Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel do pěti let představí 29 novinek, první je Astra Combi

  12:03aktualizováno  12:03
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - Opel chce urychlit zavádění nových modelů. Mezi lety 2016 a 2020 uvede 29 nových aut. Původně sliboval představení 28 novinek do roku 2022. Chce se stát v Evropě druhou nejprodávanější automobilovou značkou.

Nový Opel Astra Sports Tourer na autosalonu ve Frankfurtu | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Opel mimo jiné vedle nové generace Insignie chystá i druhou vlajkovou loď v podobě velkého sportovně laděného SUV, které pracovně označuje XUV. Má se od konce dekády vyrábět v Rüsselsheimu. Chce nabídnout i elektromobil, který by nahradil model Ampera. Ten mít pokračování nebude. Připravuje se také nástupce malého MPV Merivy.

„Cíl do budoucna je jasně definovaný: Opel má v plánu stát se do roku 2022 druhým největším automobilovým výrobcem na evropském trhu, když loni dosáhl na trhu EU v segmentu osobních vozů třetí pozice,“ uvedla na frankfurtském autosalonu předsedkyně představenstva General Motors Mary Barra. V Evropě vede v prodejích Volkswagen, druhý je teď Ford.

Fotogalerie

Na autosalonu ve Frankfurtu firma představila novou generaci svého stěžejního modelu Astra. Ta je o 200 kilogramů lehčí než předchůdce a nabídne řadu elektronických systémů.

Předseda představenstva Opel Group Karl-Thomas Neumann o novince říká: „Astra je nejlepší Opel jaký jsme kdy vyrobili!“ Opel na ní registruje už třicet tisíc předběžných objednávek.

Jedenáctá generace kompaktního modelu značky se ve Frankfurtu prezentuje také ve verzi kombi, která nese jméno Sports Tourer.

Nová generace astry má mimo jiné wi-fi hotspot pro až sedm mobilních zařízení, otevírání dveří kufru pohybem nohy nebo neoslňující LED světlomety. U českých prodejců se objeví na přelomu října a listopadu a cena bude začínat na 319 900 Kč. Novou astru jsme prozkoumali v předstihu, prohlédněte si ji zde

Prodeje Opelu v Česku stouply do srpna o 31 procent na 5789 vozů. Značka tak rostla výrazně rychleji než celý trh a dostala se na šesté místo.

Autoři: ,




Nejčtenější

Výtvarník a konstruktér Vladimír Valenta startoval v roce 1967 s formulí...
Autofotka týdne: Výstaviště Brno oživuje zašlou tradici - závod formulí

Před padesáti lety se naposledy prohnaly brněnským výstavištěm formule československých závodníků. Tradiční městský závod, který žil ve stínu slavnějšího...  celý článek

Hyundai i30
První jízda novinkou z Nošovic: Hyundai i30 dotírá na nejlepší

Z továrny ve slezských Nošovicích začala vyjíždět úplně nová třetí generace kompaktu Hyundai i30. Jako první Češi jsme s ní už jeli.  celý článek

Motor 1,6 TDI
EGR ventil: další součástka moderních motorů, která umí majitele potrápit

Ze špatné funkce EGR ventilu má řada majitelů starších vozů obavy, přestože je mnoho častěji se vyskytujících závad. V některých autech je řešení snadné a po...  celý článek

Triumph Street Triple 765 RS
První jízda britského drsňáka: Triumph Street je nový od výfuku po ventilek

Jakkoli tradiční britský výrobce v posledních sezónách chrlil novinky jako na běžícím pásu, produktové řadě Street Triple se změny vždy vyhnuly. Snad v tom byl...  celý článek

Řidička v Jablonci nad Nisou odklízí sníh z okna automobilu (14. října 2009)
Vyrážíte na hory? Nechte zkontrolovat auto a prospat řidiče

Tisíce Čechů vyráží na hory do zahraničí po vlastní ose. Přinášíme pár tipů, jak se na cestu co nejlépe připravit, aby vás za hranicemi nic nezaskočilo....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.