Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Onuk Sazan: turecký sporťák potáhne 485 koní

  13:13aktualizováno  13:13
Výroba supersportů již není doménou pouze motoristicky vyspělých zemí. O své místo na slunci se hlásí turecký sporťák Onuk Sazan. Zrod exotického vozu doprovází stejný příběh, jako v případě legendárního Ferrari Dino.

Turecký supersport Sazan je dílo doktora Ekbera Onuka. Ten vůz navrhl a zkonstruoval na počest jeho syna Kaana, který zahynul při autonehodě v roce 1996. Jméno nového sporťáku Sazan byla ve skutečnosti Kaanova přezdívka.

U zrodu tureckého supersportu tak najdeme paralelu s legendárním Ferrari Dino. To dostalo jméno na počest syna Enza Ferrariho, předčasně zesnulého Alfreda Ferrariho. Tomu se říkalo právě Dino.

Onuk Sazan

Onuk Sazan ale není žádný retro vůz, je to moderní sporťák s poměrně atraktivním designem. Právě čelní vstupní otvory připomínají jiné Ferrari – současný model F430. Poněkud zvláště působí kabina s malým zadním okénkem.

Prototyp tureckého supersportu používal osmiválcový motor Chevrolet LS7 s výkonem 377 kW. Pro sériovou výrobu se však počítá se 3,8 litrovým šestiválcem Nissan s dvojitým přeplňováním. Tato pohonná jednotka má maximální výkon 357 kW (485 koní) a točivý moment dosahuje 588 Nm.

Onuk Sazan

Vůz má pohon zadních kol a používá šestistupňovou manuální převodovku. Jasnou výhodou je nízká hmotnost sériového automobilu, která má hodnotu pouze 960 kilogramů. Výkonové parametry dvoumístného sportovního vozu prozatím nejsou k dispozici.

S malosériovou výrobou by tvůrce rád začal v letošním roce. Překvapí cena vozu. Asi ne každý movitý zájemce bude ochoten za neznámý exotický sporťák zaplatit minimálně 3,6 milionu korun.

Autoři:




Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.