Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Ascona: lepší mezi staršími auty

  15:56aktualizováno  15:56
6. 1. 1999 - Opel Ascona je jednou z možných voleb vyznavačů německé klasiky, jejichž úvahy o koupi staršího auta omezují relativně nevelké peníze. Vždyť i vůz posledního ročníku 1988, ve kterém Asconu ve výrobě střídal model Vectra (končící typ už dostával také motory svého nástupce), lze v solidním stavu běžně koupit za částky do osmdesáti tisíc korun.
Auta s perspektivou ještě několikaletého používání z časů kolem poloviny osmdesátých let stojí zhruba padesát tisícovek a ceny vozidel ze začátku osmdesátých roků klesají až ke třicetitisícové mezi, ať už to jsou rozšířenější benzinové či méně zastoupené dieselové verze. Ascony ze sedmdesátých let nejsou na zdejším trhu ojetin příliš obvyklé, ale když už se objeví a jsou ve stavu, který ještě může budit zájem, žádají za ně majitelé patnáct až dvacet tisíc korun. V těchto případech je zvláštní opatrnost na místě - udržení vysloužilce v provozu se může při cenách německých náhradních dílů řádně prodražit. Taková auta ale zpravidla kupují lidé, kteří se v dění kolem ojetin alespoň orientují. Ti vědí, že různí překupníci celé Ascony vhodné k využití na náhradní díly dovážejí z Německa v cenách, které se nijak neliší od cen za vozy bez dokladů.
Ze starších ojetin patří Opel Ascona k tomu kvalitnějšímu, co trh nabízí. Potvrzuje to i německý TÜV, v jehož statistikách nyní deseti- i dvanáctiletých vozů je právě zmíněný výrobek v celkovém hodnocení lepší než průměr srovnatelných osobních automobilů. Letitější vozidla už německá technická kontrola nevykazuje.
Zájemci o starou Asconu by měli vzít v úvahu fakt, že model ve výrobě končil právě v době, kdy významné automobilky včetně firmy Opel začínaly značně přidávat na kvalitě antikorozní ochrany karoserií. Asconu to úsilí už nestihlo, dokonce je - pokud se týká rezivění nosných dílů karoserie - horší než průměrná desetiletá a starší konkurence. Nadprůměrné množství závad vůz vykazuje v účinnosti provozních i parkovacích brzd. Při koupi Ascony také pozor na brzdové vedení, které bývá orezlé či jinak narušené. K bolestem dále patří úniky oleje z motoru i převodovky, v jinak solidním řízení je slabým místem převodka. Naopak zavěšení kol hodnotí technici TÜV jako nadmíru solidní. Bezproblémové a kvalitní obvykle bývají brzdové hadičky, destičky, kotouče i bubny. Předností jsou trvanlivé motory a převodovky.
Opel Ascona jezdí s benzinovými i dieselovými motory od 1,3 do dvou litrů, z nichž jako nejvhodnější ke koupi odborníci doporučují benzinové verze 1,8 a 2,0i. Pozor naopak při zájmu o diesel, který velmi pravděpodobně už bude mít v letitých autech to nejlepší za sebou a který právě v pokročilém stáří dokáže působit víc starostí než benzinový agregát.

Opel Ascona vykazuje nadprůměrnou korozi nosných dílů karoserie, problémy bývají v účinnosti provozních i parkovacích brzd. K bolestem patří také úniky oleje z motoru a převodovky.

Autor:


Témata: Opel, Poradna: Bolest


Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.