Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Olovnaté benziny skončí po roce 2000

aktualizováno 
-
Nejdříve v lednu roku 2001 a nejpozději na konci roku 2002 zmizí z čerpacích stanic olovnatý benzin. Special nahradí benzin se speciální přísadou, kterou bude výrobce dodávat již namíchanou do benzinu přímo k čerpadlům. Hlavním prvkem těchto sloučenin je draslík. Benzin Super u čerpadel úplně skončí, majitelé vozů na olovnaté palivo budou tankovat Natural 95, ke kterému do nádrže přilejí přísadu nahrazující olovo.

»Podepsali jsme evropskou dohodu, čímž jsme se jako stát zavázali ukončit prodej olovnatých benzinů do konce roku 2002,« říká Oldřich Petržilka z ministerstva průmyslu a obchodu a dodává: »Pokud ale zákony projdou hladce parlamentem, mohl by prodej skončit už na začátku roku 2001.« »Změnu opravdu pocítí asi jen osm procent řidičů, kteří v současné době tankují benzin Super,« říká Miloš Podrazil, sekretář České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu. Ti budou muset natankovat Natural 95, do kterého přilejou přísadu. Aditiva se už u některých čerpadel prodávají, cena přísady na jednu nádrž je asi dvacetikorunová. Toho už si všimli někteří majitelé aut jezdících na Super. Toto palivo je u pump většinou o něco dražší než Natural 95. Je-li cenový rozdíl mezi oběma palivy osmdesát haléřů, přijde čtyřicetilitrová nádrž Naturalu o dvaatřicet korun levněji, než by stálo tankování benzinu Super. Úspora po přidání dvacetikorunového aditiva do načerpaného Naturalu činí dvanáct korun. Bezolovnatý benzin mohou již nyní tankovat vozy bez katalyzátoru, které však mají hliníkovou motorovou hlavu a tvrzená sedla ventilů.

Autor:


Témata: Éčka


Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...
Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...

r.v. 2016, naj. 15 000 km, diesel
1 352 150 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.