Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Opel Agila je skvělý, ale moc drahý

  13:35
Výborně jezdí, uvnitř je spousta místa a pod kapotou cvrliká živý motor. Zní to jako reklama, ale chyby se na tomhle miniaturním opelu hledají špatně. ...Nemít tak astronomickou cenu.
Opel Agila

Opel Agila | foto: Opel

ZVENČÍ  |  ZEVNITŘ  |  MOTOR |  JÍZDA  |  CENA 

Oproti stejnojmennému krabicovitému předchůdci odveze nová agila o pár položek víkendového nákupu méně, všechny ostatní parametry jsou ale lepší. A opravdu pobere čtyři cestující, což bývá občas trochu problém i pro auta o několik kategorií výš.

Nový Opel Agila je ale také pěkně drahý. Za "naši" verzi s motorem 1,2 chtějí prodejci minimálně 290 tisíc. Což je opravdu moc; když si připlatíte 30 tisíc, máte o dvě třídy větší astru (akční cena třídveřové verze s 1,4 16V).

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Opel můžete koupit na www.automodul.cz

Rozměry je agila malá, na fotkách vypadá velká a bachratá a při osobním setkání je ještě větší. A vymyšlená je skvěle.

ZVENKU: malý obřík
Narozdíl od předchůdce, který svým vzhledem opravdu připomíná nejvíc krabičku od sardinek na podvozku z kočárku, je agila mnohem hezčí. Má veselý kukuč velkých předních světel. Zadní lomená protáhlá světla rámují svislé dveře kufru. Hodně ploché jsou i boky. Proč, to poznáte po nastoupení.

Kola v rozích napomáhají dobrým jízdním vlastnostem a umožňují nabídnout hodně místa pro posádku. Vysoká stavba karoserie se pozitivně projevila uvnitř a zvenku rozhodně není vadou na kráse.

Agila má vždycky pět dveří, jenom tři by jí ani neslušely a popřelo by to dobře vymyšlený koncept.

Je to spíš suzuki než opel. Japonský původ - byť uvedený do výrobní praxe v maďarské továrně Suzuki v Ostřihomi - prozradí třeba víčko nádrže umístěné "po japonsku" nalevo.

ZEVNITŘ: prostor, který zvenku nevidíte

Otevřete dveře a přivítá vás obrovský a vzdušný interiér, který agile zvenku ani nevěříte. Je tu spousta místa nad hlavou, i vzadu. Při stavbě interiéru použili konstruktéři oblíbenou fintu. Sedíte výš, než byste čekali, a také o něco víc vzpřímeně. Takže se ušetří místo a čtyři normálně rostlí cestující se do agily bez problémů vejdou. Velkými a hlavně vysokými dveřmi se dobře nastupuje, do agily nasedáte spíše rovně, než abyste si sedali někam k asfaltce, oceníte to, až budete mít pár let a bolavých částí těla navíc.

Plasty jsou sice tvrdé, na pohled ale hezké a pečlivě seskládané. Pracoviště řidiče a spolujezdce je dobře zásobené schránkami a přihrádkami. Sedadla jsou spíše plošší - na vymetání zatáček to není kvůli nulovému bočnímu vedení, při delších cestách se docela rádi zastavíte na odpočívadle na protažení.

Z agily je výborný výhled. Dobře víte, kde začíná a kde končí, a skvěle se s ní parkuje i díky pouhým 9,6 metrům průměru otáčení. Řadicí páka je při ruce na vyvýšeném místě na středovém panelu. Volant s integrovaným ovládáním autorádia je pouze výškově stavitelný.

Hloupé je ovládání palubního počítače. Musíte mačkat titěrný knoflík na ciferníku rychloměru. Když na něj chcete dosáhnout, nezbývá než prostrčit ruku volantem. Moc naše uši nehladil nepříjemný zvuk směrovek.

Kufr je možná malinký, ale od městské kabelky čekat víc nemůžeme. Je dobře přístupný, při nakládání je třeba překonat malý schůdek tvořený nárazníkem. Posuvná sedadla by se agile rozhodně hodila, takhle v nejmenším opelu odvezete maximálně 225 litrů zavazadel. Na nákup je to akorát, na výlet ve dvou taky. Když jedním pohybem sklopíte zadní sedadla, naložíte až 1 050 litrů nákladu. Nějaké litry se ještě vejdou do schránky pod podlahou kufru.

