Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Omezení rychlosti: v Německu neprojde, v Paříži ano

aktualizováno 
Omezení rychlosti na německých dálnicích chce prosazovat vládní sociální demokracie. Návrh ovšem narazil na tuhý odpor, proti je i kancléřka Merkelová. Pařížský starosta si však snížení rychlosti na velkých bulvárech prosadil.

Značka, 130, dopravní značka

Bertrand Delanoe nařídil snížit na 50 km/h stávající sedmdesátikilometrový limit, který do nynějška platil v některých úsecích pařížských bulvárů. Snížení rychlosti je součástí projektu na zmenšování zátěže pro životní prostředí.

Automobilisté mají v Paříži těžký život. Nejprve přišlo drastické omezení pro velká terénně zaměřená auta typu SUV, která byla vytlačena z některých částí města. Nařízení, které sníží maximálku na pařížských bulvárech na padesátku, vstoupí v platnost ve chvíli, kdy bude změněno dopravní značení.

Podle pařížské prefektury je padesátikilometrová rychlost optimální pro zajištění plynulosti dopravy. Velké množství dopravních nehod ve městě prý padá na vrub rozdílným rychlostem v provozu.

Po vnějším pařížském okruhu se bude jezdit i nadále osmdesátkou.

Na německé dálnici stále neomezeně
Německá sociální demokracie (SPD) navrhuje plošně omezit rychlost na dálnicích. Pouze doporučená maximální rychlost na dálnicích v Německu je světovým unikátem. Prosazování omezení této výsady německých řidičů si SPD odsouhlasila na svém sjezdu. Podle ohlasů však straníci nejsou jednotní ani uvnitř strany.

Německá kancléřka Angela Merkelová (CDU) tento návrh radikálně odmítá: "Je to slepá ulička." Němci se přiklánějí spíše k lokálním omezením rychlosti.

Odborníci prosazují inteligentní řešení, která budou reagovat na aktuální dopravní situaci a počasí. Německý autoklub ADAC dodává, že tak jako tak je na polovině německých dálnic rychlost omezena. A uvádí, že 80 % všech jízd se odehrává pod hranicí 130 kilometrů v hodině.

ADAC návrh vládní strany odmítá s tím, že by takové opatření nemělo přínos pro bezpečnost. Německý autoklub cituje statistiky, podle kterých jsou německé dálnice třikrát bezpečnější než ostatní silnice. Jsou prý také bezpečnější než dálnice v zemích, kde je maximální rychlost plošně omezena, jako například v Rakousku či USA.

Podle studie vydané minulý týden italským provozovatelem dálnic je vysoká rychlost příčinou 60 % smrtelných nehod na dálnicích. VÍCE ZDE

Argumentem pro omezení rychlosti má být také snížení objemu škodlivých emisí. Podle výpočtu ADACU se doprava na produkci CO2 v Německu podílí 12 %, zavedení rychlostního limitu by pak vedlo ke snížení o méně než půl procenta.

"Zavedení rychlostního limitu by nemělo přínos ani v otázce bezpečnosti, ani v otázce životního prostředí," říká prezident ADACu Peter Meyer.

ADAC dodává: "Pokud máme udělat něco pro životní prostředí, je především třeba vyrábět úspornější auta, zavést ekologický daňový systém a zvyšovat plynulost provozu."

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.