Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Drsňák na uhlíkové dietě: třísetkoňový Opel Astra OPC Extreme

  16:42aktualizováno  16:42
Opel Astra OPC kandiduje na největšího drsňáka na ženevském výstavišti. V úpravě extreme má tři sta koní a na karoserii karbon.

Opel Astra OPC Extreme | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Je to nejrychlejší a nejzuřivější astra všech dob inspirovaná okruhovými speciály. Pro extreme vyladili dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec na tři sta koní (o 20 víc oproti standaru) a oproti vrcholové sériové verzi OPC uspořili metrák hmotnosti použitím karbonových dílů (nově má 1 550 kilo). Z uhlíkových pláten vyztužených pryskyřicí pečených v autoklávu je zadní difuzor, přední spojler, kapota, střecha (lehčí o 7,6 kilo), podběhy a díly zavěšení. 

Fotogalerie

Z karbonu jsou také devatenáctipalcové ráfky kol, tím se ušetřilo dvacet kilo oproti standardním hliníkovým. Rozměr obutých pneumatik je 245/35. Přední kola krotí brzdy Brembo s 370milimetrovými kotouči, do kterých se zakusují šestipístkové brzdiče.

Interiér se upravoval méně. Namontovali bezpečnostní závodní "klec", sedačky vyměnili za závodní Recara s vícebodovými pásy a namontovali volant obšitý alcantarou.

To nejlepší na konec: Opel už slíbil, že pokud bude o Astru OPC Extreme zájem, nabídne ji v limitované sérii k prodeji.

Nová astra dorazí za dva roky, má být krásná

Může se hodit

Potřebujete nový vůz a Opel Astra by se vám líbila? Vyberte si z nabídky na Automodul.cz. v klidu domova.

Kariéra stávající astry bude trvat už jen dva roky, na ročník 2016 má být naplánované představení nové generace.

Má využít zmodernizovanou techniku té stávající (platforma Delta), oblek má mít ale mnohem emotivnější. Britský magazín Autocar zjistil, že design má vycházet ze studie monza představené na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Prémiovějšímu vzezření má sekundovat fajnovější interiér. Jak je u astry zvykem, v nabídce budou opět aspoň tři karosářské verze: třídveřový sportovně střižený hatchback, pětidveřový a pak kombík s prodlouženým rozvorem.

Nová astra má být hlavně lehčí a pod kapotu bude dostávat motory tří různých konstrukčních linií. Základem by podle všeho měl být litrový přeplňovaný benzinový tříválec, který Opel právě představuje na autosalonu v Ženevě. Celkem má být motorů na výběr třináct. Nové budou také převodovky, které jsou podle Autocaru slabinou dnešních opelů, prý hlavně proto, že mají technický základ v sedmdesátých letech minulého století. Nové převodovky mají být lehké (hmotnost má být 37 kilo), řazení bude hladší, rychlejší s krátkou pákou.

Nové astry chce Opel prodávat čtvrt milionu kusů ročně, cíl je jasný: překonat Ford Focus.







Nejčtenější

Expediční Tatra 72 manželů Baumových
První tatra kolem světa. Cestovali s ní manželé Baumovi v roce 1935

Přezdívkou „Miss Australia“ nazývali láskyplně svoji expediční tatru Jiří a Růžena Baumovi, kteří s ní v roce 1935 podnikli cestu kolem světa. Jak se dá...  celý článek

Ilustrační snímek
Jak jsem asistovala při záchraně auta

Jsme tam hned a jsme rovný, přímo z tvý pojišťovny... Ta chytlavá melodie z televizní reklamy mi zní v uších a už se těším, jak budu jezdit se dvěma veselými...  celý článek

Ford RS200
Rallyová monstra neměla limity. Jejich krátkou kariéru uťaly tragédie

V roce 1986 nevybuchla jen jaderná elektrárna v Černobylu, ale také časovaná bomba v podobě monster skupiny B. Ford RS200 byl jedním z továrních speciálů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.