Opel Corsa OPC

Opel Corsa OPC | foto: Opel

Opel Corsa OPC: A zbrojní pas máte?

  • 18
Jak poznáte opravdu nasupený opel? Nosí modrou. Speciální opelí druh jménem OPC se má čile k světu. Po zuřivé Astre OPC přijíždí ještě zběsilejší modrý blesk. Poprvé naživo bude Corsa OPC k vidění v Ženevě.

Jezdí s ním maminka do školky a supermarketu. Pár penzistů z druhého patra s ním jezdí za vnoučaty a na chatu. Opel Corsa je jedním z nejoblíbenějších maých aut, ta nejposlednější si vede hodně dobře v prodejích. To, co se chystá k Ženevskému jezeru, má ale s krotkým městským hatchbackem pramálo společného.

Pokud nasupený mrňous podědí alespoň něco z charakteru OPCčka astry, bude na silnicích hodně dusno.

Bojové zbarvení jménem Arden Blue, kopec spojlerů, jiná zrcátka, koncovka výfuku hrozivě čnící uprostřed, naposilované nárazníky, velké výřezy, aby se všechno pořádně chladilo, až bude řidiči za volentem horko a především sedmnáctipalcová kola obalená 45% kouskem gumy šířky 215 milimetrů. Na vyžádání jsou i osmnáctky šířky 225.

Doplňky v modré, hliník na pedálech a řadicí páce, posádka usedá do sedadel Recaro... rod OPC je zřetelný i uvnitř corsy.

Exteriéru motorové myši odpovídá také pohonná jednotky. Zbrojní pas bude asi potřeba na přeplňovanou šestnáctistovku s výkonem 192 koní. 230 newtonmetrů kroutícího momentu se může krátkodobě zvýšit až na 260 díky funkci overboost.

Astra OPC se rozjede na maximálních 225 kilometrů v hodině, z nuly na stovku ji to trvá 7,2 sekund. To všechno musí ukočírovat modré třmeny brzd zakusující se do kotoučů s průměrem 308 (vpředu) a 264 mm.

Své závodnické vlohy tříbila corsa na okruhu Nürburgring. Podvozek šel o 10 milimetrů k zemi, zadní odpružení je tvrdší, tlumiče také a stabilizátory mají větší průměr. Stabilizační systém ESP - jak je v laboratořích OPC dobrým zvykem - je plně vypínatelný, dostanete ho v základní výbavě.

,