Ze starších ojetin patří Opel Ascona k tomu kvalitnějšímu, co trh nabízí. Potvrzuje to i německý TÜV, v jehož statistikách nyní deseti- i dvanáctiletých vozů je právě zmíněný výrobek v celkovém hodnocení lepší než průměr srovnatelných osobních automobilů. Letitější vozidla už německá technická kontrola nevykazuje.
Zájemci o starou Asconu by měli vzít v úvahu fakt, že model ve výrobě končil právě v době, kdy významné automobilky včetně firmy Opel začínaly značně přidávat na kvalitě antikorozní ochrany karoserií. Asconu to úsilí už nestihlo, dokonce je - pokud se týká rezivění nosných dílů karoserie - horší než průměrná desetiletá a starší konkurence. Nadprůměrné množství závad vůz vykazuje v účinnosti provozních i parkovacích brzd. Při koupi Ascony také pozor na brzdové vedení, které bývá orezlé či jinak narušené. K bolestem dále patří úniky oleje z motoru i převodovky, v jinak solidním řízení je slabým místem převodka. Naopak zavěšení kol hodnotí technici TÜV jako nadmíru solidní. Bezproblémové a kvalitní obvykle bývají brzdové hadičky, destičky, kotouče i bubny. Předností jsou trvanlivé motory a převodovky.
Opel Ascona jezdí s benzinovými i dieselovými motory od 1,3 do dvou litrů, z nichž jako nejvhodnější ke koupi odborníci doporučují benzinové verze 1,8 a 2,0i. Pozor naopak při zájmu o diesel, který velmi pravděpodobně už bude mít v letitých autech to nejlepší za sebou a který právě v pokročilém stáří dokáže působit víc starostí než benzinový agregát.
Opel Ascona vykazuje nadprůměrnou korozi nosných dílů karoserie, problémy bývají v účinnosti provozních i parkovacích brzd. K bolestem patří také úniky oleje z motoru a převodovky. |