Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO Z PAŘÍŽE: Auta tu jezdí i po stropě

  8:48aktualizováno  8:48
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Žlutý kapesní opel zaujme každého, kdo na pařížský autosalon vstoupí. Jezdí totiž střechou dolů. Malý městský švihák dorazí po Novém roce, českou cenu se teprve dozví. Startovat bude pod hranicí 250 tisíc korun.

Opel představuje nepřehlédnutelné mikroauto. Zajímavě tvarovaná krabička do města pro čtyři jménem Adam už se dá objednávat. Adam vstupuje do nejmenší kategorie aut, má to být hlavně malá městská stylovka pro mladé. Taky ji Opel nabídne ve třech rozdílně zaměřených variantách, od elegantní po sportovní. Kombinovat bude možné různé barvy karoserie, střechy, interiéru i doplňků. Mezi parádičky patří třeba 60 LED diod vetknutých do stropu, které dávají cestujícím pocit, že jedou pod noční oblohou plnou hvězd (v Německu je za příplatek 380 EUR).

Chybět nesmí propojení palubního informačního systému s chytrým telefonem, připojení na internet, Bluetooth, navigace a další hračky, které se ovládají přes  dotykový displej. Řidič spíš ocení třeba samoparkovací systém: adam si sám najde místo a točí volantem, na šoférovi je jen řazení jedničky a zpátečky a šlapání na pedály. Na délku má nejmenší opel 3,7 metru, a na šířku i se zpětnými zrcátky  centimetrů. Pod kapotou budou benzinové čtyřválce (1,2 l 51 kW/70 k; 1,4 l 64 kW/87 k a 1,4 l 74 kW/100 k), které jsou propojeny s pětistupňovými manuálními převodovkami. Nejvýkonnější verze dosahuje rychlosti až 185 km/h.

Ceny modelů adama začínají v Německu na 11 500 EUR. "Přesná cena v ČR bude oznámena během několika dní, nebude vyšší než 250 000 Kč," říká Martin Hejral, tiskový mluvčí českého zastoupení značky. Za základní verzi pohání zážehový motor 1,2 l o výkonu 51 kW (70 k).





Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.