, firmy by ho nechtěly.

Navíc svým designem a prostorem nabídne komfort nejen rodině, která hlavně ocení dostupnost a nízké ceny náhradních dílů, ale ocení to i manažer při jízdě na delší služební cesty.

Možná i rozšířenost tohoto modelu přispěla k menší oblibě u zlodějů, i když pokud je Focus v černé barvě a na atraktivních kolech, je lepší parkovat na hlídaném parkovišti.

Samozřejmě se najdou i zákazníci, kteří tento model nemohou vystát, spíše je to ale dáno tím, že zakoupili nějaký opravený model z dovozu, kde například chybí airbagy a jsou zde pouze záslepky. Tím, že je focus rozšířen i v západní Evropě, je hodně i havarovaných vozů a právě "bezairbagové verze“ jsou hodně časté.

Je opravdu nutné dbát na to, aby při zkušebním startování zhasínaly kontrolky, které mají, a ne pouze jakési propojení jiných kontrolek. Je potřeba řádně prozkoumat volant  a část palubní desky, případně zajet do autorizovaného servisu a nechat si vozidlo "napíchnout" na diagnostiku.

U benzinových motorů je potřeba poslechnout motor – hlučné ventily. U dieselů je potřeba motor vyzkoušet ve všech možných režimech. 55kW turbodiesel s radiálním čerpadlem je asi nejhorší doporučitelná jednotka, z benzinových je asi nejhorší 1,4 16V – hlučná a slabá.

Nejvíce se dá doporučit 1,6 16V 74kW, o  které se dá říci, že je šitá na míru, ostatní benzinové verze jsou sice výkonnější, ale také oproti 1,6 daleko méně úsporné. Pokud diesel, tak TDCi 85kW. Zvláště pak combi s tímto motorem je ideální verze s nízkou spotřebou a slušným krouticím momentem.

VIN číslo karoserie najdeme vyražené na podlaze u spolujezdce, štítek je vyznačen pod oknem, pokud odkryjeme plastové okénko, nesmí být jakýkoliv zásah okolo čísla. V praxi se spíše setkáme s velkou opravou velké havárie než přímým zásahem do VINka, ale vyloučit se to nedá.

PLUSY MINUSY 

+  nadčasový a líbivý design

- často zanesený EGR ventil u diesel 
+ spolehlivost - ne zcela povedené dieselové provedení do doby, než se začal dávat commonrail
+ levné náhradní díly - uložení zadního stabilizátoru 
+ na svou třídu velmi dobré jízdní vlastnosti a dynamika 16V 1,6 - potíže s přesností palivoměru 
+ každý zákazník si vybere z karosářské varianty  
+ nížší povinné ručení u dieselu, jako jeden z mála do 1850ccm   

Historie

1998

v říjnu představen „revoluční“ design nového Ford Focus
1999 v nabídce se objevuje karosářská varianta combi a elegantní sedan
2001 facelift
2004 druhá generace Ford Focus II

Karosářské varianty

1998

3dv hatchback
1998 5dv hatchback
1999 5dv combi
1999 4dv sedan
Motory
benzinové naftové

1,4i 16V - 55kW

1,8TD -  55kW
1,6i 16V - 74 kW 1,8TDDi - 66kW  
1,8i 16V -  85 kW 1,8 TDCi - 74 nebo 85kW
2,0i 16V - 96 kW
2,016V ST -  127kW
2,016V Turbo RS -  158kW
 

  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...