Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kdo chce jezdit a ne opravovat: Mitsubishi Colt je trefa

aktualizováno 
Mitsubishi Colt poslední generace rozhodně není tuctovou ojetinou. Na trhu s ojetými vozy jej nepotkáte často, přesto si kupce najde poměrně rychle. Zájem o malého Japonce mají motoristé, k nimž se donesla dobrá pověst vozu.

Mitsubishi Colt | foto: Mitsubishi

Malý vůz se třemi diamanty ve znaku má rozhodně na co navazovat. Vždyť modely Space Star či Space Wagon byly opravdu vydařené - i když řadou motoristů neobjevené, což je škoda. Colt je ale trochu jiný šálek kávy.

Důvodem jsou nejen nevelké rozměry, ale i podvozek a technika shodná se Smartem ForFour, což je jistě pro mnohé motoristy překvapivá informace. Model Colt sice není až pro takové individualisty jako Smart ForFour, ale i tak láká spíše ty řidiče, co chtějí vozidlo trochu odlišné od běžné automobilové konfekce. Oba modely se vyráběly v nizozemské fabrice Nedcar.

Mitsubishi Colt podle odborníka z autobazaru

Jindřich Topol, manažer AAA AUTO

Japonské Mitsubishi Colt poslední generace patří k nadprůměrně spolehlivým ojetým automobilům. Zásadní problémy se tomuto modelu většinou vyhýbají a vyskytuje se pouze několik méně závažných potíží.

Někdy praskají žárovky H7 v potkávacích světlometech, občas zatuhává řazení. Známý problém představuje vypadávání tlačítka ruční brzdy.

Objevují se vozy s pískajícím ventilátorem či pískajícím řemenem pomocných agregátů, což je dáno nadměrným
opotřebením – řemen se vytahá a prokluzuje.

Jedenáctistovky někdy zlobí škrticí klapka a setkat se lze i s vadným spojkovým ložiskem. Tyto závady ale nejsou nijak časté. Při testovací jízdě dobře prověřte řazení.

U manuální převodovky se sice zřídka, ale přesto objevuje problematické řazení zpátečky.

Vůz se dodával i s robotizovanou převodovkou, ta však řadě motoristů nevyhovuje z důvodu pomalejších reakcí. Vozidla s manuálním řazením jsou rozhodně vyhledávanější i proto, že u nás mají delší tradici a většina motoristů je v tomto směru dost konzervativní. A to i pokud jde o automobil primárně využívaný k jízdám po městě.

Colt vystřelil k prvním majitelům v roce 2002, avšak na evropský trh se dostal až o dva roky později. Malé auto s proporcemi kapesního MPV se překvapivě dočkalo i sportovněji laděného provedení pod názvem Colt CZT, které pohání přeplňovaná patnáctistovka o výkonu 110 kW. V roce 2006 rozšířil nabídku odvozený kupé-kabriolet Colt CZC a rok 2009 přinesl sportovně laděný model Colt Ralliart s přeplňovaným motorem 1.5 T/110 kW. Mezitím Colt prodělal facelift a modernizaci, k čemuž došlo v roce 2008 (nově se nabízel systém Start-Stop).

Prakticky stavěná karoserie těží z určité nadčasovosti. Dává ale i tušit přednosti vozu. K těm patří především dobrá nabídka místa, vzdušnost interiéru podtrhuje velké prosklení, které stojí za výborným prosvětlením prostoru pro posádku. Interiér coltu bývá často diskutovaný, protože působí celkem chatrně - spíše jako by patřil do japonského vozu z počátku devadesátých let. Tento dojem vyvolávají použité tvrdé plasty a bílý plast na středovém panelu či manžeta řadicí páky ho jen podtrhují.

Mitsubishi Colt

Přesto se zde posádce nevede špatně. Sedadla jsou pohodlná, místa mají cestující dostatek, potěší přítomnost držáků nápojů a hlavně zadní posuvná lavice, díky níž lze místo pro posádku upravit, i když na úkor kufru. Lavici s dělenými opěradly je tak možné posunout až o 13 cm. Prostor pro zavazadla přitom nabídne objem minimálně 214 litrů. Pravda, to je tak na větší nákup. Colt byl zkrátka konstruován jako převážně městský automobil a zde se to projevuje.

