Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Astra 1.6 kombi: dobrý prostor, líný motor

aktualizováno 
Opel Astra 1.6 Caravan nabízí proti svému největšímu rivalovi na tuzemském trhu - Škodě Octavii - víc místa pro kolena cestujících na zadních sedadlech, ale kabinu má užší. Motor 1.6 pod kapotou německého vozu dává obvyklý výkon sto koní, leč jeho pružnost je ve srovnání s konkurenty menší. A jak vyplývá ze srovnávací tabulky, další nepříjemnou vlastností astry je vyšší cena.
Zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině zvládl vůz v testu MF DNES ve zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) za 14,9 vteřiny. Stejně výkonná Octavia 1.6 (74 kW) se k téže rychlosti na zkušebním letišti rozjela za 13,1 vteřiny. U astry navíc dává o sobě vědět šestnáctiventilová technika, která lépe zrychluje až ve vyšších otáčkách a řidiče nutí k častějšímu řazení rychlostních stupňů, nechce-li se spokojit s pomalým pohybem ručičky rychloměru. Lepší dojem zanechala poměrně líná astra v testu svou spotřebou: na dálnicích se vešla těsně pod sedm litrů a na okresních silnicích brala od pěti do sedmi litrů na stovku kilometrů. V kopcovitém terénu a při razantnější jízdě je nutné počítat s horní hranicí. V pražských ulicích byla spotřeba v průměru devítilitrová. Mezi nejlepší vozy své kategorie se Opel Astra 1.6 Caravan řadí také díky výbornému podvozku, který patří k tvrdším a především spolehlivým. Řidič se může spolehnout na výborné jízdní vlastnosti stejně jako na snadné a přesné ovládání. Pochvalu zaslouží i komfortní sedadla s dobrým bočním vedením. Opel už je tradičně užší v nabídce vnitřního prostoru. To se také potvrdilo jako jediná slabina jeho karoserie. Jinak pracovníci zkušebny ÚSMD naměřili astře nadprůměrně místa pro kolena cestujících na zadních sedadlech. Ve srovnání se Škodou Octavia má astra o sedm centimetrů víc místa mezi předním a zadním sedadlem. Zatímco objem kufru astry (480 litrů) představuje jen průměr aut její třídy, umožňuje nadstandardní možnosti přepravy nákladu velmi nízká hrana zavazadelníku a zhruba čtvercový otvor uprostřed zadního sedadla. Ten je zvláště praktický pro převážení dlouhých předmětů, například lyží. Výtku naopak zaslouží plato, jež skrývá obsah kufru před kolemjdoucími. Je vyrobeno z měkkého materiálu, takže unese jen lehké předměty. Jeho skládání a rozkládání je navíc méně praktické než u konkurence, která často používá vysouvací mechanismus. Martin Kovář, který v testech MF DNES hodnotí auta z pozice tělesně handicapovaného řidiče, oceňuje vnitřní prostor a kufr Oplu Astra 1.6 Caravan. "Sedačky mají - zdá se - dobré boční vedení a nízká hrana kufru usnadní nakládání přímo z vozíku. Ale zvednout přední kapotu - to je kus pořádné práce nejen člověka na vozíku, ale i pro dámu bez handicapu," říká Martin Kovář.

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka
Pružnost motoru 7
Převodovka 8
Spotřeba v testu 8

Karoserie a interier
Prostor na př. sedadlech 7
Prostor na zad. sedadlech 9
Využití kufru 9
Výhled z vozu 8

Podvozek
Jízdní vlastnosti 8
Řízení a ovladatelnost 9
Tlumení nerovností 7
Brzdy 8
Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Měření MF DNES

Zrychlení 0-100 km/h (s) 14,9
Zrychlení 0-400 m (s) 19,6
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 13,8
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 27,7
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 30,3
Pramen: ÚSMD

Očima designéra
Opel Astra Caravan, prostorný, praktický automobil, jehož tvary budí dojem menšího vozu, než ve skutečnosti je. Design je velmi dobře sladěn s karosářskými díly, které sdílí s ostatními variantami této typové řady. Dokonce si myslím, že Astra Caravan je po třídveřové verzi tvarově nejčistší. Škoda jen, že povedený design karoserie nekoresponduje s provedením interiéru, kde se designéři naopak moc nepředvedli. Interiér postrádá nápad a odráží snahu o úsporu nákladů více, než by bylo u této třídy vozů akceptovatelné. Stejnou výtku bych měl i k některým detailům karoserie. Například vnější kliky dveří působí laciným dojmem. Ani v tomto případě to však není pouze vina použitých materiálů.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce
Opel/Vauxhall Astra je od roku 1993 nejprodávanějším kombi na evropském trhu, kde si je rozdělují všechny skupiny zákazníků. Je oblíbeným služebním vozidlem mnoha firem i každodenním společníkem obchodních zástupců. Po ukončení leasingů se tak auta ve značné míře a v mnoha verzích objeví na trhu ojetin, ale jejich ceny to nijak dramaticky neovlivní. Komu se bude cena nové astry zdát vyšší, ten může sáhnout po předchozí generaci, která se vyrábí paralelně a stále představuje solidní nabídku. Nová astra kombi ztratí v prvním roce 25 a ve druhém dalších zhruba šest procent hodnoty. Po pětiletém provozu její cena klesne na 203 tisíc korun.
Tomáš Majer, autor je spolupracovníkem redakce


 

Opel Astra kombi

Autor:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.