Opatrně s nahříváním některých klíčů nad zapalovačem

-
Zamrzlé zámky proměňují každoročně bezpočet automobilů v nedobytné pevnosti. Pohotovostní služby vyjíždějí zimu co zimu jenom v Praze k desítkám takových případů denně. Odborníci přitom konstatují, že zamrzání automobilových zámků nelze zcela zabránit. »Jakmile řidič v autě zatopí, vlhkost se vysráží i dovnitř dveří a v noci zmrzne,« vysvětluje Petr Novák, technik Autoklubu Bohemia Assistance (ABA).

Rizika lze minimalizovat důkladnou péčí. Aleš Marciník ze servisní firmy doporučuje použít přípravek značky Sonax, který je běžně dostupný u čerpacích stanic. »Prodává se v malé plastové lahvičce se špičatým zakončením a má výhodu, že zámek namaže, zbaví vlhkosti a zabrání jeho zamrznutí,« říká Marciník. K rozmrazení už zatuhlých zámků jistě poslouží i další výrobky,které však nepůsobí preventivně a jejich použití v ranním mrazu je zdlouhavé. Stejnou nevýhodu má i kdysi populární rozmrazovač na tužkové baterie. Oblíbeným trikem majitelů starších vozů je zahřívání klíče nad zapalovačem. »Protože je klíč z materiálu, který není uzpůsobený pro vysoké teploty, může snadno prasknout,« upozorňuje Petr Novák z ABA. U novějších automobilů to komplikuje fakt, že klíč je z poloviny plastový a často je v něm čip imobilizéru nebo dálkového ovládání. Není vyloučeno, že ho zvlášť vysoká teplota poškodí. Největším rizikem pro zámek v zimě je automyčka. Proto odborníci radí před mytím přelepit zámky izolepou, po skončení zajet ke stojanu na huštění pneumatik nebo do nejbližšího servisu a vzduchem je důkladně vysušit.





Elektromobilita

Finance

Cestování

Doprava

Autoškola

Měny

Nepřehlédněte