Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Astra 2.0 DTI: dost místa, motor průměr

aktualizováno 
Opel Astra nabízí - hodnoceno pohledem na automobil nižší střední třídy - prostornou karoserii s velkým kufrem. Ke kladům lze přičíst také výborné jízdní vlastnosti, naopak zlepšení by zasloužilo výrobní zpracování. Z redakčního testu dál vyplynulo, že turbodieselový motor nevyčnívá z průměru ani směrem dolů, ani nahoru.
Porovná-li se astra se Škodou Octavií, nabízí německé auto víc místa na zadních sedadlech, zatímco mladoboleslavský vůz má navrch v ohromném prostoru pro zavazadla. Podle výsledků měření ve zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) dává opel svým pasažérům na zadních sedadlech o šest centimetrů více v prostoru pro kolena. Škoda naopak nabízí větší kufr, kam se vejde o 160 litrů zavazadel více než do astry. Ta je opět měřeno její třídou - uvnitř poměrně úzká: ve výši loktů zaostává za octavií o tři až čtyři centimetry. Výborné hodnocení však v kabině astry zaslouží sedadla s bezpečným bočním vedením. Praktické jsou také odkládací plochy a tvary kapes ve dveřích, které pamatují nejen na delší ploché předměty, jakým může být třeba automapa, ale i na nápoje. Řidiče astry ovšem trápí stejný neduh jako u octavie: při couvání je výhled dozadu prachbídný. Jinak si na pohodlí člověk za řízením oplu stěžovat nemůže. Má k dispozici jak výškově nastavitelné sedadlo, tak i dvěma směry posuvný volant. Naftový turbomotor se stokoňovým výkonem nesází na nejmodernější technologie systému Common Rail (jako například Peugeot, Citroën nebo Fiat), ani nepoužívá techniku koncernu Volkswagen čerpadlo-tryska. V akceleraci je pohon oplu nadprůměrný, horší je jeho pružnost. Zimní starty doprovází pro naftové motory typický hlučný projev, který však po zahřátí brzy mizí. Z měření v ÚSMD vyplynulo, že astra zrychluje z klidu na sto kilometrů v hodině o vteřinu a půl rychleji než Volkswagen Golf Variant 1.9 TDI, o téměř tři vteřiny zůstal za oplem při testech Citroën Xsara Break. V pružnosti, kdy vozy akcelerují například z osmdesátikilometrové rychlosti na stotřicítku, se už poměr obrátil a astra za golfem i xsarou zaostala. Také pro motor astry platí, že má oproti benzinovým pohonům nižší spotřebu a při jízdě v nízkých otáčkách příjemný zátah, byť ten je právě u oplu ve srovnání s jinými turbodiesely o trochu výš. Během více než tisícovky testovacích kilometrů spotřeboval Opel Astra 2.0 DTI v průměru od pěti do osmi litrů nafty na sto kilometrů. Spodní hranice odpovídá klidné jízdě po okresních silnicích, osm litrů nafty vůz žádal při jízdách po městě. Podvozek astry patří ve své třídě k nejbezpečnějším. Bez výtek je přesné řazení rychlostních stupňů. O nedokonalém dílenském zpracováním svědčila například nepřesná návaznost pátých dveří na zadní blatníky. Martin Kovář, který hodnotí auto pohledem tělesně handicapovaného člověka, si u Oplu Astra všiml těžké přední kapoty. "Ta znepříjemní život nejen postiženému, ale třeba také dámě, která bude chtít dolít vodu do ostřikovačů," říká Kovář. "Výborné sedačky podrží i labilnější postavu méně pohyblivého řidiče. Pro postiženého je vždy dobré, když má auto zadní dělenou sedačku, která zjednoduší nakládání i umístění vozíku. Cena astry ale asi sociálně slabšího motoristu vyděsí."

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 13,0
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 11,0
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 23,2
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 30,5
Pramen: ÚSMD

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka
Pružnost motoru 7
Převodovka 8
Spotřeba v testu 8

Karoserie a interiér
Prostor na př. sedadlech 7
Prostor na zad. sedadlech 8
Využití kufru 8
Výhled z vozu 6

Podvozek
Jízdní vlastnosti 9
Řízení a ovladatelnost 8
Tlumení nerovností 7
Brzdy 8



Očima designéra
Vývoj designu se u astry podřídil cíli vyvolat vysoký pocit bezpečí. Výsledkem je mohutná přístrojová deska a zadní sloupky, které dost omezují výhled dozadu. Vnější tvary jsou snad až příliš výrazné a brzy zevšední. Nejatraktivnějším prvkem karoserie je přechod kapoty a blatníku do předního sloupku a výrazně lomený boční prolis, který dává vozu velkou míru dynamiky. Příkladně ergonomicky zpracovanému interiéru dominuje kontrast kvalitního měkkého plastu s plastem lacině vyhlížejícím, který zabírá spodní část přístrojové desky a především madla dveří. Ty u leckoho vzbudí vzpomínku na favorita.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce
Vůz oslovuje všechny skupiny zákazníků - konzervativně se rozhodující lidi, obchodníky, manažery, rodiny s dětmi i tradicionalisty. Pořizovací cena je vyšší, ale vyvažují ji podstatné klady, například motor. Minulostí jsou zřejmě doby, kdy diesel byl u jinak velmi oblíbených jetých aster spíš nevýhodou. Vývoj ceny vozu bude zřejmě příznivý pro prodávajícího i kupujícího. Její pokles v závislosti na stáří nepřekvapí odborníky ani laiky a bude stabilně průměrný, jak je u typu zvykem. Na přelomu čtvrtého až pátého roku třetího tisíciletí se hodnota sníží na zhruba 225 tisíc korun.
Tomáš Majer, autor je spolupracovníkem redakce

Opel Astra

Autor:




Nejčtenější

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají děla roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili do...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Další z rubriky

Seat Ibiza
Nový Seat Ibiza je malý rozměry, ale velký kabinou i chováním

Pokud nepotřebujete prostor na kočárek a celou rodinu, můžete zůstat o patro níže a pořádně si naložit výbavou malé auto. Seat Ibiza už totiž rozhodně „malé“...  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

BMW 5 Touring
První jízda s BMW 5 Touring: nový kombík vysvětlí, proč nekupovat SUV

Mnichov (Od zpravodaje Auto.iDNES.cz) Kdo hledá prostorné a pohodlné auto vhodné mimo jiné i pro rodinné použití, velmi často volí vůz kategorie SUV. U prémiových značek je tento trend snad ještě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.