MOTOR: čipera
Točivá čtyřválcová dvanáctistovka má ráda vysoké otáčky. Benzíňák s výkonem 63 kW od Suzuki je skvělý, určitě lepší než ten, který Opel montuje do corsy.

Pořád se chce vytáčet a jede jako o závod. Do nějaké osmdesátky jste v městských sprintech mezi největšími rychlíky. Pak se dvanáctistovka trochu zadýchá, ale pořád jede hezky.

Ani na dálnici není louda. Na vyšší rychlosti se rozjíždí podle svých možností, ale pak už upaluje konstantní rychlostí kopec-nekopec (v Německu přes stošedesát). Když se z agily snažíte vymáčknout duši na dálnici, jezdí za 6,5 litru. Při městském poskakování pod šest.

Když čekáte na zelenou, ani o motoru nevíte, při vyšších rychlostech ale cvrliká už hodně hlasitě. Budíček otáčkoměru trčí nahoře do zorného pole řidiče. Díky hezkému zvuku motoru ho ale brzy ani nepotřebujete a řadíte "podle ucha". Řadicí páka běhá v přesně vymezených krátkých drahách a je nakrátko odstupňovaná.

JÍZDA: jistota a pohodlí
Od malé nákupní kabelky moc radosti z jízdy nečekáme, agila ale překvapí. Má skvěle naladěný podvozek, který je v zatáčkách suverénní a ještě ke všemu dokáže napravit lenivost českých silničářů. Vpředu je Mcphersonovská náprava, tu zadní tvoří vlečná ramena s torzní příčkou. Odpružení je dokonale vyvážené, komfortní, ale nehoupavé.

Agila se naklání, ale míň, než by od vysokého auta řidič čekal a stopu vede skvěle. Ve městě jste díky posilovači řízení s proměnlivým účinkem obratní, na dálnici řízení ztuhne a zlepší váš pocit vlády nad agilou. Jen při předjíždění kamionů a mezi poli, po kterých se prohání fujavice, je třeba počítat s větší citlivostí na boční vítr, která je daní za vysokou karoserii.

Jediné, co opravdu vadilo, byl vysoký hluk v interiéru při dálničních rychlostech. Nutno říci, že by nějaké decibely ušetřil šestý - dálniční - stupeň převodovky.

KONEC: ta cena...
Máte před sebou možná jedno z nejlepších malých aut současnosti. Zahoďte předsudky, i městská kabelka může být dospělé auto. Závodní speciál to není, ale dokazuje, že i jízda městem nijak vysokými rychlostmi může řidiče bavit.

Agilu bohužel diskvalifikuje vysoká cena. Za stejné peníze koupíte větší corsu, ovšem s pocitově lenivější opeláckou jedna-dvojkou.

Nejlevnější agila s nejslabším litrovým motorem vyjde na 230 tisíc a bude mít základní výbavu Essentia. Všechny ostatní verze mají vyšší bohatou výbavu Enjoy.

Za Agilu 1,2 16V 63 kW si tak naúčtují 289 900 Kč, uvnitř bude ABS, 2 airbagy, ISOFIX, centrální zamykání, palubní počítač, přední elektricky ovládaná okna, radio s CD a MP3 ovládané z volantu, dělená sklopná zadní sedadla, mlhovky a manuální klimatizace, za kterou chce ceník 25 tisíc, teď ji ale díky akční nabídce dostanete zadarmo. Za 15 tisíc je bezpečnostní sada (ESP a boční airbagy) a 9 tisíc stojí metalíza.

Opel Agila 1,2 v číslech
motor zážehový 1,2 Twinport Ecotec
objem (ccm) 1242
max. výkon (kW/k) 63/86
max. krouticí moment (Nm) 114
převodovka 5stupňová manuální
pneumatiky 185/60 R15
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 3740 x 1680 x 1590 x 2360
objem kufru (l) 225  - 1050
pohotovostní/celková hmotnost (kg) 1040/1435
max. rychlost (km/h) 175
zrychlení 0-100 km/h (s) 12,3
kombinovaná spotřeba (l/100 km) 5,5
základní cena verze 1,2 (Kč) 289 900

Poznámka: hodnoty udávané výrobcem

  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu

20. dubna 2024

Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...

Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT

20. dubna 2024

O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie
eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie

Milovníci kosmetiky pozor! Tento týden soutěžíme o pět velkých balíčků v celkové hodnotě 5000 Kč. Zapojte se do soutěže a vyhrajte lákavý balíček...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...