Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Astra sedne řidiči do ruky

  12:00aktualizováno  12:00
Připravujete se na nákup auta? Znát zkušenosti majitelů, kteří ho řídí, je nejlepší reference. Chystáte se koupit ojetý kombík Opelu Astra? Čtěte zkušenosti řidiče, který jezdí už s druhým exemplářem tohoto věčného konkurenta VW Golf.

Opel Astra F caravan | foto: Opel

ZKUŠENOSTI UŽIVATELE: Nynější Opel Astra F Caravan 1.6/55 je už mou druhou astrou téhož druhu. To, že jsem vstoupil podruhé do stejné řeky, hovoří za vše. Mnoho lidí se na opely dívá skrze prsty - za to mohou staré modely Kadett.

Na vině jsou i první astry, které se poprvé objevily tuším v roce 1991. Jenže vývoj se nezastavil.

A stejně jako mně teď, začala vadit špatná pověst i automobilce někdy kolem devadesátého čtvrtého roku. Astry prošly drobnými modernizacemi tak říkajíc za pochodu. Modely z roku '97 už byly docela "vychytané" (z toho roku byla i má první Astra F).

To, co vás dostane jako první, je interiér. Maximálně užitný, pohodlná sedadla s dobrým vedením, solidní plasty, volant, který sedne do ruky.

Když nastartujete, uslyšíte tichý a kultivovaný chod motoru a překvapivé ticho v kabině bez vrzání plastů a podobných pazvuků.

Přesto, pokud budete chtít jít do astry F, volte poslední modelové roky, kdy byla výroba převedena do Polska. Před nasazením na polskou výrobní linku došlo k ještě jedné podstatné modernizaci - byl vychytán podvozek, autu se dostalo nové kabelové formy, zlehka bylo zapracováno na motoru a více na brzdách.

Základní vlastností je uživatelská přívětivost auta. Nastoupíte, nastartujete a vyjedete. Za pět minut máte auto spolehlivě v ruce - na rozdíl od jiných značek. Brzdy brzdí, volant reaguje citlivě, řazení je přesné jako hodinky, auto sedí jako přibité.

Čeho si cením nejvíc, je spolehlivost a bezporuchovost. Jedinými závadami jsou vymačkané silentbloky na ramenech (1 rameno 2 500,-) a únik oleje z posilovače řízení.

Nádržku oleje serva je třeba kontrolovat, nový posilovač - pokud se vám zadře - stojí 15 000 Kč! Vadí mi únik oleje z motoru, ale i přes něj nedolévám olej, prostě vydrží od servisu do servisu.

To nejdůležitější je ale zacházení s autem. Má rádo slušné zacházení, spíš tempařský styl než sportovní jízdu stylem brzda-plyn. Pokud nezávodíte, budete spokojeni.

Přesto auto umí jet i stoosmdesátkou, což s bodovým systémem nejspíš nevyužijete. Pokud jezdíte po městě a pak vyrazíte na dálnici, bude chvilku trvat, než se auto rozjede.

Má vláčnější start do velkých rychlostí, pokud jste jezdili předtím pomalu. Je to tím, že se hodnoty nastavení a lambda sondy nahrávají do počítače, aby bylo dosaženo optimálního spalování a výkonu.

Počítač si obrazně pamatuje váš styl jízdy a podle něj hlídá spalování. Teprve až se hodnoty přepíší novými, začne se auto chovat svižně.

Stává se, že někdy nejdou sundat disky z bubnů brzd, stačí povolit šrouby a cuknutím autem vpřed a vzad se uvolní, teprve pak na hever a sundat, jindy pomůže drátěný kartáč k odrhnutí té trošky rezu na středu kola.

Antikorozní ochrana karoserie je na solidní úrovni a sedmileté auto (pokud není bílé) je téměř stále ještě bez koroze. Prostorný kufr byl ve své době největší ve své třídě, výhodou je rovný práh kufru u kombi "Caravan".

Tenhle kombík byl svého času nejhezčím kombíkem na trhu. Je to tím, že byl jako kombík vyprojektován, tedy nebyl jen dodán poslední oblouk na karoserii sedanu, jako se to dělá dnes.

Mírnou vadou na kráse je horší ventilace kabiny, nebo lépe řečeno hlučnější větrák. Na druhý stupeň málo větrá, na třetí je hlučný.

Ideálním řešením je dodatečná montáž střešního okna (9 000,- Kč), do obou aster jsem ho nechal domontovat a nelitoval jsem ani minutu.

A na závěr? Dělal jsem správu autoprovozu a kdo si do služebního opelu sedl, brzy si ho kupoval jako své privátní auto.

Co je zač
značka Opel
model Astra
typ F, poslední modelové roky 1999 až konec výroby v Polsku
karoserie kombi
objem motoru 1,6
palivo benzin
rok výroby 2000
typ řazení manuální
najeto km při koupi 84 tkm
najeto km nyní 152 tkm
koupen jako ojetý
jak dlouho vůz využívám 4 roky
průměrná spotřeba město 8, mimo město kolem 6,6 - průměr v létě pod 7 a v zimě 7,5 l
předchozí auto Opel Astra F Caravan
poruchy silentbloky na ramenech (předek) a prosakování oleje ze serva a motoru

KLADY ZÁPORY
spolehlivost občasné poruchy podvozkových skupin
prostor horší ventilace kabiny
zpracování náchylnost k vadám při horším zacházení
menší zájem zlodějů  únik olejů z motoru a serva
ovládací prvky praskání žárovek v palubce

Jak ho vidí majitel
Spolehlivost 1
Provozní náklady 2
Cena náhradních dílů 3
Dostupnost náhradních dílů 1
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano

Hodnocení
brzdy 1
design 1
dílenské zpracování 1
dynamika motoru 2
jízdní komfort 2
ovladatelnost 1
prostornost 1
pružnost motoru 1
řazení 1
řízení 1
sedadla 1
spotřeba 2
výhled z vozu 2
celkové hodnocení - průměr 1,3
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovnatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).


***

Podělte se s ostatními čtenáři o své zkušenosti a napište recenzi na váš vůz. Vstupní formulář najdete ZDE.

Článek převzat ze serveru TipCars.com




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.