Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Astra je o dost lepší než předchůdce kadett

  12:47aktualizováno  12:47
5. 4. 2000 - Opel Astra první generace se představil v roce 1991, a byť předloni vyjel už ve druhé generaci, neztratily ani starší vozy na zajímavosti. Dobře se prodávají, neboť astra v motoristickém povědomí zatím nezestárla. A jestliže je na trhu ojetin poměrně bohatě zastoupena, když spousta starších či havarovaných vozů přijela ze západní Evropy a zvláště z Německa, lákají potenciální kupce i ceny.
Například nejobyčejnější bílá třídveřová Astra 1.4 nejstaršího ročníku 1991 bývá k mání už za 90 000 a žádanější pětidveřový vůz třeba z roku 1993 stojí kolem 125 000 korun.
Špička zájmu, Astra kombi 1.7 TD po modernizaci v roce 1995, je zhruba za 170 000 a čtyřdveřový model Classic 1.6 z roku 1998 mívá cenu kolem 230 000 korun. Pro srovnání: pětidveřový vůz druhé generace, kterou přinesl rok 1998, se v bazarech objevuje za 320 000 korun. Astra první generace stojí ve statistikách německého TÜV nad průměrem sledovaných modelů a výrazně horší než konkurenti je v hodnocení technického stavu snad jen v únicích oleje z motoru a převodovky. Ukazuje se tak v docela jiném světle než její předchůdce kadett, který naopak stojí ve všech věkových kategoriích pod průměrem. K výhodám vozu dál patří jeho jednoduchost, relativně levný provoz, bohatá nabídka motorových i karosářských variant, spolehlivost a v neposlední řadě také dostatek levných dílů z druhovýroby. Solidní jsou prostorové, jízdní i bezpečnostní vlastnosti. Naopak výčet bolestí starší astry musí začínat u koroze, která nejdřív postihuje zadní blatníky a prahy, a to snad až nečekaně vzhledem k tomu, o jak mladý model jde. Viděno nároky na vůz západoevropské provenience není bezchybné výrobní zpracování, když výhrady lze mít kupříkladu k lícování dílů karoserie. Strohý je interiér, snad až ošklivé čalounění. Někteří majitelé aster si stěžují na úniky chladicí kapaliny a s tím související přehřívání motoru, často trucuje palubní elektronika a někdy i zapalování. V situaci, kdy v Česku pracuje spousta ne vždy kvalitních myček, trpí u aster - podobně jako u modelu Omega a víc než u jiných srovnatelných vozů lak. Ještě důležitější než u kadetta je, jak ukazuje praxe, kontrola a včasná výměna rozvodových řemenů. Opel Astra se nabízí s tří-, čtyř- a pětidveřovými karoseriemi, nechybí kombi ani kabriolet. Motorová nabídka zahrnuje benziny i diesely od 1.4 do 2.0 litru o výkonech od 42 do 110 kilowattů (57 až 150 koní).

PLUSY
- dobré jízdní, prostorové a bezpečnostní vlastnosti
- bohatá nabídka karosářských i motorových variant
- dostatek servisů i levnějších náhradních dílů
- relativně nízká pořizovací cena
- nenáročný provoz
- nadčasový design
- jednoduchost

MINUSY
- předčasná koroze
- úniky oleje z motoru a převodovky
- úniky chladicí kapaliny
- horší výrobní zpracování
- závady elektrického vybavení
- lak, který vždy nevydrží práci zdejších myček

Největší konkurenti

Jestliže pětidveřový Opel Astra 1.6 ročníku výroby 1993 stojí zhruba 125 000 korun, tvoří m u největší stejně starou konkurenci hlavně Ford Escort 1.6 za 129 000, Vokswagen Golf 1.8 za 145 000, Fiat Tipo 1.6 za 99 000 a Nissan Sunny 1.6 za 119 000 korun. »Z uvedených možností není Opel Astra špatná volba,« říká šéf nákupu největšího tuzemského autobazaru AAA Auto Praha Tomáš Pánek. »Zájem o ni projevují zákazníci, kteří často váhají, zda nekoupit Ford Escort. V neprospěch astry přitom hovoří hlavně častější koroze, výhodou naopak je nekomplikovaná, jednoduchá technika.«

Opel Astra

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Audi A5 2.0 TDI 2013 ·...
Audi A5 2.0 TDI 2013 ·...

r.v. 2013, naj. 82 744 km, diesel
600 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.