Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ojetý Peugeot 306: hezký obal prodává

aktualizováno 
O ojetý Peugeot 306 je zájem. Otestovali jsme sedm let starý model, abychom zjistili, zda je jeho obliba oprávněná. Upřímně řečeno, tímto exemplářem s motorem 1,4 litru jsme byli zklamáni.

Peugeot 306 | foto: Lukáš ProcházkaMF DNES

V populární písničce Voskovce a Wericha se zpívá: "Je to pravda odvěká, šaty dělaj člověka, kdo je nemá, ať od lidí pranic nečeká.“

A platí to i pro auta, pokud slovem "šaty“ míníme karoserii. Kabátek ušili konstruktéři peugeotu dobře, na technice už si tolik záležet nedali.

Není všechno zlato...
Zvenku vypadá auto atraktivně - nadčasový vzhled, který konstruktéři 306 nadělili v roce 1993 - je ještě vylepšen třeba čirými světlomety (facelift 1997). Zelená metalíza vypadá také dobře, stejně příjemný je pohled do interiéru.

Zajímavé jsou tvary palubní desky, použité plasty působí hodnotně a jejich zpracování je solidní, dveřím i sedadlům sluší kombinace modré a černé barvy. Zkrátka - krasavec. Jenže, není všechno zlato, co se třpytí.

Už po usazení do sedaček pochopíme, že něco není úplně dobře: jsou tak měkoučké, že si sednete málem na podlahu; při delší cestě neposkytují dost opory, takže z nich bolí záda. Tragické jsou i opěrky hlavy, poddajné jako houba.

Dojem nevylepšuje pouze jediný airbag, pokračovat můžeme kritikou chybějícího brzdového systému ABS či poměrně měkkých brzd, které se rychle zahřívají. Ale je pravda, že razantní jízdou brzda-plyn je neunavíte, vůbec na ni totiž nedojde. Motor a zejména podvozek vám to nedovolí.

Podprůměrná byla světla, vrzání všemožných plastů uvnitř kabiny už bylo jen drobnou nepříjemností, nad kterou jsme se po pár desítkách kilometrů jen hořce usmívali.

Na dálnici nejezděte
Testovaného "pežotka“ jsme protáhli oblíbenými zkušebními zatáčkami, které se mu však pranic nelíbily. Auto působilo poněkud gumově, v serpentinách zadek ujížděl, předek se nakláněl. Podvozek nám přišel chatrný, a to přesto, že na cestách urazil pouhých 50 tisíc kilometrů.

Dobrý dojem jsme neměli ani z jízdy po dálnici - auto bylo hodně citlivé na boční vítr a nerozumělo si s podélnými ani příčnými nerovnostmi. Nemluvě o vnitřním hluku -při tachometrových 140 km/h (což odpovídá skutečné maximálně povolené stotřicítce) točí motor 4100 otáček a uvnitř klid rozhodně nepanuje.

Nepříjemný pocit umocnilo i řízení, při překročení 120kilometrové rychlosti začal silně vibrovat volant. Základní benzinová čtrnáctka navíc už i v mírných dálničních kopečcích ztrácela dech. Do 306 se však montovaly i silnější motory (od 1,6 po 2,0), které jsou pro auto určitě vhodnější.

Abychom peugeotu jen nekřivdili: před sedmi lety zkrátka jízdní vlastnosti aut byly někde jinde než dnes. O nic lépe nepořídíte ani třeba s Citroënem Xsara nebo Opelem Astra F, nemluvě o české felicii; jistější podvozek má třeba VW Golf nebo Ford Escort.

Prostor a relativní bezpečí
Hledali jsme, co by nás na francouzské krásce potěšilo. Určitě to je nabídka prostoru pro cestující - pět lidí má spoustu místa. Slušné je i bezpečí posádky - v roce 1997 získala 306 vybavená jedním airbagem tři hvězdičky při bariérových testech Euro NCAP. Výsledek to byl na svou dobu solidní, podle zkoušky na tom byl při srážce nejhůře hrudník řidiče a jeho pravá noha.

Naopak spolehlivostí peugeot neoslní: ve všech tabulkách německých technických kontrol TÜV je podprůměrný - například pokud si koupíte šest až sedm let starou 306, 19 procent těchto aut bude mít vážnou technickou závadu (průměr je 17 procent).

Jak je na tom konkurence? Téměř úplně stejně dopadá Ford Escort, o něco lépe Opel Astra F, VW Golf je lepší výrazně, ale třeba na takovou Hondu Civic nemá.

Námi testovaný vůz určitě není vhodný pro náročnějšího motoristu. Tím však není řečeno, že jiné exempláře 306 nemohou být v lepší kondici. U ojetiny totiž obzvláště záleží na péči předchozích majitelů.

Peugeot 306
cena 109 000 Kč
motor 1,4, 55 kW
výkon 55 kW/75 koní
rok výroby 2000
počet najetých km 56 000
rozměry (d/š/v) 4030/1680/1380 mm
rozvor 2580 mm
objem kufru 270 l
prům. spotřeba 6,7 l/100 km

PLUSY MINUSY
dostatek prostoru pro cestující absence posilovače
elegantní design řízení u základních verzí
velmi dobré vznětové motory nekvalitní plasty uvnitř
nízké nároky na pravidelnou údržbu choulostivý podvozek
méně přesné řazení
malá zpětná zrcátka
příliš měkká sedadla

Servisní rady
*Motor 1.4 má rozvody poháněné ozubeným řemenem, výměna ve 120 tis. km nebo po 5 letech provozu
- cca 4500 Kč.
*Olej (polosyntetika) má servisní interval 20 tisíc km nebo 1 rok, základní prohlídka přijde na 2500 Kč.
*Hodina práce ve značkovém servisu 643 Kč.
Pohled experta

Peugeot 306 si získává srdce motoristů především povedeným designem. Zaujme také solidní prostorností. Ke koupi lze doporučit zejména vozy po faceliftu z roku 1997, tato auta mají odstraněny některé předchozí nedostatky. Z častějších závad bych uvedl opotřebené silentbloky na zadní nápravě, poruchy centrálního zamykání, opotřebená ložiska kol, přehřáté motory vlivem závad termostatu a ventilátoru chladiče, netěsné chladicí soustavy, vlivem kroucení karoserie prasklé čelní sklo, závady konektorů alternátorů a startérů.
Petr Suchánek manažer prodeje AAA AUTO

Náhradní díly
před. nárazník 10 000
před. blatník 3 500
před. světlomet 5 500
brzd. destičky 2 000
brzd. kotouče 3 500
zad. díl výfuku 3 600
zad. blatník (celý bok) 28 600
Ceny jsou v Kč vč. DPH
Zdroj: Peugeot Domanský


Autoři:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.