Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Drsňák na uhlíkové dietě: třísetkoňový Opel Astra OPC Extreme

  16:42aktualizováno  16:42
Opel Astra OPC kandiduje na největšího drsňáka na ženevském výstavišti. V úpravě extreme má tři sta koní a na karoserii karbon.

Opel Astra OPC Extreme | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Je to nejrychlejší a nejzuřivější astra všech dob inspirovaná okruhovými speciály. Pro extreme vyladili dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec na tři sta koní (o 20 víc oproti standaru) a oproti vrcholové sériové verzi OPC uspořili metrák hmotnosti použitím karbonových dílů (nově má 1 550 kilo). Z uhlíkových pláten vyztužených pryskyřicí pečených v autoklávu je zadní difuzor, přední spojler, kapota, střecha (lehčí o 7,6 kilo), podběhy a díly zavěšení. 

Fotogalerie

Z karbonu jsou také devatenáctipalcové ráfky kol, tím se ušetřilo dvacet kilo oproti standardním hliníkovým. Rozměr obutých pneumatik je 245/35. Přední kola krotí brzdy Brembo s 370milimetrovými kotouči, do kterých se zakusují šestipístkové brzdiče.

Interiér se upravoval méně. Namontovali bezpečnostní závodní "klec", sedačky vyměnili za závodní Recara s vícebodovými pásy a namontovali volant obšitý alcantarou.

To nejlepší na konec: Opel už slíbil, že pokud bude o Astru OPC Extreme zájem, nabídne ji v limitované sérii k prodeji.

Nová astra dorazí za dva roky, má být krásná

Může se hodit

Potřebujete nový vůz a Opel Astra by se vám líbila? Vyberte si z nabídky na Automodul.cz. v klidu domova.

Kariéra stávající astry bude trvat už jen dva roky, na ročník 2016 má být naplánované představení nové generace.

Má využít zmodernizovanou techniku té stávající (platforma Delta), oblek má mít ale mnohem emotivnější. Britský magazín Autocar zjistil, že design má vycházet ze studie monza představené na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Prémiovějšímu vzezření má sekundovat fajnovější interiér. Jak je u astry zvykem, v nabídce budou opět aspoň tři karosářské verze: třídveřový sportovně střižený hatchback, pětidveřový a pak kombík s prodlouženým rozvorem.

Nová astra má být hlavně lehčí a pod kapotu bude dostávat motory tří různých konstrukčních linií. Základem by podle všeho měl být litrový přeplňovaný benzinový tříválec, který Opel právě představuje na autosalonu v Ženevě. Celkem má být motorů na výběr třináct. Nové budou také převodovky, které jsou podle Autocaru slabinou dnešních opelů, prý hlavně proto, že mají technický základ v sedmdesátých letech minulého století. Nové převodovky mají být lehké (hmotnost má být 37 kilo), řazení bude hladší, rychlejší s krátkou pákou.

Nové astry chce Opel prodávat čtvrt milionu kusů ročně, cíl je jasný: překonat Ford Focus.





Nejčtenější

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.