Může se hodit

colt

Mitsubishi Colt

Akční cena: 105 000 Kč,-

Další nabídku naleznete na Automodul.cz

Přesto zvládá jízdu na delší vzdálenosti s nadhledem, jen počet a velikost zavazadel musíte přizpůsobit daným možnostem. Přeprava pěti cestujících by byla značně nekomfortní, protože trojici na zadním sedadle by bylo hodně těsno v oblasti ramen. Čtyři lidé ale budou mít místa dostatek a pohodlně se tak dostanou i do vzdálenějšího cíle.

Colt poslední generace si nestojí špatně ani v oblasti bezpečnosti, tedy alespoň podle toho, co ukázaly bariérové testy Euro NCAP, prováděné v roce 2005. V nich vůz dostal za ochranu posádky při nárazu čtyři hvězdičky z pěti možných a o hvězdu méně za ochranu dětí v autosedačkách. Vezmeme-li v úvahu velikost automobilu a především pak jeho konstrukční stáří, nejde vůbec o špatný výsledek.

Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt

Nejlevnější kousky se dají koupit od nějakých 70 tisíc korun. Pokud zalistujeme v inzerci, zjistíme, že mírnou převahu mají vozidla se základním motorem. Benzinová jedenáctistovka o výkonu 55 kW ale výkony hodné olympionika rozhodně nepodává. Kromě vrozené lenosti navíc může nemile překvapit technickými problémy, a to i vážnějšího rázu. Známé jsou dokonce i případy závady řídicí jednotky nebo motorů vyžadujících výměnu ložisek klikové hřídele.

Silnější agregáty ale takové potíže neznají. Jako ideál se tak zdá slušně rozšířená třináctistovka MIVEC pracující s výkonem 70 kW. Ještě svižnější patnáctistovky s výkony 72 až 110 kW potkáte jen vzácně a moc rozšířené nejsou ani turbodiesely 1.5 DI-D, které dodal Mercedes. Pracují s výkonem 50 a 70 kW a díky přeplňování se i slabší z nich pod kapotou coltu jeví jako dostatečně schopný.

Fotogalerie

Při výběru vozu věnujte zvýšenou pozornost podvozku, kde vznikají vůle na přední nápravě. To lze ale automobilu jen těžko vyčítat, když naše silnice připomínají spíše tankodromy. Občas narazíte i na vozidlo se zvlněnými brzdovými kotouči, což je spíše důsledek opomíjeného servisu. Pokud tloušťka brzdových kotoučů klesne následkem opotřebení pod předepsanou
mez, malá masa materiálu pak nedokáže odolávat zahřátí při větším zatížení. Obecně však Mitsubishi Colt platí za nadprůměrně spolehlivý automobil, i když základní jedenáctistovka není vždy zcela bezproblémová.

Část viny zde nesou i uživatelé, kteří v zájmu finanční úspory pořídí vozidlo s nejslabším motorem a pak často jezdí necitlivě s pedálem plynu na podlaze a ždímají tak z vozu dlouhodobě maximální výkony. To se následně může projevit výskytem poruch, které by vůz jinak nepotkaly. Volba pohonné jednotky by tedy měla vždy vycházet z potřeb a zvyků řidiče. Snaha přizpůsobit motor vlastním potřebám necitlivým zacházením je vyloženě chybná a může i z vyložené spolehlivky udělat neštěstí na kolech.

Autoři:




Nejčtenější

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Další z rubriky

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Fiat 500
Všechno nejlepší! Nejitalštějšímu autu je šedesát let

„Fiat 500 byl první auto, které jsem řídil, první auto, které si koupil, a první auto, díky kterému jsem si vyzkoušel snad všechny polohy kamasutry,“ popsal...  celý článek

Otto Buchberger
VIDEO: Drak ožil po padesáti letech na brněnském výstavišti

Padesát let. Tak dlouho československý závodník Otto Buchberger neseděl za volantem svojí formule na trati historického závodu po brněnském výstavišti....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.