Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kdo chce jezdit a ne opravovat: Mitsubishi Colt je trefa

aktualizováno 
Mitsubishi Colt poslední generace rozhodně není tuctovou ojetinou. Na trhu s ojetými vozy jej nepotkáte často, přesto si kupce najde poměrně rychle. Zájem o malého Japonce mají motoristé, k nimž se donesla dobrá pověst vozu.

Mitsubishi Colt | foto: Mitsubishi

Malý vůz se třemi diamanty ve znaku má rozhodně na co navazovat. Vždyť modely Space Star či Space Wagon byly opravdu vydařené - i když řadou motoristů neobjevené, což je škoda. Colt je ale trochu jiný šálek kávy.

Důvodem jsou nejen nevelké rozměry, ale i podvozek a technika shodná se Smartem ForFour, což je jistě pro mnohé motoristy překvapivá informace. Model Colt sice není až pro takové individualisty jako Smart ForFour, ale i tak láká spíše ty řidiče, co chtějí vozidlo trochu odlišné od běžné automobilové konfekce. Oba modely se vyráběly v nizozemské fabrice Nedcar.

Mitsubishi Colt podle odborníka z autobazaru

Jindřich Topol, manažer AAA AUTO

Japonské Mitsubishi Colt poslední generace patří k nadprůměrně spolehlivým ojetým automobilům. Zásadní problémy se tomuto modelu většinou vyhýbají a vyskytuje se pouze několik méně závažných potíží.

Někdy praskají žárovky H7 v potkávacích světlometech, občas zatuhává řazení. Známý problém představuje vypadávání tlačítka ruční brzdy.

Objevují se vozy s pískajícím ventilátorem či pískajícím řemenem pomocných agregátů, což je dáno nadměrným
opotřebením – řemen se vytahá a prokluzuje.

Jedenáctistovky někdy zlobí škrticí klapka a setkat se lze i s vadným spojkovým ložiskem. Tyto závady ale nejsou nijak časté. Při testovací jízdě dobře prověřte řazení.

U manuální převodovky se sice zřídka, ale přesto objevuje problematické řazení zpátečky.

Vůz se dodával i s robotizovanou převodovkou, ta však řadě motoristů nevyhovuje z důvodu pomalejších reakcí. Vozidla s manuálním řazením jsou rozhodně vyhledávanější i proto, že u nás mají delší tradici a většina motoristů je v tomto směru dost konzervativní. A to i pokud jde o automobil primárně využívaný k jízdám po městě.

Colt vystřelil k prvním majitelům v roce 2002, avšak na evropský trh se dostal až o dva roky později. Malé auto s proporcemi kapesního MPV se překvapivě dočkalo i sportovněji laděného provedení pod názvem Colt CZT, které pohání přeplňovaná patnáctistovka o výkonu 110 kW. V roce 2006 rozšířil nabídku odvozený kupé-kabriolet Colt CZC a rok 2009 přinesl sportovně laděný model Colt Ralliart s přeplňovaným motorem 1.5 T/110 kW. Mezitím Colt prodělal facelift a modernizaci, k čemuž došlo v roce 2008 (nově se nabízel systém Start-Stop).

Prakticky stavěná karoserie těží z určité nadčasovosti. Dává ale i tušit přednosti vozu. K těm patří především dobrá nabídka místa, vzdušnost interiéru podtrhuje velké prosklení, které stojí za výborným prosvětlením prostoru pro posádku. Interiér coltu bývá často diskutovaný, protože působí celkem chatrně - spíše jako by patřil do japonského vozu z počátku devadesátých let. Tento dojem vyvolávají použité tvrdé plasty a bílý plast na středovém panelu či manžeta řadicí páky ho jen podtrhují.

Mitsubishi Colt

Přesto se zde posádce nevede špatně. Sedadla jsou pohodlná, místa mají cestující dostatek, potěší přítomnost držáků nápojů a hlavně zadní posuvná lavice, díky níž lze místo pro posádku upravit, i když na úkor kufru. Lavici s dělenými opěradly je tak možné posunout až o 13 cm. Prostor pro zavazadla přitom nabídne objem minimálně 214 litrů. Pravda, to je tak na větší nákup. Colt byl zkrátka konstruován jako převážně městský automobil a zde se to projevuje.

Může se hodit

colt

Mitsubishi Colt

Akční cena: 105 000 Kč,-

Další nabídku naleznete na Automodul.cz

Přesto zvládá jízdu na delší vzdálenosti s nadhledem, jen počet a velikost zavazadel musíte přizpůsobit daným možnostem. Přeprava pěti cestujících by byla značně nekomfortní, protože trojici na zadním sedadle by bylo hodně těsno v oblasti ramen. Čtyři lidé ale budou mít místa dostatek a pohodlně se tak dostanou i do vzdálenějšího cíle.

Colt poslední generace si nestojí špatně ani v oblasti bezpečnosti, tedy alespoň podle toho, co ukázaly bariérové testy Euro NCAP, prováděné v roce 2005. V nich vůz dostal za ochranu posádky při nárazu čtyři hvězdičky z pěti možných a o hvězdu méně za ochranu dětí v autosedačkách. Vezmeme-li v úvahu velikost automobilu a především pak jeho konstrukční stáří, nejde vůbec o špatný výsledek.

Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt

Nejlevnější kousky se dají koupit od nějakých 70 tisíc korun. Pokud zalistujeme v inzerci, zjistíme, že mírnou převahu mají vozidla se základním motorem. Benzinová jedenáctistovka o výkonu 55 kW ale výkony hodné olympionika rozhodně nepodává. Kromě vrozené lenosti navíc může nemile překvapit technickými problémy, a to i vážnějšího rázu. Známé jsou dokonce i případy závady řídicí jednotky nebo motorů vyžadujících výměnu ložisek klikové hřídele.

Silnější agregáty ale takové potíže neznají. Jako ideál se tak zdá slušně rozšířená třináctistovka MIVEC pracující s výkonem 70 kW. Ještě svižnější patnáctistovky s výkony 72 až 110 kW potkáte jen vzácně a moc rozšířené nejsou ani turbodiesely 1.5 DI-D, které dodal Mercedes. Pracují s výkonem 50 a 70 kW a díky přeplňování se i slabší z nich pod kapotou coltu jeví jako dostatečně schopný.

Fotogalerie

Při výběru vozu věnujte zvýšenou pozornost podvozku, kde vznikají vůle na přední nápravě. To lze ale automobilu jen těžko vyčítat, když naše silnice připomínají spíše tankodromy. Občas narazíte i na vozidlo se zvlněnými brzdovými kotouči, což je spíše důsledek opomíjeného servisu. Pokud tloušťka brzdových kotoučů klesne následkem opotřebení pod předepsanou
mez, malá masa materiálu pak nedokáže odolávat zahřátí při větším zatížení. Obecně však Mitsubishi Colt platí za nadprůměrně spolehlivý automobil, i když základní jedenáctistovka není vždy zcela bezproblémová.

Část viny zde nesou i uživatelé, kteří v zájmu finanční úspory pořídí vozidlo s nejslabším motorem a pak často jezdí necitlivě s pedálem plynu na podlaze a ždímají tak z vozu dlouhodobě maximální výkony. To se následně může projevit výskytem poruch, které by vůz jinak nepotkaly. Volba pohonné jednotky by tedy měla vždy vycházet z potřeb a zvyků řidiče. Snaha přizpůsobit motor vlastním potřebám necitlivým zacházením je vyloženě chybná a může i z vyložené spolehlivky udělat neštěstí na kolech.

Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.